"Amning är inte bara mat"- vilket BS om ni frågar mina barn...
Åh, jag är så frustrerat less på att amma! Mitt andra barn är nu 11 veckor och han verkar liksom min dotter HATA att amma lika mycket som jag själv.... Båda har bråkat vid bröstet, får ont i magen av att ha fel tag och sväljer luft. Sonen kan vägra amma och börja gallskrika så fort man lägger till honom även om han "borde" vara hungrig. Det sparkas och viftas och gnälls och slits och dras. Lugnt och mysigt med en unik närhet till barnet under tiden? Nej, inte direkt.
Inget av mina barn har gått att trösta med amning, ingen av dem har kunnat sövas till sömns genom att amma. De ammar för att de måste ha mat, verkar det som, i övrigt känns det som att de helst vill slippa mina bröst. Och varför ammar vi då egentligen, undrar jag....
Jo, för att det är det bästa för barnet rent näringsmässigt. Av rädsla för allergier, sneda blickar från andra och för att det förväntas av oss så ammar jag. Ska bli så förbannat skönt när jag lägger ner den här skiten om 3,5 månad. Tror min son tycker detsamma....
Var bara tvungen att skriva av mig lite.