Inlägg från: Anonym (16-bebis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (16-bebis)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Anonym (Längtan) skrev 2014-04-18 15:01:47 följande:
    Fyfan, jag måste få skriva av mig. Vi försökte i 6 månader och sen kom sambon och sa att han ville vänta. Han tycker att få kan börja sen igen när jag är färdig med min utbildning och visst låter det bra men vafan. Känns som att jag har fått den fetaste största kallduschen och käftsmällen kombinerat. Det tog redan på psyket att vi inte hade lyckats effter 5 försök men efter det här? vafan! :( Vill gråta och skrika, gömma mig nånstans :( Och överallt dyker det upp små söta bebisar.. Han vill ju skaffa barn, det är inte de? Han vill bara vänta.. Fan fan fan oxå! :(

Jag kan inte riktigt sätta ord på det utan är bara helt förvirrad och ledsen. Hade vi lyckats på första försöket hade vi blivit föräldrar om två månader :'( 

Jävla skitliv

Usch va jobbigt, varför vill han vänta? Han får kanske kalla fötter nu för att det inte lyckades direkt, eller vad säger han?
  • Anonym (16-bebis)

Äntligen mindre än ett år tills min man och jag ska börja försöka! Ett år brukar gå fort, tycker det var nyss sommarsemestern slutade. Känns lite overkligt faktiskt att man kan börja räkna ner! Kanske börjar vi redan runt årskiftet men senast i april . Någon mer som planerar att börja runt samma tidpunkt?

• Anonym (16-bebis)
    Anonym (Längtan) skrev 2014-04-24 21:29:40 följande:
    Tack för era fina svar, jag känner att jag inte riktigt hör hemma här på familjeliv längre.. Det gör ont att hitta gamla trådar son jag tidigare va med i, all förväntan och spänning man kände.. Och nu kommer en släkting till honom och säger att han och hans tjej ska ha barn. Fyfan jag hatar jag allt,vill försvinna!

Jag tror inte han har kalla fötter men han är nog väldigt rädd för vad som komma skall. Det är ju ändå ett oåterkallerligt beslut man tar när man väljer att sätta ett barn till världen.

På nåt sätt kommer jag väll komma över det men fan vad jag bara vill gråta nu :(

Jag har två år kvar på min utbildning, pluggar till fsklärare...

Gud så tråkigt, lider med dig! Kan inte föreställa mig hur det måste kännas om man redan börjat försöka och ställt in sig på det och sedan ens partner helt plötsligt inte vill mer, vilken mardröm... Jag själv som är en kontrollmänniska har ju helt ställt in mig på att vi ska börja försöka SENAST om ett år så jag kommer nog bli sjukt besviken om nåt kommer emellan. Det är ju en sak om man t ex blir arbetslös och får vänta med barn men hade blivit SÅ besviken om min man "bara" inte ville längre. Usch, tillåt dig själv att vara ledsen över detta ett tag nu och säg att du vill diskutera det igen sedan. Kram
  • Anonym (16-bebis)
    dagg03 skrev 2014-05-13 19:49:59 följande:
    Hur känner ni när andra meddelar att de ska ha barn? Senaste tiden har det varit flera stycken per vecka som skriver på fb att de väntar barn. Jag vet inte om det är för att jag själv hade kunnat haft ett barn om bara två månader (om vi inte gjort abort) men varje gång någon skriver att de ska ha barn så får jag en klump i magen och känner mig deppig. Det är inte så att jag önskar att dom inte vore gravida, jag önskar bara att jag fick vara en av dom. Men men.. om ett år kan jag och min sambo förhoppningsvis börja försöka. 

För mig känns det rätt okej men det är inte så många runt mig som har barn eller är gravida så det gör inget om det är 1-2 gravida eftersom det heller inte är några nära vänner. Förstår att det känns annorlunda för dig som en gång varit gravid. Vad väntar ni på innan ni kan börja? Vi kan ev börja vid årsskiftet men troligen i april/maj nästa år.
  • Anonym (16-bebis)
    dagg03 skrev 2014-05-15 20:33:50 följande:
    Jag försöker verkligen trycka undan alla sådana tankar men de kommer ändå. Verkar som om det är en "babyboom" i min värld just nu, även om det inte är någon av mina närmsta vänner. Men jag antar att jag börjar vara i den åldern att många börjar skaffa barn (25 år). Ja jag längtade även innan jag blev gravid men då var det på ett annat sätt, nu blir längtan nästan smärtsam ibland. Jag väntar på att bli färdig med skolan, förhoppningsvis är både jag och min sambo färdiga med skolan i januari och då måste vi bara ordna allting med jobb och sedan börjar vi försöka. Min förhoppning är att vi ska börja redan i januari men jag tror att min sambo tycker att vi ska vänta till sommaren. Jag har en liten oro över att det kommer att ta tid för oss, har problem med oregelbunden mens..så därför vill jag börja så fort som möjligt. 

Okej, du är bara 25, så bra! Inte för att vara klämkäck för det behöver ju inte gå lätt bara för det men man har ju fler år på sig att få hjälp. Själv är jag 30 men i mitt umgänge är det bara två som har barn och det är inte nära vänner. De som är gravida i min närhet nu är kollegor. Vi kommer nog vara först att få barn och det kan nog dröja något år innan några fler får barn, vilket känns lite trist men vi kan ju inte vänta in dem.

Det är nog ändå bäst att jobba någon månad innan ni börjar försöka för det är ju åtta månader man ska ha jobbat för att få SGI-baserad föräldrapenning och om du skulle bli sjukskriven under graviditeten hinner du kanske inte det om du blir gravid direkt. Ni gör ju som ni vill men så hade jag gjort.

