Inlägg från: Anonym (Längtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-21 14:41:36 följande:
    Försöker verkligen att inte göra det! Och chansen att barnen är friska är ju trots allt över vägande i alla åldrar. Får försöka tänka så istället, för varje 30-åring som får ett barn med Downs är det 899 30-åringar som får ett barn utan Downs. (Jaja, finns ju andra sjukdomar med, men dem har jag ingen statistik på ).

Jag kan ju tycka, att om man är så unga som ni är, men redan så etablerade i relationen och i livet i övrigt, så är det väl bättre som man skaffar barn så snart som möjligt, så att man fortfarande är ung när de blir vuxna och flyttar hemifrån. Du kommer ju liksom bara vara runt 40 då i så fall, där har du ju antagligen en massa tid kvar av att vara stark och frisk och kunna göra precis vad du vill! Resa, festa varje helg om du skulle vilja (även om jag inte tycker det verkar som att det är något som tilltalar dig öht) - och det bästa är ju att ni antagligen kommer ha bättre ekonomi till de sakerna då

Hihi ja man får tänka så! :D

Sambon hade tydligen sett att jag varit inne på familjeliv och skrivit tråden och typ skrattde lite och sa att jag fick bestämma mig typ, jag hade fler flikar uppe från FL och en var " vill ha bäbis 2014" och den andra var den här:p

Jag har även en byrå som är felbygd, vissa delat är åt fel håll och han tjatar på mig att jag ska fixa de, o senast när han tjatade så sa han nått i stil med : ja men vi kan ju inte ha barnkläder i den om den ser ut så!

Jag försöker att inte prata så mycket barn med honom utan försöker läsa av honom på vilket humör han är på- kan jag nämna barn nu eller borde jag avvkta?

Jag vill ju vara ung förälder för jag ser så många fördelar med det! Nu när vi flyttat så kan jag kryssa ännu en punkt på checklistan över vad som borde vara fixat innan bebis. Större lägenhet-sambon fast jobb- jag kommer garanterat ha jobb när jag är klar- nära familj/vännet etc. Allt känns bra nu!!
  • Anonym (Längtan)

Vad skönt att ni kunde prata och reda ut saker. Alltid jobbigt när något tynger en och jag tror verkligen att det hjälper att få prata ut och ventilera sina tankar!
    Vad roligt att höra att sambon din ändå verkar vara positivt inställd på det hela, det skadar ju inte att förbereda sig lixom hihi :)

Lite update från mig: Jag är helt till mig och svävar på moln just nu!
    Sambon har gått med på att starta bebisverkstad nu! Jag har en vecka kvar på mina ppiller ( mensen) sen är nog tanken att jag ska sluta med dom :D Jag har frågat honom en miljard gånger om han verkligen är säker och igår satt vi tillome och tittade på barnvagnar tillsammans! Jag är lycklig, rädd, glad på samma gång! Åååh äntligen!<3

• Anonym (Längtan)
    april14 skrev 2013-06-27 18:55:51 följande:
    Vad glad jag blir för din skull längtan! :) Du får uppdatera hur det går... Ska ni bara köra på, inget räknande eller äl-stickor? Stort lycka till!
    Tack vännen! Hihi absolut, kommer antagligen att börja blogga sen när det väl är ett pluss :)
    Lite koll på Äl måste vi ha för helst vill vi ha bebis i juni nästa år.. :) Men annars så sexa och mysa, framförallt slappna av! :) Återigen, TACK! :)<3
  • Anonym (Längtan)
    april14 skrev 2013-06-28 08:31:33 följande:
    Update från mitt håll: Sambon och jag letar större bostad och igår tog jag upp frågan om lånelöfte. Vi vill gärna köpa hus innan bebis (vilket såklart inte är någon självklarhet!), men vi håller utkik. Frågade igår NÄR han tyckte att vi kunde gå till banken ihop (han ska byta till samma som jag har, men har inte fått "tummen ur" Flört) Fick som svar att i oktober kan vi fixa det! Förhoppningsvis har jag fast anställning då så nu håller vi båda tummarna för det! Glad
    Åh stort lycka till!   Hoppas du får fast anställning oxå :)!
  • Anonym (Längtan)

hihi ja det lutar nog åt en emmaljunga men vi får se :)

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-28 23:52:27 följande:
    Åh, grattis! Solig Förstår hur du känner dig.... vet ju själv vilket lyckorus jag skulle vara i.  Hittade ni några fina barnvagnar då?

Grattis! Solig Håller tummarna för din anställning!

Update från mig: När jag träffade en av mina vänner härom dagen  - en av de jag skrev om som också längtade, men behövde övertala sin sambo först - fick jag veta att hon tydligen övertalat sin sambo. För hon berättade för mig, i största förtroende, att deras plan just nu är att hon ska äta en pillerkarta till och att de sedan ska börja försöka i augusti.

