• Anlii

Köping någon?

Hej!

Finns det någon i Köping, eller i närheten, som försöker bli gravid som man kanske kunde prata med?
    Har inte bott här så länge och det känns tungt att inte ha någon att prata med (förutom sambon förstås) då mina vänner finns på andra ställen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-11 16:44
    Och återigen hamnade mitt inlägg under fel tråd..
    Kanske det finns någon som väntar barn och haft svårt att bli gravid innan dess att prata med också?

• Svar på tråden Köping någon?
  • Dr to be

Hej! Jag bor i Köping. Är gift, har en snart 15-månader gammal dotter. Hade dock inga problem att bli gravid med henne och än så länge planerar vi inget syskon... men vi kan ju skriva lite ändå om du vill. Var kommer du ifrån?

• Anlii

Det vore trevligt. =)

Jag är från Norberg från början, ligger mellan Fagersta och Avesta.
    Flyttade hit eftersom min sambo har ett bra jobb och jag kunde pendla ett tag.
    Har precis sagt upp mig så ska försöka hitta nåt jobb eller börja plugga. =) 

• Dr to be
    Anlii skrev 2013-06-12 10:19:02 följande:
    Det vore trevligt. =) Jag är från Norberg från början, ligger mellan Fagersta och Avesta. Flyttade hit eftersom min sambo har ett bra jobb och jag kunde pendla ett tag. Har precis sagt upp mig så ska försöka hitta nåt jobb eller börja plugga. =) 

Jag har nog varit i Norberg Vad vill du plugga? Själv pluggar jag i Stockholm och har pendlat dagligen i 4 år, bara 1.5 år kvar . Så mycket skönare att bo i en mindre stad än överbefolkade Stockholm.
  • Anlii
    Dr to be skrev 2013-06-15 17:45:28 följande:

Jag har nog varit i Norberg Vad vill du plugga? Själv pluggar jag i Stockholm och har pendlat dagligen i 4 år, bara 1.5 år kvar . Så mycket skönare att bo i en mindre stad än överbefolkade Stockholm.
    Åh, vad kul! Det är en av de finaste byarna i världen, men jag är väl partisk. ;)

Jag har sökt till förskolelärarutbildningen i Västerås och Örebro, vet dock inte om mina poäng räcker till!
    Om jag inte kommer in är det väl bara att söka jobb.

Ja, jag snokade lite och såg att du läser till läkare. Det måste vara tufft!
    Särskilt med tanke på att du har barn också, hur funkar det?
    Starkt jobbat, tycker jag, att pendla så länge som du har gjort. =)

Jag trodde att jag skulle ha svårt att trivas i Köping, men har faktiskt tyckt riktigt bra om stan so far.
    Det enda jag kan anmärka på är att man måste åka runt för att komma till andra sidan stan, till typ Actic eller sjukhuset.

På vilken sida av stan bor ni? =) 
  • Tussan30

Jag bor här i köping har en son på 2 dotter på 17 och en 9 veckors plutt i magen

• Anlii
    Tussan30 skrev 2013-06-18 19:08:41 följande:
    Jag bor här i köping har en son på 2 dotter på 17 och en 9 veckors plutt i magen
    Hej! =)

Vad roligt att det finns fler från Köping här. =)

Antar att det kanske är lite sent att säga grattis, efter 9 veckor.. men vad härligt. =) =) 
  • Tussan30
    Anlii skrev 2013-06-18 20:04:31 följande:
    Hej! =) Vad roligt att det finns fler från Köping här. =) Antar att det kanske är lite sent att säga grattis, efter 9 veckor.. men vad härligt. =) =) 

Tack.. jättehärligt... har inte fattat än tror jag...
  • Anlii
    Tussan30 skrev 2013-06-18 20:29:04 följande:

Tack.. jättehärligt... har inte fattat än tror jag...
    Har du vetat länge? =) 
  • Tussan30
    Anlii skrev 2013-06-18 20:57:56 följande:
    Har du vetat länge? =) 

japp. Men blödde i vecka 5 så har väl lixom inte landat än att jag är gravid i allafall... har ett missfall bakom mig så jag har liksom inte kunnat vara glad förrän nu när magen börjat växa... ska till bm i början av juli och förhoppningsvis höra hjärtat
  • Anlii
    Tussan30 skrev 2013-06-18 21:19:58 följande:

japp. Men blödde i vecka 5 så har väl lixom inte landat än att jag är gravid i allafall... har ett missfall bakom mig så jag har liksom inte kunnat vara glad förrän nu när magen börjat växa... ska till bm i början av juli och förhoppningsvis höra hjärtat
    Skönt att det gått så bra efter förra gången. Kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara.

Åh, vad jag önskar att jag fick uppleva en sån sak, att höra ett hjärta på ultraljud.
    Det måste vara bland det häftigaste man kan göra. 
Svar på tråden Köping någon?