Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-19 12:21:09 följande:
Så! Det blev att vi träffades en snabbis i gårkväll. Problemet var att jag jobbade sent igår och att hon började tidigt idag så vi kunde inte ses särskilt länge.
Hon hade med sig lite lösgodis så vi körde söndagsmys i soffan. Vi satt bredvid varandra med fötterna på bordet och lutade oss mot varandra medan vi pratade. Efter ett tag reste hon sig dock för hon kom på att hon skulle ge mig en lite för tidig födelsedagspresent :) (Jag fyller år i dagarna och hon ska iväg på släktträff och stanna några dagar, tror det var lite därför hon ville ses igår trots att hon skulle upp och jobba tidigt). När jag hade öppnat så sa jag typ "tack, vad söt du är" och gav henne en kram och en puss på kinden. Kindpussen gav tyvärr ingen reaktion över huvud taget, varken positiv eller negativ. Detta gjorde mig lite nedstämd (även om jag i efterhand inte riktigt förstår hur jag hade tänkt mig att hon skulle reagera. Det var ju inte särskilt djärvt av mig faktiskt) så när hon skulle gå lite senare så försökte jag mig inte på någon kyss utan gav henne bara en lång, hård kram och sa att jag skulle sakna henne. (Hur uppenbart är inte det? Hon ska vara borta i typ tre dagar och jag ger henne en jättelång kram och säger att jag saknar henne. Hon. Måste. Fatta.)
Emellertid drog hon sig ju inte undan heller. När vi sedan gick tillbaka i soffan och satte oss så var det hon som makade sig närmare mig och lutade sig mot mig. Visst var det ett slags godkännande? Okej. Jag måste våga mer, jag vet. Men som sagt tror jag att hon fattar så jag tror inte att jag löper någon risk att hon ska "ta det som ett nej tack och tappa intresset", som vissa säger.
En kindpuss är ju vanligt bland vänner och speciellt tjejvänner... så vad förväntade du dig för reaktion? ;) :)