Naturligtvis är jag så glad för hennes skull - min gulliga, fina, underbara vän! - men samtidigt är jag förstås avundsjuk. Fattar naturligtvis att det handlar om ålder och inte om mognad, men på något vis så går jag och surar lite nu över att hennes sambo, som är jämngammal med henne (23) har gått med på det, medan min karl är 27 och känner sig långt ifrån "klar med livet". (Som om livet skulle ta slut av att man skaffar barn.... själv känner jag att det är då den bästa delen i livet börjar!) Våra ekonomiska förutsättningar är även dessa mycket bättre. Ja, jag är avundsjuk helt enkelt och känner att det "naturliga" vore om vi skaffade barn före dem... vilket jag vet är irrationellt.  Obestämd

Jag antar att det är priset jag får betala för att ha en sambo med så väldigt mycket egen vilja. Min väns kille är en mer försynt sort, det känns som att han "går i hennes ledband" och jag hoppas verkligen att det blir bra när de slutligen får barn, att han inte bara har givit in för hennes tjat liksom. Jag är lite orolig att det är så, och det vore så hemskt om det inte blev bra för dem. Denna tjej är verkligen för otroligt gullig, vill inte att hon ska bli olycklig. Men samtidigt så tänker jag att man måste väl f-n våga chansa lite också! Tycker att hennes karl är modig som törs lita på att det ändå blir bra.

Så, tja, är helt klart en liten gnutta bitter nu. Samtidigt tycker jag att det ska bli så himla spännande också! Hon är en av mina äldsta och bästa vänner, och jag kommer för första gången att verkligen kunna följa någon annans graviditet och småbarnstid på riktigt nära håll. (Blir ju inte riktigt samma med avlägsna bekanta och sambons släktingar). Det kommer ju att bli jätteintressant och lärorikt. liksom Glad Önskar bara att jag kunde dela alla de här känslorna med min sambo... men mitt löfte till kompisen om att inte säga något om deras planer väger tyngre. Så det är bara er här i tråden som jag kan dela med mig att detta till, tills dess att de själva går ut med det.
    Vad roligt att dom ska börja försöka även om det sticker dig i ögonen lite kanske Men se det positiva, då kanske ni kan ärva bebissaker ifrån dom? :)

Förstår din bitterhet, jag hade varit likadan! Har en kompis som är i v 14 nu ( som bara gnäller att hon mår illa, vilket jag förstår men hon får det verkligen att låta -.-)...

Hihi jag känner mig så privilgerad(stavning?), ni är oxå dom enda som vet om att jag o sambon ska börja försöka, hihi, vill egentligen skrika det rakt ut till världen men får hålla tyst till man är gravid i v 14 iaf :P

• Anonym (Längtan)

åh nu måste jag bara få skriva av mig!

Jag har varit ganska säker på att sambon skulle ångra sig och dra sig ur. Men icke sa nicke. Min sambo är nämligen av den typen att säger han en sak så menar han det och skulle inte dra sig ur. Jag har frågat honom två gånger redan om han verkligen menar det, är allvarlig och verkligen vill- JA har jag fått tillbaka :P

När vi är ute och går så säger han saker som " snart går vi här med en barnvagn oxå", så man blir aldeles varm i kroppen! Han engaerar sig mer om barn nu har jag märkt, ställer frågor etc.

Jag måste nypa mig själv i armen minst 10 gånger om dagen för att verkligen förstå att nu är det dax!
    Vi har bestämt att jag ska käka sista kartan med ppiller denna månad, hoppas på plus i september!

Förlåt om jag är jobbig men jag är bara så jädrans glad just nu, många känslor och allt!!

Jag hoppas att ni inte behöver vänta allt för länge och att ni snart kan känna samma glädje som jag.
    Stor kram till er och tack för alla fina ord {#emotions_dlg.flower}Solig

• Anonym (Längtan)
    april14 skrev 2013-07-02 08:11:13 följande:
    (Längtan): Lever i din babybubbla innan jag vet att jag får leva i min! Solig Får som fjärilar i magen av och tänka mig in i din situation. Bara EN karta kvar!!! Skrattande WOW..

Förresten så verkar det bli tidigare än vad vi trott med husköp då det kom upp ett superbra hus på nätet!! Visning nästa vecka sen får vi se... Drömmer
    Hihi det är så mysigt Allting bara klaffar så bra nu :D

ååh vilken lycka! Lycka till med allt gällande hus :)
  • Anonym (Längtan)

Vad tråkigt med huset April14 :/

Jo här rullar det på, lääängtar till september, skolstart och bebisverkstad :D Kan inte bli bättre :D
    Hoppas du får en härlig semester{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Längtan)

Hej igen!

Länge sen jag tittade in i tråden. Lite update: Vi kommer börja försöka nästa månad! :D
    Går runt på hemliga rosa moln just nu och livet är underbart! :)

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?