Inlägg från: miss westerlund |Visa alla inlägg
  • miss westerlund

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Känner mig också extremt redo för bäbis nu! Har haft foglossning sedan v 9 och nu kan jag knappt röra mig. Tar en evighet att ta mig någonstans. Alla dessa gånger man måste upp på toast på natten dessutom. Jag hade definitivt glömt hur jobbigt det är att vara gravid . För att inte tala om de uppsvällda benen och fötterna också. Haha. Så här gnällig känner jag mig just nu. Men man blir ju så less på att inte orka göra något. Kom ut nu lilla bustroll

• miss westerlund

Kan man inte bara få njuta av att vara gravid? Är det inte foglossning så har man säkert nåt annat som jobbiga sammandragningar eller illamående från helvetet. Orkeslösheten och tröttheten hade ju vart skönt att slippa också. Det är tur att man får någonting så underbart av det

• miss westerlund

Åh, det börjar verkligen närma sig för oss alla Att man kan vara så otålig! Har också känt av mer förvärkar sista dagarna. Tror iaf att det är det . De är som mer än obehagliga, lite smärtsamma men ändå inte som förlossningsvärkar. Det senare är det enda jag känt av med de tidigare barnen så det här är som nytt för mig. Känns som att det ska starta snart men man kan väl lika gärna gå med förvärkar i flera veckor va? Men hoppas kan man ju alltid göra

• miss westerlund

Var på mvc idag. Känns inte som att jsg blir tagen på allvar angående min rädsla över stort barn. Är nu i v 37+0 och sf-måttet låg mellan 38-39 vilket innebär att jag nu ligger över den övre kurvan. Hon kände på magen och uppskattade att bäbis kanske värre runt 3500 nu. Men är inte det stort med tanke på att det är 3 veckor kvar? Hur mycket brukar de lägga på sig sista veckorna? Är det någon som fått en sådant uppskattning av barnmorskan? Alltså inte via ul.

• miss westerlund
    Aapple skrev 2013-07-18 15:41:35 följande:
    Du borde stå på sig o kräva ett UL! Eller klaga på att du känner minskad rörlighet får man ett ul o fråga då. Är det första barnet eller andra? 

Det är tredje. Med första fick jag gå på tul ganska ofta i slutet för hon var liten. Med andra hade jag sthaor mage och hon var ganska stor, 4320. Men det är 7 år sedan jag fick sista så jag kommer inte ihåg vad jag hade för sf-mått då. Hade velat veta det för att kunna jämföra. Nu är det dessutom en pappa som är typ dubbelt så stor som till de andra. Tänker att det kan säkert också spela in. Jag är så dålig på att stå på mig.tyvärr ..
  • miss westerlund
    m00min skrev 2013-07-18 16:17:57 följande:
    Jag har 36+6 idag och mitt sf-mått var idag 37cm fastän bebisen nu sjunkt ner! Bebisen beräknades för en vecka sedan väga 3400-3500g. Krävde att få ny bedömning av en annan läkare då jag bara fick en kontrolltid till v 39+0. Så nu får jag det hos en annan läkare nästa veckas torsdag 37+6. Men de sade också att de ogärna startar en förlossning innan v 39. Men om jag väntar för länge så kanske det inte går att förlösas med annat än snitt så jag vägrade vänts med kontrollen till 39+0. Hoppas dock självklart att förlossningen skulle starta av sig själv.

Ja då ligger du nog kanske högre än mig för jag har inte kännt av att bäbis har sjunkit nåt. Däremot känns det ibland som att magen ska spricka för att det är så fullt därinne. Jag känner också lite så. Ska inte på mvc förrän nästa gång i v 39+0. Tänk om bäbis redan är jättestor. Låter konstigt att de inte vill sätta igång förrän då. Handlar väl mer om hur pass mogen man är och då måste de ju undersöka det.
  • miss westerlund
    Aapple skrev 2013-07-18 20:22:19 följande:
    Men hur gick förlossningen då med 4,2 kilo? Annars borde du ju hänvisa till det o säga att du är orolig om du ex sprak mkt etc.

Jag sprack ganska så mycket. Barnmorskan var osäker på om jag hade spruckit hela vägen, sfinkterruptur, så hon tillkallade förlossningsläkaren för att undersöka. Hann ju bli rädd när hon pratade om att det kanske behövde opereras. Gick inte så bra att varken sitta eller gå på nån vecka. Hade en kudde med mih överallt. Så nu är jag rädd att det här barnet ska bli ännu större och att det ska spricka hela vägen då. Sprack även en del med första som vägde 3 kg. Jag får fundera över hur jag ska göra.
  • miss westerlund
    Piff4 skrev 2013-07-23 17:21:02 följande:
    4/8, anledningen till Vf dom försöker reta igång det är för jag har svår foglossning och håller på att bryta ihop för jag inte orkar mer..

Känner likadant. Foglossningen håller på att bryta ner mig. Jag orkar inte ha så här ont nå mer. Har bf 7/8. Kanske ska höra med min barnmorska om hon kan försöka reta igång nåt. Är nog ett stort barn också så känner att det vore bra av flera orsaker.
  • miss westerlund

Får ringa och fråga kanske. Bor i norrbotten iaf. Foglossningen blir bara sämre för varje dag. En plåga att ta sig ur sängen varje gång man måste kissa. Vilket ju inte är så sällan :/

• miss westerlund
    Piff4 skrev 2013-07-23 18:24:04 följande:
    Käkar du några värktabletter? Jag äter Citodon, hjälper inte så jätte mkt mot smärtan men jag blir så trött av dom så jag kan sova lite iaf. Sen använder jag kryckor det lilla jag är uppe, så det är också att rekommendera om du inte redan har det.

