• Aapple

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Casslo08 skrev 2013-07-16 14:25:25 följande:
    Nej,man ska alltid kolla upp minskade fosterrörelser!!
    Känns jobbigt att ringa in till FL för detta.
    För man får alltid vänta

Men ska väl ringa o kolla med det,

• Aapple
    Casslo08 skrev 2013-07-16 16:34:16 följande:
    Hur har det gått Aapple?
    avvaktade lite o bebis började röra sig mera, 
    Men jag vet inte riktigt.

• Aapple
    Casslo08 skrev 2013-07-17 12:20:41 följande:

Carror: Stort grattis till din lilla stora tjej! Så underbart :D

------------

Aapple: Känner du dig osäker fortf. tycker jag du ska ringa in,det handlar ju om ditt barns liv,snälla känn dig inte i vägen! Ingen kommer tycka att du är knäpp för detta är ju vad läkarna rekommenderar kvinnor att göra nu för tiden. Sjukvården finns där för dig.

Barnet är ju rörlig men inte i samma utstäckning som innan, då kunde det sparka hej vilt. Jag är inte så stor så att det liksom inte skulle finnas plats
  • Aapple
    busbajsen skrev 2013-07-18 10:33:00 följande:
    Vi fick en DOTTER!!!
    Lilla Linn föddes den 15/7 kl 00.21 efter endast 2,5 h på förlossningen.
    Hon vägde 3110 g och var 49 cm lång.
    Behöver jag skriva att vi är över våra huvuden förälskade Hjärta
    Grattis! Hinnsvepning gjorde lite nytta men några dagar senare! Vad roligt!!
  • Aapple

Ingen som kan göra en BF lista på alla som ska ha o när dem får?

• Aapple
    miss westerlund skrev 2013-07-18 15:20:33 följande:
    Var på mvc idag. Känns inte som att jsg blir tagen på allvar angående min rädsla över stort barn. Är nu i v 37+0 och sf-måttet låg mellan 38-39 vilket innebär att jag nu ligger över den övre kurvan. Hon kände på magen och uppskattade att bäbis kanske värre runt 3500 nu. Men är inte det stort med tanke på att det är 3 veckor kvar? Hur mycket brukar de lägga på sig sista veckorna? Är det någon som fått en sådant uppskattning av barnmorskan? Alltså inte via ul.
    Du borde stå på sig o kräva ett UL! Eller klaga på att du känner minskad rörlighet får man ett ul o fråga då.
    Är det första barnet eller andra? 
  • Aapple

Men hur gick förlossningen då med 4,2 kilo? Annars borde du ju hänvisa till det o säga att du är orolig om du ex sprak mkt etc.

miss westerlund skrev 2013-07-18 19:26:19 följande:
    Det är tredje. Med första fick jag gå på tul ganska ofta i slutet för hon var liten. Med andra hade jag sthaor mage och hon var ganska stor, 4320. Men det är 7 år sedan jag fick sista så jag kommer inte ihåg vad jag hade för sf-mått då. Hade velat veta det för att kunna jämföra. Nu är det dessutom en pappa som är typ dubbelt så stor som till de andra. Tänker att det kan säkert också spela in. Jag är så dålig på att stå på mig.tyvärr ..

• Aapple
    miss westerlund skrev 2013-07-18 22:02:53 följande:

Jag sprack ganska så mycket. Barnmorskan var osäker på om jag hade spruckit hela vägen, sfinkterruptur, så hon tillkallade förlossningsläkaren för att undersöka. Hann ju bli rädd när hon pratade om att det kanske behövde opereras. Gick inte så bra att varken sitta eller gå på nån vecka. Hade en kudde med mih överallt. Så nu är jag rädd att det här barnet ska bli ännu större och att det ska spricka hela vägen då. Sprack även en del med första som vägde 3 kg. Jag får fundera över hur jag ska göra.
    Ja men då borde du hänvisa till detta o förklara din oro, eller om din sambo är med o förklarar kanske med! 
  • Aapple

När man går ska man känna ett jävla tryck nedåt eller är det vanligt så mot slutet? 
    Kände inte så sist 

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?