• carro93

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Casslo08 skrev 2013-06-15 16:01:42 följande:
    Jag kissar typ hela tiden nu! Har ett rejält tryck neråt som driver på kisseriet ordentligt :P Ganska övertygad om att bebis lagt sig längre ner.    Någon mer än jag som får sammandragningar av att bara stå för länge? Vissa dagar känns det som jag har sd hela tiden.

Jag är kissnödig hela tiden men det kommer oftast bara någon droppe haha väldigt irriterande ;) Ja jag har också börjat känna av lite när jag stått länge..oftast när vi är och storhandlar och man går runt i affären en längre tid.
  • carro93

Ska beställa hem en bröstpump och nappflaskor ikväll sen har vi fixat allt inför att lillkillen ska anlända :) Känns skönt att ha allt klart och bara vänta med spänning nu :)

• carro93
    busbajsen skrev 2013-06-17 20:21:29 följande:
    Går in i vecka 36 imorgon. Mår fortfarande kanon och ska jobba tre veckor till innan det vankas semester. Längtar sååå efter att få hålla knytet i famnen. Är beräknad till den 23/7 och har en son som blir den den 22/7. Hur kommer ni höra när det kommer till amningen?
    Kommer att helamma om det funkar dvs. Jag hoppas på det iaf :) Sen kommer jag pumpa ut mjölk om jag vill ha en stund "ledig" för att hitta på något själv med mina vänner eller så, då kan barnets pappa mata. 
  • carro93
    hallon05 skrev 2013-06-19 16:36:20 följande:
    Hejsan, jag väntar mitt första barn och det är beräknat till slutet av Juli.

Jag blev just medlem på familjeliv och vet i dags läget och tror att jag kommer att logga in på familjeliv 1-3 ggr i veckan. Hur ofta är ni inne på familjeliv/ denna tråd?

Varje kväll iaf sitter jag här och nördar mig ;) Är jag ledig så typ stora delar av dagen också ;P Har inte så mycket bättre för mig, är för varmt för att vara ute håller på smälta bort :( 
  • carro93

Jag börjar noja lite över att min lille kille är för liten.. Ligger precis på mittenkurvan men tycker att magen är näst intill obefintlig.. Känns inte som att det är någon bebis där inne! 

• carro93
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:28:50 följande:
    Vecka 35 idag! Precis varit hos överläkaren och gjort ul igen,bekräftat att det är en liten gosse i mage som väger 2 kg. det blir planerat snitt den 25-26 juli :)
    Förlåt om jag inte har hängt med riktigt men varför blir det planerat snitt? :) 2 kilo i v 35 är väl inte för stor bebis, eller? 

Spännande att få veta ett datum och klockslag, för födseln :) 

• carro93
    Casslo08 skrev 2013-06-25 11:43:46 följande:
    Nejdå inte alls för stor bebis :) Min livmoder brast under värkarbetet förra fl och de vill inte riskera att det händer igen. det vill inte jag heller för den delen för den smärtan önskar jag inte min värsta fiende.

Ajaj! :( Måste ha gjort hemskt ont. Då förstår jag att det blir ett snitt :)

• carro93

Jag känner mycket rörelser men de är inte samma som förut :) Tidigare så kände man ju som sparkar rent, nu är det mer att han trycker med foten sen håller kvar och typ sträcker ut så man kan nypa tag om lillfoten nästan :D 

• carro93
    Blomsterblad skrev 2013-06-26 20:28:35 följande:
    någon som har några tecken på att  ev förlossning? har sd dagligen....ikväll tycker jag fått mera flytningar oondare/tryck neråt o i svanken....undra om det kan vara nått började ju lite så med yngsta dottern fast jagvar några veckor längre gången...
    Jag känner absolut ingenting! Inte ens sammandragningar har jag, vet inte om det är bra eller dåligt? Däremot mängder med flytningar :( Inte alls kul! Känns som att det blivit mer flytningar senaste tiden men det är väl rätt vanligt med mycket flytningar antar jag.

Spännande, det kanske är på gång :) Vilken vecka är du i?

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?