Inlägg från: fia8901 |Visa alla inlägg
  • fia8901

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hej hoppas de är ok att ja hänger på i detta forum.
    Då vi planerar för bebis 2015. Vi är ett par på 25 år som har varit tillsammans i 3,5 år och vi har båda fast jobb. Jag skulle gärna vilja ha barn nu på en gång men min sambo vill som sagt vänta lite, så får vänta. Någon mer än jag som tkr det är extremt jobbigt att se alla runt omkring som är gravida? samt att få höra frågan , om vi inte har tänkt skaffa en bebis snart ?

Blir ju inte lättare när vännerna skaffar barn och när allt de pratar om är bebisar, längtan blir så mycket större. Hur gör ni för att slippa längta ihjäl er ?Glad

• fia8901
    ugnspannkaka skrev 2014-01-08 10:14:58 följande:
    Kul med en till! Är ni 89or då? Jag och min kille är också 89or :). 

jag ser bebisar överallt, jag ser bebismagar överallt och jag ser barn överallt! Det är rentav plågsamt, men snart är det min tur! Vi får inte höra det alls, mest troligt pga. att det inte är riktigt läge än dels jobbmässigt, bostadsmässigt osv osv. 

Bor ni i lghet eller hus?

Ja de är vi :) vi bor i ett hus vi hyr men tanken är kanske att hitta nått att köpa

Skönt för dig att folk inte frågar, är jobbigt när man vill men har bestämt att man ska vänta lite.
  • fia8901
    ugnspannkaka skrev 2014-01-08 10:31:48 följande:
    Var bor ni någonstans?

Enligt omvärlden så är vi nog inte redo än, vilket jag kan hålla med om. Vi bor trångt, killen pluggar fortfarande, jag med (även om jag snart är klar)... osv osv. Men förhoppningen är att allt ska ha löst sig till om ett år. Eller ja, jag har som mål att ha fått ett bra jobb tills dess iaf :). 

Vi bor i småland , och ni ?
    jag tror att man aldrig känner sig riktigt redo utan att båda parter blir redo under graviditeten och när bebis kommit. Ja menar om man inte har barn innan är det ju svårt att föreställa sig hur det kommer bli. + att alla barn är så olika
    jag känner jag mig i varje fall ett steg närmare, då jag äntligen har fått fast jobb. Slippa fundera på den biten

Sen har jag hela tiden i bakhuvudet, tänk om vi inte kan få barn? ja menar alla kan ju inte ? skulle va sjukt tungt då man längtat efter barn i flera år.
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?