Anonym (Mandy89) skrev 2013-06-15 19:59:05 följande:
Haha, men om ni skaffar barn före bröllopet så kommer ju folk i alla fall börja fråga det obligatoriska "Och när blir det syskon då?" Bäst ni skaffar tre barn redan före bröllopet, folk tenderar inte att fråga när nr. 4 kommer Nej, men allvarligt... att känna press från släkten gör nog alla på nåt sätt. Jag känner dubbel press: Dels från min släkt som ska vara så snobbiga hela tiden, de skulle bli besvikna om vi fick barn nu eftersom de går och hoppas på att jag ska skaffa en "bättre" utbildning och ett mer prestigefyllt jobb först. Vilket jag inte är ett smack intresserad av, vill ha ett trevligt jobb och det har jag, även om jag inte direkt är höginkomsttagare. Dels från sambons släkt, där hans kusiner som är jämnåriga med honom ploppar ut ungar på löpande band. De har redan varsin dotter, och nu ska den ena få en son i höst. SÅ avundsjuk! Senast vi var där, när förra bebisen var nykläckt, skulle ju alla vara "roliga" och fråga: "Jaha, när får vi åka till XXXX (där vi bor) och titta på bebis då?" och inspektera min mage på skoj och sådär. Kan tänka mig att detta blir etter värre nu i höst när vi åker dit. Båda mödrarna var 25 med första, och jag blir 25 nästa år. Jag är också jättenojig över att jag inte KAN bli med barn. Tycker, liksom du, att man ständigt ser 20-åringar som har svårt med det här på FL. "Är 27 och har försökt i 7 år" och liknande. Är extra nojig eftersom mina föräldrar faktiskt hade jättesvårt att få till mig, det tog flera år. Och de var 20-plussare... Tänker att problem från mamma kan jag ju faktiskt ha ärvt. Åhh, Emmaljunga Mondial är ju också superfin! Vill ha svart jag med, även om de vita varianterna av såväl Teutonian som Emmaljungan är bedårande.
hahaha ja vi får nog göra så! haha! vi är båda oense o. hur tätt vi skulle vilja ha syskon.. jag känner lätt för 3 år som en perfekt åldersskillnad medan sambon vill starta syskonverkstan redan på bb typ -.-' ååh vad jobbigt det måste vara att få sånna gliringar! min svärmor noterar alltid om jag dricker alkohol eller inte när vi träffas.. hon smått tvingade på mig vin! jag hatar alkohol och dricker typ 2 cider om året-högst! ang det där med utbildning, jag tycker du görhelt rätt som går din egen väg! vem är någon att säga till dig vad som är bäst? visst är jobbigt att läsa alla trådar här på fl!... jag blir supernojjig! jag håller tummarna för attdetkommer gå bra för oss när det väl ärdax!!! :) fubderar faktiskt på att gå och göra en gynundersökning för att typ " kollaläget", :O ja den vita ville jag ha lälnge sen började jag tänka på attsmuts syns ju tydligare på vitt ochh kommer inte ha tid atttvätta min vagn varje dag :P