• Zoey

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hoppar in här också då :) BF 17 juli så nu närmar det sig sakta men säkert även om det känns som en evighet kvar.

• Zoey
    Fransa skrev 2013-06-14 09:26:18 följande:
    Gha! Gnäll... Är det någon som har något tips på hur man kan palla upp sig så att ryggen inte gör så förjordat ont när man sover?! Sover jag mer än typ fyra timmar, så får jag så vansinnigt ont i "filéerna" ungefär mitt på ryggen... Kan bara ligga på sidan, så det känns inte som att jag lyckas avlasta, hur jag än pular in kuddar här och var under mage, ben, bakom ryggen etc...

Har samma problem :/ Värker som tusan och jag får vända på mig hela tiden. Är jättevarm också så jag sover utan räcket. För mig går det bättre när jag knölar ihop täcket som en lång korv bredvid mig, lihger på sidan så att jag har lite täcke under magen och sedan lägger det översta benet över täcket. Brukar även ha en kudde som jag kramar om. Måste se väldigt roligt ut men det fungerar rätt bra för mig :) Innan hade jag som knep också att vara rejält trött när jag la mig. Jag vaknar automatiskt tidigt på morgonen men slutade sova middag och var uppe sent vara för att somna av utmattning till slut. Igår var vi dock på Förlossningsinfo och då tipsade Bm oss att inte göra så. Eftersom värkarna oftast sätter igång sent på kvällen och man sedan kan få hålla på i flera dygn utan ordentlig sömn sa hon att det var guld värt om man hade sovit eftmiddag och fått lite energi innan det satte igång. Så från o med idag blir det eftmiddagsvila igen :)
  • Zoey

Tänkte bara säga att jag födde nu den 13:e juli och fick en flicka på endast 2728 g. Jag sprack både vaginalt plus en rejält lång spricka längs med hela insidan på ena inre blygdläppen. Så haka inte upp er på det därmed stor bebis. De finns de som får små bebisar som jag som ändå spricker en hel del och de som får stora bebisar som inte spricker alls. Önskar er alla lycka till iaf :)

Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?