Inlägg från: Anonym (Bebissugen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bebissugen)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Får man hoppa in här? Är extremt bebissugen efter ett sent missfall..(oplanerad graviditet, men bebisen var så efterlängtad!) nu väntar jag in killen och han sa typ 2-3 år :) pluggar men just nu har jag påbörjat ett studieuppehåll så jag ska jobba ett år. Då hinner jag även höja den framtida föräldrapenningen ;)

• Anonym (Bebissugen)
    Anonym (16-bebis) skrev 2013-08-22 20:07:59 följande:
    Välkommen! Smart tänkt med att jobba nu så du får lönebaserad fp. Jag själv har fast jobb på heltid men inte min man och vi behöver spara mycket till hus, men vet inte hur viktigt vi ska tycka att det är att ha de pengarna före vi får barn. Vi bor i lägenhet nu och det viktigaste är ju att det blir barn men samtidigt är jag lite trygghetsnarkoman så jag skulle önska att vi kunde spara mer pengar först.

Ja, tänkte att man kan ju försöka förbereda så mycket som möjligt innan.. Sen har jag fått förstahandskontrakt dit vi flyttar i mars! Så glad! :)
  • Anonym (Bebissugen)

Jag vill så gärna att det ska bli min tur.. Är fortfarande helt förstörd över missfallet i april.. Känns som att jag bara sitter och väntar på att min pojkvän ska vilja, men det kommer inte hända den närmsta tiden..

• Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-10-29 07:21:45 följande:
    Hur kan du fått missfall om ni inte planerar nu?

Det var en oplanerad graviditet.. Fick missfall i vecka 14, pojkvännen ville väl helst inte, men ställde upp ändå. Sen dess är det bara barn jag tänker på.. Men som sagt så vill inte pojkvännen nu, han tror att han vill om 2-3 år.
  • Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-11-10 10:55:44 följande:
    Tufft när man ändå förberett sig och komprommissat. Kram till dig! 

Ja.. Kommer vara så nojig nästa gång.. Åh, vad kul för er! Längtar så tills det blir min tur! Hur övertalade ni era killar? ;)
  • Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-11-15 07:52:20 följande:
    Min sambo tog initiativet. Vi struttade runt på ikea i somras, och han frågade om vi kunde ha barn till sommaren 2015

Åh, vad mysigt det låter! Min kille har iallafall börjat tycka att bebisar är söta och ler när han ser dem.. Alltid en början! Förut brydde han sig inte alls..
  • Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-11-18 07:54:40 följande:
    Det är en start iaf! Haha det kommer så småningom. När man själv har en extrem stark längtan så känns varje ny månad som en evighet. Men allt känns lättare och bättre när man är med på det båda två

Ja, längtar tills den stunden. Han har iallafall sagt att han tror att han vill börja försöka om 1-3 år.. Och 3 år var allra max. Men vi flyttar ihop i mars och han sa att det är ju lättare att veta efter man bott ihop ett tag..
  • Anonym (Bebissugen)
    juli14 skrev 2013-11-20 16:08:12 följande:
    Han har rätt jag och min sambo har bott ihop snart 2 år, och det är då man lär känna varann på riktigt. Man skapar en vardag tillsammans på riktigt!

Ja, han bo här varannan vecka nu.. Men det ska bli härligt att skapa ett eget hem och så! Och bo tillsammans på "riktigt"
  • Anonym (Bebissugen)
    Anonym (längtar sen läng) skrev 2013-11-21 14:06:17 följande:
    härligt att ha en gräns. vi har väl 3 år som gräns lite med för då fyller jag 30 :P men tills dess ska väl allt falla på plats :D 

Ja, det känns skönt! Inte alltför långt kvar, typ ;) har tänkt att jag ska hinna jobba ett år också så jag hinner höja föräldrapenningen
Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?