Inlägg från: Casslo08 |Visa alla inlägg
  • Casslo08

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

suttit här med molvärk hela morgonen och nu börjar sd. Hoppas det ger med sig snart för det är så utröttande...

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-11 12:41:43 följande:
    Hoppas det är på gång. När är bf?
    bf 5/8 men har planerat snitt om exakt 14 dagar så jag hoppas inte det drar igång nu,hehe :P
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-11 12:48:59 följande:
    varför fick du snitt om man får fråga:)
    Hade jag med velat ha men nu är det bara gilla läget.
    dagarna rullar på i snabb fart

Jag får inte välja,skulle hellre föda vaginalt. Min livmoder brast förra förlossningen och jag kunde ha dött men tack o lov gjorde jag ej det. Så överläkaren sa att det måste bli planerat ks nästa fl så här är jag nu...
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-11 13:05:11 följande:
    Ja men det är ju din o barnets bästa!
    Hoppas det går bra den här gången.
    Känns som en evighet 

Jodå,absolut! Skulle inte våga mig på att föda vaginalt efter förra fl ändå så.

Ja,även fast jag vet att det bara är 14 dagar kvar för mig så känns det som en mindre evighet.

• Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-11 13:33:32 följande:
    Någon som är extra hungrid nu i slutet?
    Varför blir det så? 
    Ett vanligt fenomen det där,samma för mig. Det är nog kroppen som fyller på energiförrådet för både dig och bebis innan fl har jag läst ! Så ääät och njut ;)
  • Casslo08
    Aapple skrev 2013-07-11 14:20:48 följande:
    Jag vill inte bli större gått upp ca 8-9 kilo. Tycker det räcker allt ska ju av sen o ska inte amma heller så ingen mirakelkur där inte.
    8-9 kg är väl inget!? det är ju mest bebisen och vattnet som väger. Du vet väl att man BÖR fylla på energiförrådet innan fl,det är en rekommendation :) Har själv gått upp 13 kg och har verkligen inte "överätit".
  • Casslo08

Snorgult klet (slempropp? Har varit geléform tidigare) kom när jag för andra gången idag gjorde nr 2,verkar som sd och molvärken från imorse påverkat lite. Mår lite illa nu också :O Hoppas ju inte fl sätter igång för då blir det ju akut ks ist för planerat... Hmm,avvaktar.

• Casslo08
    busbajsen skrev 2013-07-11 23:47:18 följande:

Stort grattis till ert lilla mirakel.
    Vi körde färdknäppen igår och idag drog förvärkarna igång på alvar. Ringde förlossningen för någon timme sedan och de torde det var dags men vi fick stanna hemma ett tag till då vi bor nära sjukhuset.
    Åååh vad kul! Håller tummarna att du snart har din bebis i armarna. När har du bf?
  • Casslo08
    majsis08 skrev 2013-07-11 21:13:52 följande:
    lillebror kom 9.40 igår morse:) 3580gram och 50cm lång:) han föddes 11 dagar innan bf !! hoppas ni får bebisar snart verkar ju va några som är på gång=)
    Stort grattis! :) Hoppas ni mår bra alla! :)
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?