• juli14

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Så gjorde vi! Jag har tjatat ett år. Ett och ett halvt till och med kanske. Men sambon sa jämt att "inte innan du gått klart utbildningen". Vår kompromiss blev att jag ska föda på sommaren innan min sista termin, så jag kan göra c-uppsatsen hemma när jag är föräldraledig . Nu verkar tiden skjutas hela tiden, haha. Först sa vi att jag ska bli gravid på hösten 2014.. sen var vi inne på sommaren.. och nu planerar vi att vänta till efter årsskiftet men försöka få bebis att inte födas på jul/nyår.. Jag hade nog lämnat min karl om han sagt åt mig att vänta tio år. Aldrig! Då hade jag försökt hittat en ny som vill ha barn lite närmare i tiden.

• juli14

Juste! Vi ska förlova oss nu 1/1 2014 . Min sambo drog med mig till en juvelerare och sa "välj den du tycker är fin!". Så beställningen är lagd, ringarna kommer på fredag!! Sen måste vi försöka hålla oss till efter nyår med att sätta på oss dem !!!

• juli14

Tack tack tack! Vi är alldeles nykära igen här hemma haha

• juli14
    IdunBird skrev 2014-01-05 11:01:35 följande:
    Det är sånt himla velande, önskar verkligen att allt vore enklare. Känner nästan att man måste bli rik innan för att skaffa barn när man tänker på alla kostnader, men samtidigt när jag diskuterar med min sambo, som förövrigt är så mycket lugnare än jag, så tycker jag att vi ändå hade klarat oss. Skönt att höra mer som tänker liknande!
    Vi är likadana hos oss, fast här är det jag som är lugn, med en "allt löser sig"-mentalitet, även om det är jag som är studerande och han som arbetar in semestrar nu för att få råd att köpa hus om typ 10 år..

Det är en helt sjuk tanke ändå - om ett år ÄR jag gravid. Vi ska bli gravida innan nästa årsskifte (och det är en gemensam överenskommelse!) 

Här sitter jag och snurrar på min förlovningsring och försöker få det ovan att sjunka in. Va overkligt. När blev jag så här vuxen? 
  • juli14
    Anonym (Hanna) skrev 2014-01-05 22:28:28 följande:
    Hej! 
    Jag hoppar in här också om det är okej? Har inte läst igenom tråden ännu (men ska) blev bara så glad att se att det är någon annan än jag som planerar så långt fram!! 
    Jag kommer dock inte att vara färdig med min utbildning, men väntar tills min kille är färdig med skolan och tills vi har flyttat ihop i den nya mindre staden om vi vill starta vårt familjeliv i :) 
    Men ibland (mer ofta än sällan) så gör de så ont inom mig att jag inte vet vad jag ska göra! Och att umgås med vänner eller familj som har barn gör det tyvärr inte bättre :( Jag och min kille pratar ofta och gärna om barn då vi båda är lika sugna, men förnuftet är starkare fortfarande. Vi pratar ofta om namn och uppfostran, men i perioder eftersom det ibland blir för mkt för oss båda då vi blir lite nedstämda av att tänka på att det är så himla långt kvar... 

Hur gör ni andra för att inte tappa hoppet om att min (vår) tid kommer även den? 
    Vi var också SÅ exalterade när vi väl hade bestämt oss. Vi pratade om det varenda sekund när vi var tillsammans, och vi (mer jag) blev deprimerad över att det var så långt kvar. 

Jag tror det är en process man måste FÅ gå igenom, att prata om det, längta och må dåligt. Förstår du hur fantastiskt det kommer vara när ni väl blir gravida? Den lyckan kommer kanske inte en person som råkat bli gravid förstå! 

