• Anlii

Köping någon?

Hej!

Finns det någon i Köping, eller i närheten, som försöker bli gravid som man kanske kunde prata med?
    Har inte bott här så länge och det känns tungt att inte ha någon att prata med (förutom sambon förstås) då mina vänner finns på andra ställen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 16:44
    Och återigen hamnade mitt inlägg under fel tråd..
    Kanske det finns någon som väntar barn och haft svårt att bli gravid innan dess att prata med också?

• Svar på tråden Köping någon?
  • Myyslii
    Anlii skrev 2013-10-21 09:50:23 följande:
    Hej! 
    Har varit inaktiv länge, men fick för mig att logga in.
    Vad roligt att det finns flera här omkring!

Jag är 29. Du? =)  
    Har helt missat att ni har skrivit! 
    Jag är 20 år :)
    Anlii skrev 2013-10-21 09:51:43 följande:
    Hejsan!
    Lite liv finns det nog minsann!

Grattis! =)

Här går det inte så bra, måste förmodligen få hjälp med hormoner igen.
    Tack och lov är min sambo "frisk" så det åtminstone blir lättare så! 
    Hihi :)
    Tack!
    Vad tråkigt att det inte går som ni vill! Ska hålla tummarna för er!! Skönt att ni fått reda på att din sambo är frisk :)

Hur har det gått?

• Anlii
    Myyslii skrev 2013-11-12 14:16:31 följande:
    Har helt missat att ni har skrivit! 
    Jag är 20 år :)

Hihi :)
    Tack!
    Vad tråkigt att det inte går som ni vill! Ska hålla tummarna för er!! Skönt att ni fått reda på att din sambo är frisk :)

Hur har det gått?

Ja, just nu är vi nog båda i chocktillstånd här hemma..
    Den 7/11 fick vi ett jätte-efterlängtat plus på test..
    En vecka senare låg jag på avdelning 85 i Västerås med ett utomkvedshavandeskap.
    Så ja... Just nu går det inte så där vidare värst bra.

Hoppas det går bättre för er!  
  • Myyslii
    Anlii skrev 2013-11-19 09:46:41 följande:
    Ja, just nu är vi nog båda i chocktillstånd här hemma..
    Den 7/11 fick vi ett jätte-efterlängtat plus på test..
    En vecka senare låg jag på avdelning 85 i Västerås med ett utomkvedshavandeskap.
    Så ja... Just nu går det inte så där vidare värst bra.

Hoppas det går bättre för er!  
    NEJ! Fy vad hemskt! Hoppas ni lyckas hålla hoppet uppe! En dag så är det er tur. :) Synd bara att ni ska få såna motgångar :/

Jo det går rätt bra, har urinvägsinfektion och pga medicinen nu svampinfektion annars så är det inte så mycket som strular här(som tur är).

Håller alla tummar jag kan för er!<3 
  • Anlii
    Myyslii skrev 2013-11-19 22:09:18 följande:
    NEJ! Fy vad hemskt! Hoppas ni lyckas hålla hoppet uppe! En dag så är det er tur. :) Synd bara att ni ska få såna motgångar :/

Jo det går rätt bra, har urinvägsinfektion och pga medicinen nu svampinfektion annars så är det inte så mycket som strular här(som tur är).

Håller alla tummar jag kan för er!<3 
    Det som jag tycker är värst nu är ju att det inte vill sluta blöda. Har ingen aning om hur länge det ska hålla på. Inte så att det är syndafloden eller nåt, men tillräckligt för att det ska vara jobbigt. (Sorry för det grafiska. =/ )

Jag vet inte när eller om jag vågar igen. Känns jätteläskigt. Men förhoppningsvis går det över så småningom,
    för vi vill ju bilda familj båda två.

Hoppas UVI:n och svampen försvinner illa kvickt, trökigt och gå med sånt!
    Hur långt har du gått nu? Hur många veckor alltså. =)

Tack så mkt! Det behövs känns det som.. 
  • Myyslii

Anlii - Ingen fara. Jag förstår att det är jobbig för det blir ju som en daglig påminnelse vad som har hänt. :(

Kan inte tänka mig att vara i din sits, känns som jag har haft sån tur. Jag önskar dig allt väl även fast jag inte vet vem du är.:)

Det blir bättre och bättre för varje dag som går nu vilket är skönt.:)

Är på väg in i v22 på söndag. Tiden går så fort och det är något otroligt fantastiskt som jag hoppas du får uppleva snart!

