Någon mer som gått igenom komplicerad vårdnadstvist??
Jag håller med föregående talare; polisens arbete påverkan inte möjligheterna att få igenom ett yrkande om umgängesutredning. Domstolen borde vara benägna att få expertis från proffs, eftersom mammans och pappans åsikter är olika, samt eftersom det finns polisanmälningar. Det låter som att mamman påverkar barnet i sina åsikter, så en umgängesutredning från Socialen vore nog på sin plats.
Jag tycker att 1: begär att domstolen förordnar om samarbetssamtal + umgängesutredning. 2. Tag hjälp av socialen att få ned ett upptrappningsprogram för umgänget inför ett varannanveckas boende. Socialens rekommendationer om hur umgänget gradvis kan trappas upp inför ett varannan-veckas-boende väger tungt i rätten. Domstolen är ofta benägna att följa socialens rekommendationer framför föräldrarnas egna åsikter.
... och slutligen så tycker jag är det är förfärligt med kvinnor som verkar sakna alla etiska gränser - vilket man saknar när man går till polisen och falskeligen anklagar någon för våldsbrott. Inte nog med att det är psykisk misshandel av mannen och att barnet påverkas att tro på fantasier om sin egen far - det undergräver tron på kvinnan hos myndighetspersonerna också. Verkligt behövande kvinnor får inte alltid den hjälp de behöver p.g.a dessa ljugande kvinnor.
Styrkekram Kriya