Inlägg från: Anonym (Längtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtan)

Fler som vill ha bebis 2015/2016?

Hehe jag vet att det bara är 2013 nu men tiden verkar gå så hiskeligt fort och snart står vi där vid 2015/16..
    Är det fler som jag som är i bebistankar? Just nu studerar jag heltid och med praktik och andra hinder i vägen väljer sambon och jag att vänta tills jag är färdig och har fast tjänst. Även om hjärtat skriker efter bebis så siktar vi in oss på en 2015/16 bebis

Såg att det fanns en annan tråd men tyckte den vart så full så jag skapar en ny :)

Välkomna att bolla ideèr , tankar eller bara att skriva av sig, var vänlig och håll en trevlig ton gentemot dina medmänniskor :)

• Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?
  • Anonym (Längtan)

Kan ju skriva lite om mig, är en kvinna i 20 årsåldern, bor med mitt livs kärlek i Stockholm.
    Jag har haft en extrem barnlängtan i många år och jag hoppas att det snart är min tur :)

Haha är jättedålig på att skriva presentationer så fråga på om något undras :)

• Anonym (Längtan)

Jag är ju fortfarande  i startgropen i mina studier så det bästa vore ju att en bebis ville dyka upp 2016 alt 2017.. 2017 vore det värsta men eftersom jag vill börja jobba medan jag fortfarande har en färsk examen så kanske vi får vänta :( Vill även ha en fast tjänst etc... Det skär i hjärtat att ens behöva tänka så..

Jag håller tummarna dock att sambon ändrar sig och att det kanske blir en 2015 bebis :D Hoppet är ju det sista som lämnar en ;) 

• Anonym (Längtan)

april14- vad roligt, jag hoopas verlkigen på en knodd 2015 så håller tummarna. är oxå 20 o min sambo några år äldre... jag har haft barnlängtan sen jag var typ 16?! och sambon vet om denna längtan men vill vänta lite till..... vad skönt att båda harlängtan, min vill ju som sagt men känner att det nog är bäst att vänta lite. jag pluggar dessutom nu oxå och en sommarbebis 2014/2015 vore inte helt fel!:) för vår del är det lite " nu eller om 5-7 år och så länge klarar jag inte att vänta!!! hoppas du får fast antällning, skönt att ha den tryggheten iallafall

• Anonym (Längtan)

välkomna alla! mandy88: vad skönt att ha alla"måsten" färdiga! Vi flyttar snart till en större lägenhet och igår sa sambon att vi kanske ska börja försöka nästa år så förhoppningsvis blir det en 2014 bebis tillome! men vi får som sagt se vi planerar att kanske gifta oss nästa sommar och då skulle det vara mysigt att vara gravid under bröllopet eller bli gravid straxt efter är det nån som börjat kolla på barnvagnar och andra tillbehör än? :D

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-15 18:01:00 följande:
    Jo, det kommer bli skönt.... men det dryga året som är kvar innan dess kommer ju gå sååååå långsamt! Grattis till bröllopsplanerna! Tänker lite tvärtom mot dig angående graviditet och bröllop faktiskt.... är känslig för hormoner och med min vanliga tur skulle jag vara tjock som en gris även om jag så bara vore i v. 5, och ägna hela bröllopsdagen åt att gömma mig nånstans för att spy, haha! Så bröllopet är faktiskt bra eftersom det påminner mig om att jag ju egentligen inte vill bli gravid förrän efteråt. Men så fort det är över..... ojojoj, vad ska stoppa mig då? Håller tummarna för 2014-bebis för er Försöker själv bearbeta min karl lite sådär lagom, vill ju att han ska känna sig redo i sig själv förstås men jag gör bebisar och småbarn till ett naturligt återkommande tema i olika konversationer liksom, utan att tjata. På det viset tänker jag att tanken på honom själv som pappa får sjunka in lite undan för undan. Det finns ju forskning på att människor är mer positivt inställda till sånt de exponeras för ofta (återigen med rent tjat som undantag förstås!). Jodå, har kikas det mycket på vagnar och diverse andra bebissaker. Jag är konservativ av mig och tycker att barnvagnar ska se ut som de gjorde när jag var liten, med stoooora lufthjul, haha. Bor i en stor stad och här ser man mest den modernare typen, så jag lär nog komma att sticka ut. Har varit förälskad i Teutonia Elegance nu ett tag (Trodde inte att jag var den typen som blev "förälskad" i en vagn så det känns lite skämmigt att skriva, men misstänker att jag befinner mig bland likasinnade!)