Jag har också lite rädsla att det kan bli svårt - jag slutade med p-piller i augusti och min mens är relativt regelbunden (ca 28-32 dagar) men jag känner aldrig av någon ägglossning eller har äl-flytningar. Finns ju också alltid risk att det är något fel på mannen, det är lika vanligt som att det är fel på kvinnan så man vet ju inte förrän man försöker.
  • Anonym (16-bebis)
    dagg03 skrev 2014-06-17 23:18:49 följande:
    Jag känner bara att jag måste skriva av mig lite. Senaste tiden har min längtan "förvärrats" något oerhört. Dygnets vakna timmar spenderas åt att längta (mer eller mindre) och jag känner att jag snart blir tokig. Vet inte vart jag ska ta vägen riktigt, vet inte hur jag ska få min längtan att kännas mer rimlig. Igår när jag gick på stan så vred det sig i magen varje gång jag såg en bebis, jag önskar så att det var jag som hade ett barn. När jag kom hem kändes det som om jag ville låsa in mig på toan och bara gråta (berodde förmodligen på PMS men ändå). Jag och min sambo har ju sagt att vi ska vänta till skolan är klar och vi har fått "fast" jobb.. men det kan ju dröja år och jag klarar inte av att vänta mer. Jag känner snart att jag skiter i om allting är ordnat eller inte, även om allting inte skulle vara perfekt när vi får barn så kommer ju allting att lösa sig sedan. Jag och min sambo kommer att ha två bra utbildningar i grunden och kommer att gå ut med bra resultat, så bara för att vi skaffar barn innan jobb är ordentligt ordnat så kan ju inte livet vara kört för den skull?! 

Självklart går det att skaffa barn före man får fast jobb, massor av folk gör det ju och även de som inte ens har någon utbildning. Har man bara ett bra förhållande, sunt förnuft och är överens om att skaffa barn klarar man ju det .

Vi kommer dock vänta till våren men jag gläder mig i alla fall till att det är mindre än ett är kvar nu tills vi börjar!
  • Anonym (16-bebis)
    Anonym (student) skrev 2014-06-30 09:46:57 följande:
    Asså jag är nästan i chock! Fick ett positivt test idag! Förra gången tog det två ÅR och nu tog det två försök! Galet! Om allt går bra så blir det bebis mars 2015

Wohoo, stort grattis!!! Längtar tills april när vi ska börja, bara tio månader kvar nu .
  • Anonym (16-bebis)
    Anonym (2015/2016) skrev 2014-07-06 15:46:25 följande:

Kul med fler som ska börja i april, de ska vi oxå göra! (Om maken inte ändrar sig innan dess) ;)

Åh va roligt med en som har samma tidsplan! Vi kommer eventuellt börja redan i december / januari med uppehåll i mars för att undvika decemberbebis, men mest troligt börjar vi i april

• Anonym (16-bebis)

Längtan:

Förstår lite grann hur du känner. Vi har också valt att göra allt i "rätt" ordning dvs utbildning, förlovning, giftermål, jobb, sparande, barn. Hus kommer vi inte köpa förrän efter föräldraledigheten för vi tycker det är onödigt att börja bo dyrare när man får mindre pengar att röra sig med. Nu har vi kommit till näst sista punkten dvs vi sparar som galningar för att ha sparat klart till hus innan det blir bebis, för att kunna känna oss lugna i att vi sedan kan börja titta på hus när vi vill efter vi fått barn.

Min barnlängtan har gått i vågor så jag ska inte säga att jag helt förstår hur du känner men jag kan säga att sett i perspektivet att vi började prata om barn i samband med vår förlovning för tre år sedan så känns det bra att jag inte blev gravid då för vi har MYCKET bättre förutsättningar nu. Båda har utbildning, jag har fast jobb, vi har stort sparande. Det sista vi väntar på för att börja försöka är ett annat jobb för min man. Det som känns jobbigt där är att vi inte har några garantier om hur länge det dröjer, men vi hoppas att han får en plats inom ett år. Vi hade ju ställt in oss på att börja i april nästa år eller helst redan vid årskiftet 2014/2015 men nu vet vi inte och det är frustrerande. Dock är det för oss precis som för dig så att vi har investerat tid i långa utbildningar och då känner vi båda att det är bäst att vänta med barn till utbildningen gett jobb och man kan visa framfötterna ett tag. Det räcker ju att man jobbar ca ett halvår- år innan man blir gravid för då hinner man ju ändå jobba över ett år innan man går hem, även om det i vissa jobb är smartare att jobba 2-3 år om man behöver "bevisa sig kompetent" innan man försvinner. Beror ju på lite vilket yrke du har men du tänker rätt att det är bäst att jobba in sig ett tag .

• Anonym (16-bebis)
    Anonym (Längtan) skrev 2014-09-08 15:40:48 följande:

Helt sjukt att tänka att om ett år så kanske jag inte äter ppiller längre ! :D 

Har haft så sjukt mycket att tänka på den senaste tiden att det har helt flugit förbi! :)Hoppas innerligt på en 2016 bebis... Känner bara "skitsamma" med jobb sen... Jag vet ju att jag kommer bli garanterad jobb efter utbildningen..

Skönt att du känner att det är ganska kort tid kvar! Själv börjar jag känna mig vansinnigt otålig - vi ska börja så fort min man får ett annat jobb, förhoppningsvis runt årskiftet så kanske barnet hinner födas nästa höst om man lyckas snabbt, men annars hoppas vi att han får jobb senast april nästa år så man kan satsa på att få barn 2016. Oftast tycker jag tiden går snabbt och det tycker jag t ex på jobbet, men i privatlivet händer det ingenting alls nu känns det som, blir SÅ otålig!
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?