Min räddning var nog en "count down"-app. Både jag och min sambo har den på telefonen, och när det känns avlägset och deprimerande, så lyser siffrorna där, idag är det BARA 173 dagar kvar (vi började på över 250) tills vi lägger alla preventivmedel på hyllan. Det är som en tröst när han är less på att prata med mig om vilken spjälsäng vi ska ha, så vet jag att även han räknar ner och längtar tillsammans med mig och att när dagen faktiskt kommer, så är vi båda överens om att det är då vi ska börja. 

Sen försöker vi ändå ha semesterplaner, planer på framtida hus, vi "passar på" att renovera, vara med vänner och ta ett glas vin och spela sällskapsspel. I väntan så får man inte glömma att vara här och nu - också. Njut av att duscha tillsammans, av att gå i en mataffär utan att stressa, att mysa bredvid varann i soffan, vara romantiska! Jag tror att man glömmer sånt ganska lätt sen.. 

Hoppas mitt pladder hjälpte till något, haha
  • juli14
    IdunBird skrev 2014-01-07 16:42:28 följande:
    Precis, när blev man så vuxen? :) Både jag och min sambo pluggar ju så det är lite nervöst att skaffa barn, men vi har ändå diskuterat om att försöka i slutet av året då jag eventuellt fått jobb! Man kan ju hoppas. Men roligt för er, lycka till! :)

Lycka till ni med
  • juli14
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-01-07 18:20:09 följande:
    Vi väntar också på fast jobb, men bara för min man (jag har). Vi vill ha den tryggheten - även om man förstås ändå aldrig vet vad som händer i framtiden så vore det superbra eftersom vi gärna vill börja titta på hus när vi fått barn och många banker kräver ju två fasta jobb. Jag slutade med p-piller efter sommaren och vi använder bara kondom nu. Det tog två månader för min mens att komma igång men det är först nu efter fyra cykler som den blivit någorlunda regelbunden och med normal cykellängd, så jag skulle rekommendera att sluta ca 3-6 månader innan man vill bli gravid. Känns inte jättekul att börja med kondom, men jag har hört om flera som det tog 6-12 månader att få mens efter att man slutat med hormonellt preventivmedel.

Vi är också ute i god tid! jag ska vara utan i ett helt år innan vi börjar, slutade för ca 2-3 månader sen .
  • juli14

Jösses vad man missar när man inte varit inne här på en vecka haha.. kan inte undgå att se att många planerar sitt andra barn, supermysigt! Men, jag måste bekänna att vi planerar bara att skaffa oss ett barn, både jag och min sambo är överens om det.. Är det en nackdel att vara ensambarn? Någon som har erfarenhet? Jag har tre bröder (suck) och sambon en äldre och en yngre och vi har båda njutit av att ha syskon så tajt, såklart, men mer idag i vuxen ålder än när vi var små.

• juli14

Du har helt rätt. Jag och min lillebror har 15 månader emellan och vi har verkligen haft användning av varann vid tuffa situationer. Men, det känns tufft att tänka att vi skaffar fler barn "bara" ifall någon skulle dö. Så vill jag absolut inte tänka! (Vi är odödliga i denna ålder, haha) Är det inte samma samhörighet om man har tio år emellan syskonen? I dödsfallsfrågan, tänker jag. Min mamma och jag har 20 år mellan oss och vi har alltid varit jätte nära varann, både emotionellt och intellektuellt . Det är svårt.. Men, om man kan, så bör man skaffa syskon?

• juli14

Jag har det suuupertufft nu. Känns som alla kursare är på smällen och ingen talar om annat än barnvagnar.. jag ser för varje dag hur de blir större, hur de längtar och när jag kommer hem påminner min sambo mig om att "i sommar, då ska jag göra dig gravid!". Alltså, jag är så otroligt lycklig samtidigt som jag vill kräla under sängen och inte komma ut haha. Vissa dagar vill jag vänta ett-ett-två år till, andra dagar är jag nästan beredd på att anfalla min fästman när han kommer hem från jobbet. Varje dag är ett steg närmare. Jag ska bara ha mens 5 gånger till. Förhoppningsvis FEM!!

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?