• plussa

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Har i 2 dagar haft mycket sammandragningar, även på natten. Vissa gör inte ont o vissa vaknar jag av. Svårt o veta om man ska åka in för kontroll eller ej. Är i v 33+2, min son kom i v 35+2.

Hmm, om det håller i sig hela kvällen ikväll med så får jag nog ringa in.

• plussa

Alltså jag har haft mycket sammandragningar sista veckan. Igår fick jag riktigt andas igenom dem, men förmodligen pga jag gått ca 3 km (får skylla mig själv :). Men nu ska jag åka med min son till mina föräldrar, ganska långt till sjukhus, och i denna veckan typ kom min son, v 35. Hade ni åkt in på en koll ikväll för o se om tappen var påverkad, eller bara avvaktat?

• plussa

Åhh grattis Johanna 85! Så skönt o ha helgen först o ta det lugnt och sen ändå vara sååå nära. :) hoppas själv på igångsättning om 2 veckor efter tul!

Hoppas du får må bra i helgen och att blodtrycket håller sig!

• plussa
    miss westerlund skrev 2013-07-05 08:17:49 följande:
    V. 35+0 igår. Var på mvc igår. SF-måttet ligger nu mellan 35 och 36. Barnmorskan pratade om 35.8 men skrev ändå 35 i journalen. Vad hade ni andra för sf-mått i v 35-36? Är fortfarande så orolig för stor baby men barnmorskan säger bara att det är inom normalvärdet. Ligger ändå på den övre kurvan men man kanske måste över den då._

Ja, det säger inte så mkt. Mitt sf mått är mellan normal och höga kurvan och min bebis är stor! Så man kan ha litet/normalt sf mått o stor bebis och tvärt om.

Vad tycker BM när hon palperar, de brukar vara duktiga på att uppskatta vikt.
  • plussa
    miss westerlund skrev 2013-07-05 08:17:49 följande:
    V. 35+0 igår. Var på mvc igår. SF-måttet ligger nu mellan 35 och 36. Barnmorskan pratade om 35.8 men skrev ändå 35 i journalen. Vad hade ni andra för sf-mått i v 35-36? Är fortfarande så orolig för stor baby men barnmorskan säger bara att det är inom normalvärdet. Ligger ändå på den övre kurvan men man kanske måste över den då._

Ja, det säger inte så mkt. Mitt sf mått är mellan normal och höga kurvan och min bebis är stor! Så man kan ha litet/normalt sf mått o stor bebis och tvärt om.

Vad tycker BM när hon palperar, de brukar vara duktiga på att uppskatta vikt.
  • plussa
    miss westerlund skrev 2013-07-07 01:50:36 följande:
    Känner mig också extremt redo för bäbis nu! Har haft foglossning sedan v 9 och nu kan jag knappt röra mig. Tar en evighet att ta mig någonstans. Alla dessa gånger man måste upp på toast på natten dessutom. Jag hade definitivt glömt hur jobbigt det är att vara gravid . För att inte tala om de uppsvällda benen och fötterna också. Haha. Så här gnällig känner jag mig just nu. Men man blir ju så less på att inte orka göra något. Kom ut nu lilla bustroll

Samma här. Förutom foglossningen det är jag förskonad från.
  • plussa
    m00min skrev 2013-07-08 15:50:48 följande:
    Jag bor i Finland. Har ventoline mot sammandragningarna. Har läkare på torsdag 35+5 och skall då sluta medicinering och kolla läget med tapp och om jag öppnat mig nåt. Vilket jag hoppas att jag gjort måste annas sättas igång pga stor bebis. 35,5 i sf idag. Har ett huvud mellan benen och en rumpa fast i revbenen

Hade sf mått 37 idag! I v 35. Hmmm, tul om 2 veckor, bebis har nog lagt på sig mer nu verkar det som!
  • plussa

Ja, vet ju inte mer än att det var normalt med fostervatten för 2 veckor sedan, men som ni sa så är huvudet rörligt än, så den ligger ju klart högre än om den vore fixerad. :) jaja, är inställd på en stor bebis, men är nog mest otålig. :)

• plussa

Har haft sammandragningar HELA dagen. Är helt slut! Ska man verkligen ha så mycket?

• plussa
    majsis08 skrev 2013-07-10 04:41:55 följande:
    Hehe de va på gång för mig klockan två inatt gick vattnet och värkarna kom direkt och nu är jag på förlossningen och är öppen 4 cm!

Åhh vad spännande! Lycka till!
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?