jo tanken har ju faktiskt slagit mig att man kan må skit och jag vill ju att min bröllopsdag ska vara oförglömlig (av glada och lyckliga själ). samtidigt så är sambons mamma väldigt sugen på barnbarn.. och jag vill lixom inte att hon ska tro att bara för att hon vill ha barnbarn så fixar vi de för hennes skull... jag hatar att känna press på mig och jag skulle lätt känns press om vi först gifter oss och sen skaffar barn.. jag menar hallå, det är ju lixom nästa steg inom det "normala". och tänk om man inte blir gravid på en gång? vi kanske kommer få jättesvårt att skaffa barn:( även om jag är ung så har jag läst om kvinnor som bara är något äldre än mig som har svårt att bli gravida, läser överallt om pco och sånt :/ är supernojjig! jag har oxå tittat på vagnar och är helt såld på emmaljugas mondial duo combi eller brios vagn. är oxå av den konservativa typen, det ska vara stora hjul och vagnen ska vara lätt men endå stadig och barnet ska vara tryggt. först ville jag ha en vit men tycker mer och mer om svarta vagnar.. :) hehe ja männen kan vara svåra att övertala! haha har kämpat lääänge här hemma ! hoppas han vänjer sig vid tanken snart
  • Anonym (Längtan)

vilken fin vgn förresten!

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-15 19:09:42 följande:
    Fortsätter att spamma på med mer funderingar.... hur tänker ni (framförallt Anonym 2016 då, som redan har börjat handla, men även ni andra!) angående att tjuvstarta med att handla till bebisen. Själv har jag kommit på de här "reglerna" som jag tänkte hålla mig till: 1. Bara sånt tjej och kille kan ha (försöker vara så genusmedveten jag kan här, uppfattar 90% av alla barnkläder som gångbara i båda läger, men har lite spärrar ändå vilket jag motvilligt tvingas erkänna...). 2. Bara sånt som funkar året runt som typ bodys (för om barnet i slutändan kommer i juli kommer vinteroverallen i storlek nyfödd att vara tämligen värdelös). 3. Bara storlek 56 och över, (eftersom det finns en hel del bebisar som växer ur 50 redan i magen, och man hur som helst kommer att få massor i storlek 50). Eller okej, kanske EN outfit i storlek 50 som allra första kläder, om man hittar nåt helt perfekt.... första kläderna kan man ju vilja välja med omsorg.

