Inlägg från: Labellas |Visa alla inlägg
  • Labellas

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hej allihopa! Detta får bli mitt allra första inlägg Glad Jag och min sambo har den senaste tiden börjat prata mycket om att skaffa barn. Det känns verkligen jätteroligt och jag känner att jag börjar bli redo.

Tyvärr har jag 8 månader kvar på min utbildning vilket innebär att jag antagligen är arbetslös till sommaren. Vi vill så gärna börja försöka redan nu men jag förstår ju att det är bäst att vänta tills man har ett jobb Obestämd  Antagligen lär det därför bli en 2015bebis. Jag hoppas verkligen att jag får ett jobb snabbt efter min utbildning annars vet jag inte vad jag gör Obestämd

Någon som har erfarenhet av att vara i den här situationen? Jag vet inte men det känns ju inte jättebra att planera bebis lagom till min examen i juni... Min sambo har fast anställning men ändå... hmmm... Vi är så sugna!

• Labellas

Tack för ditt svar. Det är skönt att höra att det funkar för andra i den sitsen. Jag vet väl egentligen att det skulle funka ekonomiskt men jag har alltid velat vara på den säkra sidan och är lite nojig av mig hehe ;)

Jag är dåligt insatt i det där med FP men jag vet att om man haft ett jobb innan studierna och får barn under studierna så kan FP baseras på den lön man hade innan va? Hur funkar det om man blir arbetslös efter studierna men har haft ett heltidsjobb innan? Jag har ju betalat A-kassa i fyra år iaf . Fy så dum jag känner mig, jag måste läsa på känner jag. Men jag är helt ny på detta område ni får ha överseende ;)

• Labellas

Ja okej :) ska ringa och fråga FK eftersom jag hade ett heltidsjobb i tre år innan studierna :) vi har också mycket sparade pengar och jag har heller inga studielån vilket känns skönt. Lägenheten är köpt så allt sånt är ju fixat iaf. Kanske borde skaffa oss en trea innan bara...

Men det känns som om man inte gör det nu kommer vi behöva vänta jättelänge eftersom jag inte vill bli gravid det första jag blir på ett nytt jobb. Då har man redan allt sånt klart eller vad man ska säga ;) sen vet man ju aldrig heller hur lång tid det tar innan man blir gravid. För min bror och hans flickvän tog det två, tre år och jag är väl lite rädd att det blir samma för oss :(

• Labellas

Sen känns det också lite (även om man absolut INTE får tänka så som rekryterare) som om ingen vill anställa en innan man har barn eftersom jag är en kvinna i 25-årsåldern, då kan dom väl räkna ut med röven att jag vill bli gravid så fort som möjligt sen ;)

• Labellas

Anonym(student): ja, det är jobbigt det där att man inte vet hur lång tid det kan ta. Men man ska nog inte oroa sig för det utan försöka att inte tänka på det helt enkelt :) skönt att det gick för er naturligt tillslut ändå och jag håller tummarna att det ska gå bra för er denna gången också :)

Klart fem år känns lite mycket när dom är små men mellan mig och mina systrar är det fem och sju år emellan och vi har jättebra kontakt ändå :) Så egentligen spelar det inte så stor roll :)

• Labellas

Nä, man ska nog vara glad att man ens kan få barn :) ska bli så spännande, jag längtar verkligen tills vi börjar försöka men samtidigt är jag nervös. Men det kanske är vanligt första gången ;) känns skönt att jag hittat hit iaf, finns mycket bra att läsa på detta forum :) Är ni aktiva på något annat bra forum? :)

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?