• Anlii
    Myyslii skrev 2013-11-22 19:26:41 följande:
    Anlii - Ingen fara. Jag förstår att det är jobbig för det blir ju som en daglig påminnelse vad som har hänt. :(

Kan inte tänka mig att vara i din sits, känns som jag har haft sån tur. Jag önskar dig allt väl även fast jag inte vet vem du är.:)

Det blir bättre och bättre för varje dag som går nu vilket är skönt.:)

Är på väg in i v22 på söndag. Tiden går så fort och det är något otroligt fantastiskt som jag hoppas du får uppleva snart!
    Idag känns det lite halv-oroligt, för har börjat få mer "färskt" blod. Får se hur det ser ut framåt eftermiddagen, om jag måste ringa till Västerås och höra vad dom tycker!

Vecka 22! Det är ju mer än halvvägs, vad härligt. =)
    Glad för eran skull, verkligen!

Jag börjar känna lite som såhär, förut var jag avundsjuk på alla som lyckades hela tiden. Nu förstår jag att det inte är något annat än ett mirakel varje gång det går så bra med tanke på allting som ändå kan gå fel.
    Och vem unnar inte andra lycka och tur, liksom?  =) 
  • Myyslii
    Anlii skrev 2013-11-23 10:33:09 följande:
    Idag känns det lite halv-oroligt, för har börjat få mer "färskt" blod. Får se hur det ser ut framåt eftermiddagen, om jag måste ringa till Västerås och höra vad dom tycker!

Vecka 22! Det är ju mer än halvvägs, vad härligt. =)
    Glad för eran skull, verkligen!

Jag börjar känna lite som såhär, förut var jag avundsjuk på alla som lyckades hela tiden. Nu förstår jag att det inte är något annat än ett mirakel varje gång det går så bra med tanke på allting som ändå kan gå fel.
    Och vem unnar inte andra lycka och tur, liksom?  =) 
    Å nej, hoppas det bara är slutspurten då! Att det blir bra sen :) Lika bra att du ringer och kollar så du vet vad som händer.

Tack! Ja, det är helt otroligt! Trodde inte att det skulle gå såhär fort.. hihi. Våran lilla kille.

Precis, jag förstår att det kändes så i början men det är nog hälsosamt att försöka att ända sitt sätt att tänka, som du har gjort. Det är starkt gjort av dig! :) Man vill ju alla väl(om de inte gjort något så de inte längre förtjänar det såklart^^) :)

Oftast så brukar det bli som man vill när man har gett upp. :) 

• Anlii
    Myyslii skrev 2013-11-23 21:10:40 följande:
    Å nej, hoppas det bara är slutspurten då! Att det blir bra sen :) Lika bra att du ringer och kollar så du vet vad som händer.

Tack! Ja, det är helt otroligt! Trodde inte att det skulle gå såhär fort.. hihi. Våran lilla kille.

Precis, jag förstår att det kändes så i början men det är nog hälsosamt att försöka att ända sitt sätt att tänka, som du har gjort. Det är starkt gjort av dig! :) Man vill ju alla väl(om de inte gjort något så de inte längre förtjänar det såklart^^) :)

Oftast så brukar det bli som man vill när man har gett upp. :) 

Det verkar vara över nu. Känns så iallafall! 
    Så nu är det bara att ta hcg-prover tills det är på noll och fortsätta med livet.
    Vi ska gifta oss till sommaren så nu får det gå i första hand, planering och allting!

Är du nåt nervös för förlossningen då?
    Tror jag skulle vara det med mindre än halva tiden kvar, men min smärttröskel ligger väl på minus 37 så..  
  • Myyslii
    Anlii skrev 2013-11-25 08:59:33 följande:
    Det verkar vara över nu. Känns så iallafall! 

Så nu är det bara att ta hcg-prover tills det är på noll och fortsätta med livet.

Vi ska gifta oss till sommaren så nu får det gå i första hand, planering och allting!

Är du nåt nervös för förlossningen då?

Tror jag skulle vara det med mindre än halva tiden kvar, men min smärttröskel ligger väl på minus 37 så..  

Vad skönt. Är det mycket prover som behövs då?

Så mysigt! :) Ska ni ha ett stort eller ett litet bröllop?:) Går och väntar lite på att min karl ska fria hihi, vi är redan förlovade sen 2år tillbaka. Tycker det skulle vara mysigt om vi gifte oss innan vi fick barn ^^ Är florist så ibland när man ser brudbuketter och det nervösa paret som kommer in på brudsamtal så sticker ju såklart tankarna iväg:) Är inte bråttom på något sätt;) Jag är 20 och han 23 så tid finns:)

Nej jag är faktiskt inte nervös. Klart man tänker och undrar hur det ska bli.:) Hoppas såklart att der ska gå bra och han kommer ut utan problem och är frisk och kry. :)
  • Anlii
    Myyslii skrev 2013-11-25 10:50:25 följande:

Vad skönt. Är det mycket prover som behövs då?
    Så mysigt! :) Ska ni ha ett stort eller ett litet bröllop?:) Går och väntar lite på att min karl ska fria hihi, vi är redan förlovade sen 2år tillbaka. Tycker det skulle vara mysigt om vi gifte oss innan vi fick barn ^^ Är florist så ibland när man ser brudbuketter och det nervösa paret som kommer in på brudsamtal så sticker ju såklart tankarna iväg:) Är inte bråttom på något sätt;) Jag är 20 och han 23 så tid finns:)

Nej jag är faktiskt inte nervös. Klart man tänker och undrar hur det ska bli.:) Hoppas såklart att der ska gå bra och han kommer ut utan problem och är frisk och kry. :)
    Jag vet faktiskt inte, dom skulle höra av sig när värdet är på noll igen. Tills dess är det en gång i veckan. 
    Så det känns väl sådär. Hoppas det går fort.

