Prematurkläder
Hur lätt vare få tag i kläder?' Min dotter var prematur och tillväxthämmad så för mig var till och med strl 40 stort även om det funkade. Efter tips från paret i rummer brevid (som hade ännu mindre tvillingar) Köpte jag en del dockkläder till henne.
vilka storlekar köpte ni? 40 och uppåt
Vilka storlekar hade ni önskat det fans? För mig, kanske 36 och uppot, skulle tro att paret brevid skulle behövt ytterligare en strl mindre.
Vilka sorters kläder hade ni velat få tag i? Ytterklader framför allt fanns ingenting under strl 50. Även lite mer variation på bodys och byxor. Lite klänningar strumbyxor i mindre strl, och såna byxor och sparkdräkter med fötter på eftersom bebis hade problem att hålla värmen.
När fick ni era barn? Min prematur kom i vecka 33 och vägde 1496g 37 lång. Mina andra två är födda normalt även om de var små till växten. Äldsta drog strl 50 i början och minstingen 44.
ni som fått flera vare någon skillnad mellan dom att få tag i kläder? Ja kläder från storlek 50 och uppot är inte så svårt att hitta, även om utbudet är lite trist. Själv hade vi velat ha mer rockiga och tuffa kläder till våra tjejer och inte bara enfärgat eller puttinuttigt.