• Linnea77

Hur sent hade ni ÄL som längst med pergotime ?

Precis som titeln lyder. Vad var er senaste Cykeldag sim ni fick ÄL med pergotime ? Var på akuten idag pga buksmärtor. Är på dag 22, i min andra pergotime kur. Jag hade inte haft ÄL de 3 senaste dagarna i allafall. Hade bl.a. Ett ägg på 17mm o en slemmhinnan på 7mm. Enl dr så trodde han inte att jag skulle gå ägglossning för det kunde lika väl vara ett ägg som började tillbakabildas. Men är inte 17mm rätt okey? Kan jag inte ha senare ÄL eller är det inte så troligt?
    Era erfarenheter?

• Svar på tråden Hur sent hade ni ÄL som längst med pergotime ?
  • Linnea77

Jag trodde jag fick dag 24. Tog blodprovet dag 21 o det Visar givetvis att jag inte hade ÄL. Hade alla tecken dag 24. Nu har jag börjat min första dubbelkur efter mina två enkelkurer. Skall på vul på måndag dag 12. Hoppas då att äggen växer som det skall. Hur går det för dig? Hur länge har du ätit pergotime ?

Clara85 skrev 2013-07-10 10:43:50 följande:
    Hej Linnea,

Hur gick det för dig? När jag gjorde vul på dag 18 hade jag ett ägg som var 14x16 mm och de sa att det kunde lossna vilken dag som helst. Ägget bör ju vara 20 mm för att lossna och det växer ca 2 mm/dag... Konstig kommentar från läkaren, jag fick äl dag 21 efter pergotime...

Lycka till! 

Svar på tråden Hur sent hade ni ÄL som längst med pergotime ?