jag har tittat på kläder,vagnar och sängar men inte vågat köpa något än... newbie från kappahl är ju att dö för! även hm har jag har massa gulliga kläder som jag vill köpa men älr rädd att se lite fånig ut :O rent praktiskt så tänker jag "varför inte?", som du säger så barn kostar ju gabska mycket i början och då är det väll bättre att spä ut kostnaderna :) så jobbigt att inte veta vilket kön det kommer bli så man kunde handla efter det oxå hihi.. men skulle kag få för mig att handla något plagg så blir det något könsneutralt har redan tänk hur jag ska berätta för sambon den dagen vi pluggar :D lääääääängtar,
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-15 19:59:05 följande:
    Haha, men om ni skaffar barn före bröllopet så kommer ju folk i alla fall börja fråga det obligatoriska "Och när blir det syskon då?" Bäst ni skaffar tre barn redan före bröllopet, folk tenderar inte att fråga när nr. 4 kommer Nej, men allvarligt... att känna press från släkten gör nog alla på nåt sätt. Jag känner dubbel press: Dels från min släkt som ska vara så snobbiga hela tiden, de skulle bli besvikna om vi fick barn nu eftersom de går och hoppas på att jag ska skaffa en "bättre" utbildning och ett mer prestigefyllt jobb först. Vilket jag inte är ett smack intresserad av, vill ha ett trevligt jobb och det har jag, även om jag inte direkt är höginkomsttagare. Dels från sambons släkt, där hans kusiner som är jämnåriga med honom ploppar ut ungar på löpande band. De har redan varsin dotter, och nu ska den ena få en son i höst. SÅ avundsjuk! Senast vi var där, när förra bebisen var nykläckt, skulle ju alla vara "roliga" och fråga: "Jaha, när får vi åka till XXXX (där vi bor) och titta på bebis då?" och inspektera min mage på skoj och sådär. Kan tänka mig att detta blir etter värre nu i höst när vi åker dit. Båda mödrarna var 25 med första, och jag blir 25 nästa år. Jag är också jättenojig över att jag inte KAN bli med barn. Tycker, liksom du, att man ständigt ser 20-åringar som har svårt med det här på FL. "Är 27 och har försökt i 7 år" och liknande. Är extra nojig eftersom mina föräldrar faktiskt hade jättesvårt att få till mig, det tog flera år. Och de var 20-plussare... Tänker att problem från mamma kan jag ju faktiskt ha ärvt. Åhh, Emmaljunga Mondial är ju också superfin! Vill ha svart jag med, även om de vita varianterna av såväl Teutonian som Emmaljungan är bedårande.

hahaha ja vi får nog göra så! haha! vi är båda oense o. hur tätt vi skulle vilja ha syskon.. jag känner lätt för 3 år som en perfekt åldersskillnad medan sambon vill starta syskonverkstan redan på bb typ -.-' ååh vad jobbigt det måste vara att få sånna gliringar! min svärmor noterar alltid om jag dricker alkohol eller inte när vi träffas.. hon smått tvingade på mig vin! jag hatar alkohol och dricker typ 2 cider om året-högst! ang det där med utbildning, jag tycker du görhelt rätt som går din egen väg! vem är någon att säga till dig vad som är bäst? visst är jobbigt att läsa alla trådar här på fl!... jag blir supernojjig! jag håller tummarna för attdetkommer gå bra för oss när det väl ärdax!!! :) fubderar faktiskt på att gå och göra en gynundersökning för att typ " kollaläget", :O ja den vita ville jag ha lälnge sen började jag tänka på attsmuts syns ju tydligare på vitt ochh kommer inte ha tid atttvätta min vagn varje dag :P
  • Anonym (Längtan)

jag håller absolut med dig! mellan mig o mitt syskon är det 14 månader! min sambo vill ha tätt just av den anledningen att barnen kan leka med varandra och tror att det kommer vara bäst för dom att vara så nära i ålder... men vi får se hur läget blir hehe jag är övertygad om att hon verkligen bara har en dtark längtan efter att bli farmor och inte menar något illa. är väldigt tacksam för min fina svärmor men ibland kan de bli lite för mycket :P jag tror att man kan göra en helt vanlig gynundersökning.en vänn till mig har gjort typ 3?! stycken nu bara det här året :O man kan rydligen se om livmodern tror jag det är, ligger den långt fram brukar det vara lättare att bli gravid( oftastfår man även mage fort om den ligger fram).. har jag dock bara hört, inget jag har stöd av från forskning n:P asså de enda jag tänker på nu är flytten till större och bebis!!! kan inte tänka på annat!! och inte nog med de så kom sambon nyss och pussade på min mage och vilade sitt huvud på varpå jag frågade om han kände nått som rörde sig-" näej inte än, och log mot mig" asså åååh!

Svar på tråden Fler som vill ha bebis 2015/2016?