• Piff4

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Detta går jag efter, är spädbarnsfonden som skriver såhär:
    "En del blivande mammor tycker att en systematisk räkning av fosterrörelser hjälper dem att hålla sig informerad om hur barnet mår. För dem som bestämmer sig för att räkna barnets rörelser är rådet att: Vänta tills barnet har en vakenhetsperiod, ligg ner på sidan och räkna hur lång tid det tar för barnet att röra på sig 10 gånger, räkna inte hick-rörelser. Det ska vanligtvis ta 10-30 minuter, om man uppfattar minskade fosterrörelser eller om det tar längre tid än två timmar tills barnet rört sig 10 gånger så ska man kontakta sjukvården, dag som natt."

• Piff4

Idag har vi hämtat vagnen, så nu är den bäddad och redo för bebisen! 32 dagar kvar till bf, men jag hoppas att han inte dröjer allt för länge för vi börjar bli otåliga nu ;)

• Piff4

Carro93: här kommer en förklaring om vad ilningarna är :)

"Ibland kan man känna av rejäla ilningar i underlivet under slutet av graviditeten. Det beror på att barnet skruvar sig längre ner i bäckenet med huvudet och kommer åt nerver som kläms åt. Det kan kännas ganska rejält men det är absolut ofarligt och brukar försvinna av sig själv ganska omgående."

• Piff4

Majsis08: åh, va spännande! Hoppas allt går bra :) när hade du bf?

• Piff4

M00min: hur många procent över kurvan i vikt ligger bebisen?

• Piff4

Jag tror dom brukar lägga på sig omkring 200 gram i veckan dom sista veckorna, har för mig jag läst det någonstans.. Men kan ha fel :)

• Piff4

Åh, va spännande Casslo08! Jag längtar så mkt efter min plutt nu, bf 4/8 så hoppas han inte dröjer för länge.

• Piff4

Idag har jag varit hos bm, tappen är inte mogen :/ men hon försökte reta igång det. Händer det inget innan måndag så ska jag dit igen för en ny retning. Känns inte som om något kommer starta men man vet ju aldrig ;)

• Piff4

4/8, anledningen till Vf dom försöker reta igång det är för jag har svår foglossning och håller på att bryta ihop för jag inte orkar mer..

• Piff4

Miss westerlund: Här får dom inte göra det utan en läkares tillåtelse, vet inte om det är så i andra landsting också..

• Piff4

Käkar du några värktabletter? Jag äter Citodon, hjälper inte så jätte mkt mot smärtan men jag blir så trött av dom så jag kan sova lite iaf. Sen använder jag kryckor det lilla jag är uppe, så det är också att rekommendera om du inte redan har det.

• Piff4

Jag har bf på söndag, inga känningar här heller :( även jag har massor och då menar jag massor med flytningar, inte så mysigt! Vill att bebisen ska komma nu, är så trött på att vara gravid!

• Piff4

Autumnleaf76: har det som dig, foglossning som gör att jag inte kan röra mig många meter, använder kryckor det lilla jag är uppe.. Så här färdknäppas det inte heller. Jag har bf imorgon, men inga tecken på att bebisen vill komma ut :( hoppas din lilla vill titta ut snart :)

• Piff4

Bf här idag, men ingen bebis på g än :/ är så trött på att vara gravid nu!

• Piff4

Bf+1, varit hos bm idag är öppen 2cm, hoppas bebisen vill komma snart!!

• Piff4

Grattis :) du som skrev igår att det inte va någon bebis i sikte, så fel du hade ;)

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?