Vecka 37 i morrn
Jag måste se om någon känner igen sig. Jag har så otroligt mycket sammandragningar hela dagarna men de gör inte ont. Blir galen på detta eftersom det är obehagligt. Någon annan som upplever detta?
Jag måste se om någon känner igen sig. Jag har så otroligt mycket sammandragningar hela dagarna men de gör inte ont. Blir galen på detta eftersom det är obehagligt. Någon annan som upplever detta?
Ok, verkar som det är vanligt då. Mina kommer även i vila. Börjar ställa in mig på övertid och induktion eftersom det blev så både för min mamma och syster. Det finns en liten ärftlig komponent i det hela.
Jag har smugit i bakgrunden men jag är kvar :). Är på BF +8 idag.
Hoppas det drar igång nu då. Jag har get upp tanken för jag har blivit lurad så många gånger nu. Är inställd på igångsättning på fredag. Gjorde ultraljud igår och allt var bra. Hade nästan hoppats att det skulle vara för lite vatten så de kunde sätta igång tidigare. Hon väger redan 3900. Mitt första barn vägde 1900 så det är ju lite skillnad.
Smuhlan tack. Har inte fött vaginalt förut så jag har ingen aning. Med storleken tänkte jag mest om vi kommer att tycka att bebisen är stor i jämförelse med vårt första. Antagligen har vi glömt det och kommer att tycka att hon är liten ändå.
Elsa, här står bra om latensfasen www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Forlossningen-startar/
Oj, ipaden ändrade ditt namn utan att jag såg det.
Det är så tråkigt att lurad hela tiden! Jag känner mig lite konstig idag. Konstigt knip i magen och är extremt trött. Trötthet kan ju förstås bero på värmen. Jag bor fem minuter från förlossningen så det är skönt.
Vad jag förstår så kan latensfasen kännas helt olika. En del märker knappt av den och en del får så ont att de blir inlagda. Jag hann inte uppleva den med mitt förra barn eftersom han föddes med akut snitt i v 32. Räknas därför som en förstföderska. Trodde att det skulle komma igång idag men nu sitter jag här och känner inget.
Elas jag känner mig också pessimistisk idag. Inga känningar alls. Jag blev snittad förra gången pga vattenavgång och sätesläge.
Tänker på dig Elas. För mig startade förlossningen på söndagen ändå med vattenavgång. Asta föddes på tisdagen 00:44.
Grattis Elas!