Inlägg från: Gosmos |Visa alla inlägg
  • Gosmos

Emmaljunga Scooter i solen?

Vi har nu en Brio Sing som sonen sitter i så länge vi vill ha honom bakåtvänd. Nu när solen är framme mest hela tiden är den helt och hållet värdelös på grund av sufletten som är pytteliten och står rakt upp när vagnen är i liggläge.

Nu har vi bestämt att vi ska köpa en Emmaljunga Scooter 2.0 och vad jag har förstått har även den en liten sufflett. Hur gör man egentligen för att skydda barnet mot solen i såna vagnar? Jag vet att det finns något solsegel men mitt barn vill ju se ut, jag antar att de flesta barn vill det.  

Hur gör ni som har Emmaljungs Scooter? Eller ska vi skaffa en helt annan vagn pga det här?  

• Svar på tråden Emmaljunga Scooter i solen?
  • Gosmos

Jag måste ha det bråkigaste barnet någonsin då. Han är åtta månader så än så länge är det inte mitt fel... Hur som helst så vägrar han solhatt eller keps, till och med dom man knyter åker av. Vi kör nu med en trikåsjal över men den är alldeles för dålig UV-mässigt och han ser ju inte ut mer än på sidorna lite. Jag ser inte heller honom vilket är lite jobbigt. Jag vill inte ha långbyxor på honom hela sommaren heller, känns redan för varmt. Tack så mycket för tipsen i alla fall, jag kanske får skönja mina krav lite.

• Gosmos

Och paraply alltså, har inte fått det där förbenade paraplyt att fungera någon gång. Fel vinkel hela tiden och blåser det så ligger det ju ner vid marken.

• Gosmos
    MrsC74 skrev 2013-06-07 23:01:20 följande:
    Paraply är värdelös. Därför vi köpte solskyddet. Suveränt bra och hon ser ut och får luft.

Vad för solskydd?
  • Gosmos
    Sous skrev 2013-06-08 06:56:41 följande:
    Finns suflettförlängare för en billig peng som funkar på alla vagnar. Köpte min på Barnens hus, tycker faktiskt den är oväntat smidig.

Det låter ju som en riktigt bra idé!
  • Gosmos
    MeandHim skrev 2013-06-08 14:36:56 följande:
    Vi köpte ett uv-skydd till vår brio Sing, funkade superbra! 99:- på köp barnvagn

Vad för UV-skydd?
  • Gosmos
    MrsC74 skrev 2013-06-08 22:25:28 följande:
    Jag har ju skrivit om UV skydd 3 gånger ...!!!

Men om det är så jobbigt behöver du ju inte svara, eller hur?

Jag frågade eftersom det finns UV-skydd i form av skärm, segel, filt, kläder, kräm och paraply. Och så finns det varianter av alla. Eftersom jag letat ett tag vill jag veta vad av allt som fungerar.
  • Gosmos
    yellow88 skrev 2013-06-09 08:37:12 följande:
    Vi har alltid vänt på vagnen så att solen inte lyser in, har fungerat jättebra.. Vi har ett sol/UV-skydd  och ett parasoll man sätter på vagnen också men det har vi aldrig behövt använda..

Okej, vår kille somnar bara i vagnen på dagarna och den ska rulla, det är svårt att ha solen i rätt läge under en runda runt kvarteret. Vi har kört den där vagnen baklänges så vi snart får förslitningsskador;) Men det blir nog en suflettförläggare eller ett segel beroende på vad som sitter bäst.
Svar på tråden Emmaljunga Scooter i solen?