Jag varvar mellan alvedon och citodon då jag inte är så förtjust i att ta det sistnämnda. Men ibland har man ju inget val. Som du skriver så får man ju sova lite bättre iaf. Skulle nog egentligen behöva kryckor sen länge men har inte skaffat. Är nog en blandning av orklöshet som gör attjag inte tar tag i saker och att det känns så trist att gå med kryckor. Jag vankar fram i världens långsammaste takt och bara korta sträckor som inomhus och till och från bilen. När jag ser folk Ute och gå så blir jag så avis. Sist jag gick en promenad, som var långsam och inte så lång, var i februari tror jag. Kommer du att få medicinsk igångsättning om retningen inte hjälper?
  • miss westerlund

Qg

jagvill85 skrev 2013-07-23 19:17:20 följande:
    Läste just att du igår skrivit att du har bf 4/8 Hoppas för din och miss westerlunds skull att det blir av snart! Låter jobbigt med sådär illa foglossning! 

Tack för omtanken hoppas jag med . För min del så är det väldigt jobbigt men då har jag nog skonats.ganska väl från andra jobbiga gravidkrämpor som många andra har. De flesta av oss mår nog hyfsat dåligt just nu. Tyvärr. ..
  • miss westerlund
    Pixx skrev 2013-07-23 19:54:21 följande:
    Har samma bf som dig :) hoppas att du får komma igång snabbt, har haft lite foglossning men bara och veta hur det känns gör att jag lider med dig (o andra) som har mycket. har stickningar neråt o mage spänd annars inget här än, inte ens några läckande bröst Och inga svullna ben eller fötter ... Tror att våran lilla trivs lite för bra i magen men hon på ul tror att vi inte kommer till tiden vi fått den 6/8. Liten bebis sm beräknas väga ca 3 kg men känns ibland som hon väger 15 kg :/

Tack hoppas hoppas hoppas att den lille är redo att komma ut snart, för dig med! Är så jobbigt att vänta. Känns ju redan som att man väntat en hel evighet. Jag gick över 9 dagar med första och de var nog de längsta dagarna i mitt liv. Jag har länge tänkt att vår kommer att komma den 6/8 eftersom min systerdotter fyller år då
  • miss westerlund
    Pixx skrev 2013-07-23 20:58:09 följande:
    Mamma tycker lillan ska komma den 30 så att hon "slipper" fylla år :) lägga över fokusen kalla hon nog det. jag har rejäl överskottsenergi och så måste man vila :/ så vi kör varannan dag som gör vi något, handla, tur i skogen, iväg hos vänner osv och varannan dag så gör vi inget. O försöker få in 1-2 timmars vila varje dag. Jag vaggar knappt när jag går heller så undrar om BM har fel om min bf :P

Haha, ja bra att flytta fokus min systerdotter är bara 5 år yngre än mig så hon bryr sig nog inte heller om det skulle bli samma dag. Bra med lite Vila mellan varven också jag har mina stora barn varannan vecka så det blir lite mer intensivt då. Eller ja, sängen byts ut mot en Baden -baden stol och värktabletter :p är det ditt första barn?
  • miss westerlund
    Casslo08 skrev 2013-07-24 20:05:29 följande:
    Hej hej alla! Imorgon kl 08.00 på morgonen så snittas jag (v.38+2). Hoppas ni alla mår bra och att ni också snart får träffa era små mirakel! Uppdaterar så fort jag hinner/orkar :)

Åh så underbart! Lycka till!
  • miss westerlund
    plussa skrev 2013-07-24 22:24:44 följande:
    En "liten" tös på strax över 4 kg föddes idag kl 17.17. Den uppskattade vikten stämde precis i v 36+6! Det gick i en rasande fart. Tog hål på hinnorna kl 15.15 var då öppen 3 och lite av tappen kvar. Sen var det bara värkar! Lycka till alla andra!

Stort grattis till tösen
  • miss westerlund

Bf på onsdag här. Har haft ondare sammandragningar igårkväll i några timmar och även inatt. Fick sova 2 timmar. Har varit på dop idag å hoppas att det lilla jag hållt igång ska ge något nu. Lite blod har kommit i bindan men inget slemmigt så vet faktiskt inte om det har med slemproppen att göra. Antar det iaf. Känner också igen mig angående foglossning. Kryckorna används flitigt just nu. Tycker det är dags för denna lilla parvel att komma ut nu.

• miss westerlund

Grattis till alla bäbisar Är på bf idag och ingen parvel i sikte. H*n har nog missuppfattat det här med att det är tredje barnet och då ska man ju inte gå över tiden :P Är lite skraj också över hur stor h*n ska hinna bli innan det är dags att komma ut.

• miss westerlund

Idag kl 09.09 föddes vår gosse. Ganska stor, 4300, men det gick bra ändå tack vare en fantastisk barnmorska. Min tredje och. Sista Förlossning var helt klart den bästa Får förhoppningsvis redan åka hem idag. Väntar bara på ok-stämpel från doktorn

• miss westerlund
    Piff4 skrev 2013-08-08 14:12:41 följande:
    Grattis :) du som skrev igår att det inte va någon bebis i sikte, så fel du hade ;)

Tack! Ja å så glad att jag hade fel kände mig som konstig och nästan sjuk på kvällen och värkarna satte sen igång vid 3 så det gick ganska snabbt
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?