• Anonym (Undrande)

Tjejer Kvinnor ligger runt för att dem kan, män måste..... Hur blev det så??

Tja

En väldigt provokativ frågeställning som säkert kommer få många latte-mammor att sätta latten i halsen.

Hur som helst, jag undrar helt enkelt vart det skedde en förändring?

Rent logiskt från början, så behövde givetvis en man ligga med fler kvinnor, för att befolkningen skulle öka. Att en kvinna ligger runt, är mest för att hon KAN, inte för att hon behöver.

Därav, rent genetiskt, så kan jag förstå dem som menar att det är fel med kvinnor tjejer som ligger runt en massa, eftersom det är inget som det varit från början, det är en frihet som kvinnan tjejen tagit sig med åren. Ungefär samma frihet som Hitler tog, när han gasade ihjäl och dödade massor av människor. Det var fel att han gjorde så, men har man läst på en del vad gäller Judendom och liknande, så kan iallafall jag förstå baktanken med detta.

Så som många anser muslimer beter sig idag, är inget att tala om, om man jfr med hur Judarna gjorde och fortfarande gör. Än en gång, jag säger INTE att det är rätt, bara att jag kan förstå det. Sedan tror jag att världen och dess överbefolkning mår bra av lite rensning.....

Men för att avrunda, så givetvis tjejer kvinnor, ligg runt bäst ni kan, självkan jag se många fördelar om alla kvinnor skulle gå i Burka, Niqab eller iallafall Hijab. MEN detta skulle givetvis också gälla männen.......

Nu är det ju helt annorlunda och kvinnor tjejer sätter in P-stavar och blir som kaniner (men även för andra anledningar givetvis), vi lever 2013 och frihet är många gånger synonymt med ansvarslöshet.

Hur som helst, ligger det i generna att männen ska ligga runt och kvinnorna inte ska det, liksom de flesta ställen i världen så anser man det vara slutty slampligt och horigt ofint när en tjej gör det, är dessa grundvärderingar helt enkelt skapade i vad som en gång var ett måste?

Tråden kommer säkert stängas ner, för detta är ju helt för mycket för normala Svensken att kunna ta, men om ni tänker ett steg längre, helt enkelt bortser från det och ser det från min tanke, så vore det intressant höra.

Tjingeling Svenska-tjejer här

• Svar på tråden Tjejer Kvinnor ligger runt för att dem kan, män måste..... Hur blev det så??
  • La Lola

Jag förstår att du gömde dig bakom anonymitetsfunktionen....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym (.)

Nej, du är nog mindre provocerande än du tror. Däremot har du en konstig bild av evolutionen. Det finns enormt många saker vi gör som inte är "vettiga" evolutionärt. Kvinnor njuter också av sex och sex skapar band mellan människor, så varför skulle kvinnor inte vilja ligga runt? Däremot ligger det säkert något i att kvinnor är aningen petigare med vem de väljer som partner, eftersom man investerar så mycket mer i avkomman (nio månaders graviditet t ex), men att därav dra slutsatsen att kvinnor borde klä sig i burka är ju otroligt märkligt.

• Fiona M
    Anonym (Undrande) skrev 2013-06-14 17:44:30 följande:
    Hur som helst, jag undrar helt enkelt vart det skedde en förändring?
    "ditåt."

känns som en lagom nivå för att bemöta svammel.
  • Anonym (Undrande)
    La Lola skrev 2013-06-14 17:49:06 följande:
    Jag förstår att du gömde dig bakom anonymitetsfunktionen....

det tillförde inget i diskussion, låt bli skriva då
  • Anonym (Undrande)
    Fiona M skrev 2013-06-14 18:09:56 följande:
    "ditåt."

känns som en lagom nivå för att bemöta svammel.

tycker du att det tillförde något i frågan i diskussionen? om inte, behöver du inte skriva alls.
  • Fiona M
    Anonym (Undrande) skrev 2013-06-14 18:20:23 följande:

tycker du att det tillförde något i frågan i diskussionen? om inte, behöver du inte skriva alls.
    det tillförde iaf lite språkriktighet, så ja, då bidrog det.
  • Jaded entwined

Otroligt provokativ text, ja. Det är nästan så att man somnar.

Jeddan
  • La Lola
    Anonym (Undrande) skrev 2013-06-14 18:19:26 följande:

det tillförde inget i diskussion, låt bli skriva då
    Din trådstart tillför inget heller så......
  • Anonym (Undrande)
    La Lola skrev 2013-06-14 18:35:53 följande:
    Din trådstart tillför inget heller så......
    Vad JAG frågar och undrar över, har du inte med att göra. Däremot om DU svarar något som inte alls har med min fråga att göra, så är det väldigt onödigt. Sluta skriv isåfall
  • La Lola
    Anonym (Undrande) skrev 2013-06-14 18:48:02 följande:
    Vad JAG frågar och undrar över, har du inte med att göra. Däremot om DU svarar något som inte alls har med min fråga att göra, så är det väldigt onödigt. Sluta skriv isåfall
    Och ändå så skrev du din åsikt på ett öppet diskussionsforum?
    Din trådstart finns det liksom inget att svara på.....
Svar på tråden Tjejer Kvinnor ligger runt för att dem kan, män måste..... Hur blev det så??