Fler som vill ha bebis 2015/2016?
Här är en till! Är 24 år, sambo sedan 3 år tillbaka. Vi har varit väldigt trångbodda innan, men precis skaffat en stor trea och planerar nu bröllop till nästa år. I juni 2014 tar jag även examen och har då i princip fått löfte om en fast tjänst på arbetsplatsen där jag för tillfället har tidsbegränsat, med bättre lön med.... så det håller man tummarna för!
Summa summarum så är alla "måsten" (är ju inget måste att gifta sig såklart, men vi vill göra så!) avklarade runt september 2014. Men sen ska man ju få med sambon på tåget också! Han vill vänta tills han fyllt 30 säger han, vilket blir i slutet av 2015. Så en liten 16:a skulle faktiskt passa helt perfekt för då hinner jag jobba lite med, och så hinner vi resa lite också, vilket ekonomin inte riktigt tillåtit förut. Men sen är det klart att jag längtar ju så mycket att 3 år känns som alldeles för lång tid ibland
Anonym (2016): Här spånar vi också namn ibland, sambon har några som han tycker är jättebra men som jag inte är helt hundra på.... dock glad över engagemanget självklart! Vad säger din partner om att du redan börjat shoppa? Det kliar helt otroligt i mina fingrar efter bebisshopping kan jag ju säga, älskar att shoppa och min egen garderob är därför fylld över alla bräddar. Tycker att det vore ju mindre slösaktigt då att lägga några kronor på ett fint bebisplagg än på en sjuttielfte topp åt mig! Men sambon skulle nog tycka att det var heltokigt, kan inte riktigt förmå mig att lägga fram det förslaget...