elinos01 skrev 2013-08-11 17:16:34 följande:
Ja fy det förstår jag verkligen att det tar på en. Du är stark som klarar av att ro runt allt. Behöver du äta tabletter efter graviditeten också eller gå det tillbaka till normala värden efter ett tag av sig självt?
Efter graviditeten så behövde jag inte äta ursofalk(mot hepatos) då det går över av sig själv.
aprilbebisen skrev 2013-08-11 17:24:33 följande:
Ah jobbigt!! Hoppas du slipper det med hjälp av tabletter.
Tack för rådet med bälte. :)
Ja jag hoppas också det. Sen sa läkaren att har man haft hepatos en gång så behöver man inte få det igen. Så jag hoppas att jag inte får det denna gång.
Varsågod, har själv ett sådant bälte hemma som är mega bra. Använde det även efter förlossningen

Hallonfrossa skrev 2013-08-11 17:40:47 följande:
Hade med hepathos förra graviditeten, medicinen hjälpte inte utan jag blev igångkickad i vecka 37, Inge kul :-/
Miste 1600ml blod den gången och det är nu 4 år sedan och känns fortfarande som värdena e låga, men de var nog aldrig så låga som dina, vet att de låg på 80 något när jag fick åka hem.
Hur påverkade hepathosen dig efter förlossningen? Jag fick akut operera bort en förstörd gallblåsa 1 månad efter förlossningen.
Jäkla skit grejer det där, hoppas man slipper det denna gången :)
Hoj vad hemskt.. Min mardröm var att medicinen inte skulle hjälpa när jag fick den, men som tur var så gjorde den det. Förlorade "endast" 770ml blod under förlossningen, men var så snurrig efteråt att jag kunde inte sitta upp så fick flyttas över till en säng som dom transporterade mig med till vårat rum på BB.
Efter förlossningen så var det inga problem, hade lite klåda i någon vecka men det försvann där efteråt.