• acco

Vecka 37 i morrn

Hej :),
    Har följt denna tråden sen start men inte skrivit ngt innan..
    Jag väntar mitt första barn om 11 dagar (1 Juli), är nu i v 38+2.. Har som er andra väldigt svårt att sova om nätterna.. Är så trött om dagarna, speciellt de veckorna bonusbarnet på 5år är hemma.. Men nu är det inte långt kvar.. Har så fruktansvärt ont i ländryggen och har haft det sen en vecka tillbaka, har haft foglossning sen v 16 nått och varit sjukskriven sen v 20 för det.. Men det har flyttat sig från höften och sitter mer i blygdbenet.. Men har en sänkt disk i ländryggen och bm sa idag att bebis ligger väldigt långt ner så det är den som ligger och trycker på ryggraden..
    Går som en pingvin ;) vill ha ut bebis nuu!

• acco

Smuhlan- tack så mycket :)

Va skönt att det lugnade ner sig för dig när det närmade sig :).. När du hade värkar 2-3min emellan och kom in till sjukhuset så tog det inte så lång tid innan han kom eller ? :)
    Förstår att du letar tecken denna gången med då, hehe..
    För mig har det faktiskt lugnat ner sig en massa, förutom värken i bäckenet och ländryggen så känner jag mig ibland inte ens gravid, dvs när magen ligger och vilar på ngt hehe..

• acco

Smuhlan- Jösses det va snabba ryck ut :) skönt att inte behöva ligga så länge medvärk !!
    Nej det där med att inte kunna ligga på mage har jag också svårt för, men har inte kunnat / vågat ligga på magen sen v 10 nått :) men jag längtar efter att kunna det igen :))

Trevlig midsommar :)

• acco

Jag skrev ju här för några veckor sen.. Fick en underbar liten dotter för 14 dagar sen.. för mig började min mage först krångla ca: 14dagar innan hon kom, blev från ingenstans jätte dålig och lös i magen, va det i några dagar och kräktes också varannan dag i en v.. Sen på midsommar blev jag akut dålig i magen igen och kräktes, sen efter det lugnade det ner sig igen.. Blev riktigt störd på hur det höll på.. På Tisdagen den 25 vid 17 tiden fick jag mensvärkar som kom och gick, varierade mellan 4-6min till 20-60min mellan värkarna, slemproppen gick i omgångar, såg först ut som en snorloska, sen va det som någon knäckt ett ägg, va väldigt mkt genomskinligt med lite blodstrimlor i. På natten till den 26 gick den sista delen av slemproppen då det kom mkt gegg med en massa blod i.. Värkarna kom och gick men blev mer intensiva vid 18 tiden, vid 19 började vattnet sippra, va vid fl 21 och på parkeringen sa det splash, massa vatten kom ut.. Öppnade mig fort men lillan satt fast bakom taggarna och kom inte ner så det tog en väldans tid innan hon kom ut, va öppen 10cm kl 4 men hon föddes 12:27 den 27/6.. Jag fick eda vid 3tiden på natten, hade då kört med knappt lustgas, för tänkte och trodde det skulle gå fort när jag hade öppnat mig från 4cm till 9cm på 5h, men tillslut orkade jag inte mer och det va heeelt fantastiskt att få eda då och kunna få slappna av.. Fick värkstimulerande dropp för att försöka få ner henne och fick sätta mig på alla möjliga sätt som på en bottenlös toalettstol, gjorde svinont.. Men fick inga krystvärkar eller nått, fick trycka på en då.. Va väl för edan som krystvärkarna försvann.. Men ut kom hon min lilla prinsessa :)

Smuhlan :) försök med sex, gå i trappor, men framför allt (det man inte vill höra nu :) ) men försök att vila och sov för som du vet är man inte frack under/ efter en fl :)

• acco

Tack så mycket :) Ja det va en mycket tuff förlossning.. Trodde aldrig att hon skulle komma ut.. Men tillslut så.. Det värsta va väl hon va ute med halva huvudet och fick sitta så i 1min.. Jävlar va ont det gjorde.. Men det va tydligen för att undvika att jag sprack vilket jag inte heller gjorde :)

Ja massera bröstvårtorna för de "sammarbetar" med livmodern ;) det känns verkligen efteråt iaf att när lillan ammar så krampar livmodern :)

• acco

Elas- va beräknad 1/7 men hon kom 27/6 så 4 dagar för tidigt kom hon :)

Hejar på er :) snart kommer era små underverk :))!!

Smuhlan- låter som att någon vill ut väldigt snart :)

• acco

Smuhlan- du ska nog se att lillen snart kommer.. Försök att ta det lugnt bara och vila :)

• acco

Hejja er :) snart kommer era små liv, är så fantastiskt att min dotter är här.. Hon har redan blivit stor trycker jag :) 17 dagar gammal..

Smuhlan- varför har du huvudvärk ? Mkt med de andra barnen och sovit lite?

• acco

Smuhlan- ja det är verkligen underbart att lillan är här.. En sån kärlek jag känner till henne!!

Jag tycker du ska ringa fl och berätta om din huvudvärk för du verkar ha haft den lite väl länge? Eller ofta? Så att du inte fått hf..
    Jag fick hf som debuterade efter fl och hade välldans värk bakom ögat och va svullen på ögonlocken och hade huvudvärk mm..

• acco

Smuhlan- Ja gör det.. För säkerhetens skull.. Det behöver ju absolut inte vara ngt mer än vanlig långdragen huvudvärk men alltid bra att kolla upp ifall det skulle vara ngt.. Hf är ju ett jätte skumt tillstånd som man oftast inte själv märker av utan att bm ser det på blodtryck och urinprov ju..

Elas- heja dig, snart dags låter det som :)

• acco

Smuhlan- stort Grattis :)!! Va härligt att lilla Elvis bestämde sig för att titta ut nu denna veckan så du slapp oroa dig mer :)

• acco

Elas- nu händer det bra grejer för dig :)) snart kommer bebben! :) hejja hejja

• acco

Elas- Han väntade bara på ett bra datum :) lätt att komma ihåg det.. Stort grattis till er! Jobbigt att det blev så många timmar med krystvärkar (AJ!!) och sen snitt men skönt att ni alla mår bra!! Grattis igen :)

Svar på tråden Vecka 37 i morrn