Inlägg från: Anonym (2015/2016) |Visa alla inlägg
  • Anonym (2015/2016)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Här är en till som vill ha bebis 2015/2016. Måste bara få med maken på den iden först ;) De blir vårt 4:e barn isåfall. Sen beror de lite på om ja kommer bli arbetslös eller inte oxå. Pratas om nedskärningar, å frågan är om ja klarar mig kvar eller inte :/

• Anonym (2015/2016)

Suck, här lever ja fortfarande i ovisshet. Maken velar fram å tillbaka om han vill ha ett fjärde barn eller inte. Just nu lutar de åt inte. Men när han ser mig ledsen, så lutar de oftast åt att vi kan skaffa ett barn till.
    De är så jobbigt!
    Ja vill verkligen ha ett till barn. Vi har plats för ett barn till hemma. De enda vi behöver göra är att byta bil.
    Men visst, ja förstår honom också. Klart de är skönt när barnen blir större å kan sköta sig själva lite mer, slippa blöjor osv.
    Tänk om man hade en knapp så man bara kunde stänga av denna längtan!

• Anonym (2015/2016)
    Anonym (student) skrev 2014-06-30 09:46:57 följande:

Asså jag är nästan i chock! Fick ett positivt test idag! Förra gången tog det två ÅR och nu tog det två försök! Galet! Om allt går bra så blir det bebis mars 2015

Men, Stort grattis!!! Va kul!!! :)
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-06-30 20:28:44 följande:

Wohoo, stort grattis!!! Längtar tills april när vi ska börja, bara tio månader kvar nu .

Kul med fler som ska börja i april, de ska vi oxå göra! (Om maken inte ändrar sig innan dess) ;)
  • Anonym (2015/2016)
    Anonym (Längtan) skrev 2014-09-08 15:40:48 följande:

Helt sjukt att tänka att om ett år så kanske jag inte äter ppiller längre ! :D 

Har haft så sjukt mycket att tänka på den senaste tiden att det har helt flugit förbi! :)Hoppas innerligt på en 2016 bebis... Känner bara "skitsamma" med jobb sen... Jag vet ju att jag kommer bli garanterad jobb efter utbildningen..

Ja, tiden går bra mycke fortare när man har annat att tänka på :)

Håller tummarna för 2016 bebis för er :)

Här är de bestämt att ja slutar med P-plåster när de tar slut om 4 veckor :) då skyddar vi oss på annat sätt fram tills de är dax att sätta igång :)

Snart borde ja dessutom få reda på om ja blir utan jobb nästa sommar oxå.
  • Anonym (2015/2016)

Jahapp, här händer de grejjer.
    Ja fick i veckan reda på att ja med största sannolikhet blir av med jobbet lagom till semestern. Förhandlingar pågår nu, så man kan ju hoppas på mirakel. Men sak samma. De ordnar sig på nått vänster ändå :)

Vi har nyss köpt en 7-sitsig bil, som passar vår familj.
    Och vi har bestämt oss för att börja baka bebis i januari.
    Hoppas slippa dumma kommentarer från folk runtomkring den dagen man blivit gravid och börjar berätta de.
    Livet känns rätt bra trots ett varsel på jobbet :D

• Anonym (2015/2016)
    lawendel skrev 2014-11-23 22:51:09 följande:
    Hur många barn har ni nu? Känns som om det kommer bli tajt med vår bil trots att det är en kombi...
    Vi har 3 barn. Vi har en Ford S-max. Hade en 5 sits som vi sålde, å köpte en 7-sits istället. Älskar den bilen. Grymt bagage när man inte använder de 2 extra sätena. Sen när de måste användas, så blir ju bagaget betydligt mindre, men ändå helt okej :)
    Men man lär ju inte få in någon mega barnvagn iaf. Så man får väl ta å kolla upp va de finns för smidiga sådana framöver.
  • Anonym (2015/2016)
    Anonym (16-bebis) skrev 2014-12-02 20:53:55 följande:

Någon som planerar att börja försöka nu under januari-juni?

Här är det bestämt att vi börjar i januari. 
    Så, en mens kvar, sen är de dax att köra på, å hoppas att den håller sig borta ett antal månader ;)

Börjar typ bli lite nervös. Har ju längtat efter det här så länge.
    Å dessutom kommer ja typ inte ha nått jobb att gå tillbaka till efter föräldraledigheten. Men, de ska väl ordna sig på ett eller annat sätt :)
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?