Jag tycker det är relativt litet, ca 50 gäster bara. Min kära mor tycker dock att det är alldeles för många, haha!
    Känns rätt stort, rätt mkt vuxenvarning. =P
    Och då är vi ändå båda 29 nu. Jag hinner t o m fylla 30 innan det är dags!

Nä, ni har all tid i världen. Vad härligt. =)

Vad skönt att slippa vara nervös. Och det är klart han kommer vara frisk, det kommer gå super! 
  • Anlii

Huh... 
    Här har det hänt mkt...
    Var in och opererade bort en äggledare igår. 
    Känner mig rätt överkörd idag. 

Antar att det här var rätt beslut, men svårt att känna nån glädje när det värker som det gör...

• Myyslii
    Anlii skrev 2013-12-11 09:06:01 följande:
    Huh... 

Här har det hänt mkt...

Var in och opererade bort en äggledare igår. 

Känner mig rätt överkörd idag. 

Antar att det här var rätt beslut, men svårt att känna nån glädje när det värker som det gör...

Oj, varför behövde du ta bort den? Hoppas du mår bättre nu!
  • Anlii
    Myyslii skrev 2013-12-15 20:02:34 följande:

Oj, varför behövde du ta bort den? Hoppas du mår bättre nu!
    Det är väl något bättre nu, kan ju iallafall röra mig utan att det gör jätteont.!

Det hade blödit och värkt i tre veckor så jag kände att det fick räcka. Utomkvedet satt ju i den, och så länge det satt där så fanns en risk att äggledaren kunde gå sönder (ifall det fortsatte växa). 
    Och nu behöver jag inte oroa mig för att det ska fastna i ärret som blir efter ett utomkved igen. 
    Bara att hoppas att det sätter sig rätt nästa gång vi försöker, så det inte fastnar i vänster också. Gör det det, så är det väl mer eller mindre kört..

Hur går allt för dig förresten? =)
  • Myyslii
    Anlii skrev 2013-12-17 09:16:14 följande:
    Det är väl något bättre nu, kan ju iallafall röra mig utan att det gör jätteont.!

Det hade blödit och värkt i tre veckor så jag kände att det fick räcka. Utomkvedet satt ju i den, och så länge det satt där så fanns en risk att äggledaren kunde gå sönder (ifall det fortsatte växa). 

Och nu behöver jag inte oroa mig för att det ska fastna i ärret som blir efter ett utomkved igen. 

Bara att hoppas att det sätter sig rätt nästa gång vi försöker, så det inte fastnar i vänster också. Gör det det, så är det väl mer eller mindre kört..

Hur går allt för dig förresten? =)

Jag hoppas verkligen att du får turen på din sida snart!

Jo det går bra, jobbar jul nu på en blombutik och det är full rulle. Det känns ju i kroppen att det inte är som de varit innan(jobbat jul där i 3år nu) :) Ont i kroppen, och sammandragningar osv. Men lillen hänger med och bökar runt där inne! Tur är de, blir lätt ordentligt orolig om man inte känner något på en dag. Har liten kula som tur är. Så magen är inte i vägen än. Är inne i v 25 nu:)
  • Anlii
    Myyslii skrev 2013-12-17 20:28:05 följande:

Jag hoppas verkligen att du får turen på din sida snart!

Jo det går bra, jobbar jul nu på en blombutik och det är full rulle. Det känns ju i kroppen att det inte är som de varit innan(jobbat jul där i 3år nu) :) Ont i kroppen, och sammandragningar osv. Men lillen hänger med och bökar runt där inne! Tur är de, blir lätt ordentligt orolig om man inte känner något på en dag. Har liten kula som tur är. Så magen är inte i vägen än. Är inne i v 25 nu:)
    Tack! 
    Vi ska se till att bli gifta nu först och sen kan vi köra på igen. =) 

Jag kan tänka mig att det blir mkt med blommor runt jul. 
    Du får försöka att inte lyfta för tungt kanske? Om du känner dig orolig alltså.
    Vad fort det går, tycker det bara var typ en vecka sen du sa att du var i vecka 22. Hehe. =D
Svar på tråden Köping någon?