• yodi

Prematurkläder

Hur lätt vare få tag i kläder?'
    så där, hittade en del på nätet och en del i fysiska butiker, men dom var en bit bort.

vilka storlekar köpte ni?
    vi började med st 40

Vilka storlekar hade ni önskat det fans?
    dom vi behövde fanns, kanske lite stora glapp i vissa märken

Vilka sorters kläder hade ni velat få tag i?
    dom jag hade svårt att få tag i var klänningar och ytterplag typ fleece overall.

När fick ni era barn?
    hon är född 2010 i v 32+6  1640g.

ni som fått flera vare någon skillnad mellan dom att få tag i kläder? 
    det är bara hon som har fötts förtidigt

• yodi
    k girl skrev 2013-06-19 23:33:59 följande:
    Min dotter var prematur men stor för veckan. Hon hade stl 50/56 på sina första plagg. Det svåraste var att hitta kläder som funkade med slangarna. Vi hade heldresser på henne oftast, men det skulle t ex ha varit bra med en liten vikbar fot som funkade med saturationsätaren t ex.
  • yodi
    Tezze81 skrev 2013-06-19 23:06:42 följande:
    Ni som har svart mig get mig så mycket goda ider och bra erfarenheter för kunna jobba vidare med men ni andra får gärna svar också 

Ni får nu en lite för smak på det vi kommer kunna erbjuda  

Body en rosa och svar body med sådan kortlångärmad variant  med något häftig tryck på magen 

Klänningar

Strumpbyxor

stickade sockar

Sparkbyxor

Sparkdräkt 

fleceoverall 

har ni fler önskningar om vad ni vill skulle ha funnits då ni fick ?

gärna att det finns lite valmöjligheter på färgerna, det som är tråkigt med prematur kläder är att dom oftast finns i vitt, blått eller rosa.
  • yodi
    k girl skrev 2013-06-21 09:04:29 följande:
    Personligen föredrar jag vävda tyger eller tyger med infärgade tryck även på fullgångna bebisar, men det är jag. Mjukt ska det vara. Angående overallen, kanske en lite större storlek också, typ 50? Min systerson hade 45 när han blev utskriven, han är född i februari och på overallen går man ju gärna upp lite i storlek så att den ska hålla.
    fast overaller i st 50 är inte så svåra att få tag på, då är det värre med overaller i st 40 0ch 44
  • yodi
    Tezze81 skrev 2013-06-20 20:03:22 följande:
    tänkte vissa en bild på en body jag syr om den vore nåt?

jätte fin, synd att det inte fanns något liknande (som jag hittade) när isabella var liten
Svar på tråden Prematurkläder