• CatEyes

Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?

Hoppar in här

Bf 5/8 första barnet

• CatEyes
    Casslo08 skrev 2013-06-10 14:51:53 följande:

Välkommen! Ännu en med samma bf som jag ;)
    Tack!

Ja just det Flört

Kul att du startade den här tråden.. har mycket funderingar och ingen att prata med känns det som Drömmer
  • CatEyes

Jag har också börjat packa BB-väskan Skäms Har en timme resväg till förlossningen så jag vill vara förberedd.

Vi ska dessutom hälsa på några släktingar om några veckor som bor ett par timmar från oss så jag vill ha med mig mina saker ifall bebisen vill titta ut innan, vilket jag inte tror men kontrollfreak som jag är så måste jag vara redo..

• CatEyes

Någon mer som har nästäppa? Jag står inte ut längre Men bm säger att det inte finns mycket att göra än att ta nässpray.

• CatEyes

Jag har provat Renässans Plus också som ska vara snällare mot näsan men det blir bara värre tycker jag.

Jag är också jätte trött på sistone, fast jag bara är hemma och inte gör så mycket.. Jobbar ni andra fortfarande?

• CatEyes

Gravid92: Vad jobbigt att inte kunna sova bra under natten, hoppas att du kan vila under dagen :)

Jag kunde inte heller sova pga oro :( Ligger och vilar nu iallafall :)

• CatEyes

Casslo08, skönt att få ett datum :)

Ni som ska amma, har ni köpt en bröstpump? Jag vet inte om jag ska köpa en innan bebis kommer eller efter. Första barnet så jag vet inte riktigt vad som är bäst.

• CatEyes

Jag kan fortfarande klippa dom själv men det tar väldigt långt tid Har haft problem med nageltrång innan, har opererat flera gånger så jag låter ingen röra mina tånaglar

• CatEyes

Har alla här känt sammandragningar/förvärkar?

Jag har aldrig känt något, vet inte om det är bra eller dåligt.

• CatEyes

Mina vänner överaskade mig med en babyshower igår, det var jätte kul!!

En som jobbar som uska på förlossningen kände på min mage och tyckte att den var låg och stenhård och sa att jag hade sammandragningar.. Jag som var orolig att jag inte kände något, men jag visste inte hur en sammandragning känns, trodde bara att det var bebisen som sträckte på sig..

• CatEyes

Länge sedan jag skrev här.. Grattis till alla som har fått sin bebis

Jag har BF på måndag 5/8 och är jätte trött på att vara gravid Bebis är fixerad sedan två veckor men har inga känningar på att det snart sätter igång, bara massa flytningar (väldigt mycket)

Hur går det för er andra?

• CatEyes

Kikar in lite snabbt... Har blivit inlagd pga havandeskapsförgiftning, upptäcktes idag hos barnmorskan. Hade 3+ äggvita i urinen och högt blodtryck.

Har gjort ultraljud och bebisen beräknas väga 4,700!!! Är livrädd nu!!

Imorgon får jag veta om de sätter igång mig eller inte men barnmorskan trodde att det var det bästa med tanke på hur stor bebisen. Hon försökte göra hinsveppning men det var lite svårt, så det är bara att vänta nu

• CatEyes
    CupcakeDream skrev 2013-08-02 17:07:44 följande:

Cateyes: vilken v är du i? Lycka till:)

Vecka 40, har BF på måndag
  • CatEyes

Fick också bebis i söndags 4/8, stor pojke som vägde 5,200 kg och var 55 cm lång. Förlossningen var en katastrof för både bebis om mig men nu mår vi bra fast är fortfarande inlagda.

Grattis till alla andra som också har fått sin bebis :)

• CatEyes
    september2012 skrev 2013-08-07 13:17:25 följande:

Cateyes: oj det lät inte bra, vill du berätta???skönt att ni mår bra iaf.

Jag blev inlagd för igångsättning då jag fick havandeskapsförgiftning och allt gick bra fram tills jag var öppen 7 cm. Jag ville ha epidural men de kunde inte sätta den!! Så jag fick nöja mig med lustgas. Bebisen var beräknad till 4,700 så jag var jätte rädd, men alla sa att det inte var några problem.

När jag skulle krysta så tog det jätte långt tid att huvudet skulle komma ut så jag fick bäckenbottensbedövning och barnmorskan klippte mig. Huvudet kom ut men axlarna satt fast i ca 10 min. Vid den här tidpunkten hade några till rusat in i rummet och de drog och drog för att få ut honom. När de började pressa på min mage så tog jag lustgas och försvann till en annan värld eller så svimmade jag, smärtan går inte att beskriva.

När jag vaknade upp var min son ute, min man grät och var upprörd och jag förstod inte vad som hade hänt. Började skrika efter mitt barn och han var i ett annat rum där dom försökte få liv i honom då han inte andades och hjärtat var lite långsam. De där minuterna var hemska, när jag trodde att han hade dött. Som tur är gick det relativt bra för honom men det var riktigt nära ögat. Det "enda" han har är ett arm som blev skadad. Tur att han inte fick syrebrist.

Jag sprack hela vägen och fick sys på operation.

Nu vart det långt :-S
Svar på tråden Ca 6-7 veckor kvar till bf.Nedräkning tillsammans?