Inlägg från: isolde 79 |Visa alla inlägg
  • isolde 79

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hej! Hoppar in här :) BF 28/7 första barnet, blir en liten kille :) Hur tänker ni ang fosterrörelser? Jag gick in i v 35 igår, och tyckte jag inte kände nåt under dagen eller kvällen. Vi var beredda att åka in tillochmed. Lyckades väcka den med kaffe och choklad, och tidigt imorse var det cirkus ett bra tag :) Skönt...! De säger ju att man ska räkna antal rörelser/timme den är vaken, men det är så svårt att veta! Ska iaf försöka hålla koll på hur många ggr jag känner den/dag. Vore kul o höra era funderingar om detta :)

• isolde 79

Tack Piff! Apropå vecka så följer jag bara apparna, tycker alltid att den "lägre" veckan stämmer :) Ska också på kontroll på torsdag! Tre v sen sist... Känner ilningar nedåt ibland, tror den sparkar men som tur är inte bara neråt...

• isolde 79

Kom just hem från kontroll. Så himla skönt att höra att lillen fixerat sig, därför hade jag känt annorlunda rörelser. Var lite orolig en stund, för den ändrade sina sovtider så plötsligt! BF 28/7. Hur mår ni andra? Kan ni hålla igång med lite träning tex? Och käkar ni annorlunda?

• isolde 79

Hellof: hoppas du får svalka dig lite med något skönt sommarbad! m00min: oj, låter grymt jobbigt! Jag har knappt känt mig gravid, förutom lite ryggont som förflyttar sig då o då. Vill helst varva helvila (solstol) med riktig aktivitet, vi är på sommarbesök i en småstad utan skog och jag saknar mina stigar och brantar ;) får vara tacksam så länge jag får må såhär! Idag mätte jag ctg hos bm, satt o läste o hon sa: men kolla skärmen, känner du inte sammandragningen?? Blev nästan nojig för att jag inte märkte nåt...!

• isolde 79

Kul att det närmar sig med stormsteg för alla! Jag har 27 dagar kvar och har svårt o ta in att jag ska bli mamma! Räknar med att den Inte tittar ut innan BF.. Sitter era magar "högt"? Tänker att födseln inte kan starta, om livmodern fortfarande är på sitt högsta? En vecka kvar på annan ort, sen vänder vi hemåt. Har ni unnat er nåt speciellt såhär i slutet? Var på spa idag, med vattengympa och yoga. Lyxigt! Fast liten vaknade när jag trampade i bassängen ;) det rör sig mycket nu!

• isolde 79

Oj, då får vi hoppas du inte har det alltför jobbigt de dagar som e kvar! Gravid 92: fick också Grymt ont i svanken, la på en extra madrass på sängen, vi är på släktbesök nu med sämre sängar... Det funkade, o så har jag en extra kudde som jag har mellan låren. Skönt o variera sovställning med!

• isolde 79

Cravings: Persikor! Vi snackar typ tre om dan :) Annars tycker jag aptiten lagt sig på det normala igen. Blir inte så akuthungrig längre..

• isolde 79

Hur känns era sd vid rörelse? Jag har kunnat ta promenader fram tills nu, tre v kvar till BF! Nu känns det som att jag har världens håll när jag ska ut. Måste dra ner takten i början, och öka långsamt. Är så van att gå ut fort från start ;)

• isolde 79

Oj, det låter inte kul o ha ont varken i ljumskarna eller på andra ställen! Fattar att ni e redo för bebis! Jag känner mig fortfarande, förutom sd, som vanligt. Lite skörare rygg o sämre sömn, men det e ju småpotatis! Snarare så, att födseln känns overklig fortfarande. Börjar noja lite över att nåt hemskt ska ske innan jag hinner fram till bb, eller att den helt plötsligt inte mår bra i magen längre. Utan att jag märker signalerna... Så mina "krämpor" är väl mest mental oro... ;) Vågar ni tro på att allt ska gå bra?

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?