Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?
isolde 79 skrev 2013-07-14 10:53:52 följande:
M00min: jag har inte riktigt hängt med såhär i sommartider, men förstår din oro...stackars dig!! Är det inte aktuellt med kejsarsnitt för din del?
Kejsarsnitt har aldrig diskuterats, bara igångsättning innan riskerna ökar. Vill själv helst slippa snitt.
carro93 skrev 2013-07-14 10:54:27 följande:
Lider med dig, tycker du ska stå på dig och kräva en igångsättning så snart som möjligt! Det är ju ditt och bebis välmående som är det viktigaste. Inte bra att vara så orolig heller då är det bättre att du får en igångsättning, det borde läkarna förstå. Hoppas det löser sig på bästa sätt!
Läkaren var otroligt hemsk. Han tyckte typ att det är mitt fel att bebisen är så stor då jag gått upp så mycket i vikt. Jag får skylla mig själv i princip. Hade väntat i veckor på inreundersökningen för att få veta om det hänt något, han gjorde ingen. Det skulle ju vara förlossningsplanering
Piff4 skrev 2013-07-14 11:16:35 följande:
M00min: hur många procent över kurvan i vikt ligger bebisen?
Vet inte i procent men 3 veckor större än den borde vara. Den är ju stor som en v 40 bebis redan.
busbajsen skrev 2013-07-14 11:02:59 följande:
Känner med dig vännen. Hoppas verkligen att det löser sig och tycker att du bör stå på dig och kräva en insättning/ ett kejsarsnitt. Får de verkligen ignorera dig på det sättet de gjort? Skickar så många styrkekramar jag kan komma över åt ditt håll.
Tack! Jag skall försöka få en annan bedömning av situationen. Om jag så måste byta sjukhus. Börjar ring imorgon. Vet inte hur min kropp skall orka bära en ännu större bebis. Kan lägga in en bild på min "lilla" mage i galleriet. Min rygg håller på att ge upp.