Inlägg från: Göteborgskillen2101 |Visa alla inlägg
  • Göteborgskillen2101

Att kyssa en tjej

Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-06 12:44:01 följande:
    Förlåt för dålig update! Jag är lite nervös att objektet för mina känslor ska hitta tråden och känna igen sig så jag fick lite kalla fötter gällande uppdateringarna... Vi träffades i alla fall under lördagskvällen och vi hade väldigt mysigt även om det inte blev någon kyss nu heller. Jag kommer alltid på i efterhand att "DÄR borde jag gett henne en puss för att kolla reaktionen", men då har ögonblicket som sagt redan passerat... Det står dock inte helt stilla för det, det känns ändå som om det går framåt. Slits lite mellan att skriva precis vad vi gjorde så att jag kan få hjälp att tolka det och rädslan att hon ska hitta och känna igen sig... 

Varför blev det då ingen kyss? Hade det varit en kille hade jag inte tvekat, men tjejer är ju lite mer intima med varandra överlag, så det är svårt att veta vad som bara är vänskapligt och vad som är "mer". Är fortfarande rädd för att jag ska ha läst in för mycket och att hon inte alls är inne på samma linje.... Åh, jag skulle verkligen behöva dela en flaska vodka eller något med henne så att man har en ursäkt om det skulle gå fel, haha
    Men det känns inte som att vi är på väg att glida ifrån varandra, eller stanna på någon slags "vardagsnivå" i vår relation än så länge, så förhoppningsvis har jag fortfarande tid på mig innan det har gått "för lång tid" så det aldrig blir av :) 
    skriv precis vad ni gjorde!!! chansen att hon ska sitta och surfa på FL och sen hitta exakt den här tråden är mycket minimal... snart måste du berätta för mig exakt vart ni bor så att jag kommer och hjälper till lite ^^ i´m the lööööve doctor!!
  • Göteborgskillen2101

eller den gamla serien " the L word" (A) 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 01:31:13 följande:
    Haha, jag älskar imagine you and me. Och kyss mig. Och L-word ;) Men lite väl uppenbart att bjuda på det va?

Men okej, helgen då.

Jag hängde med henne hem till henne föräldrar (de bor i närheten men jag har aldrig varit där förut då vi båda har egna lägenheter som vi hellre hänger i). Hennes mamma och pappa skulle ut på kvällen, typ på bio eller något, så jag träffade dem bara snabbt innan de stack. De har inte jättebra relation så jag tror inte att hon har pratat så mycket om mig med dem (eller om eventuella känslor) men jag inbillade mig ändå att de verkade väldigt glada och samtidigt lite nervösa över att träffa mig. Men jag kanske övertolkar. 

Vi gjorde i ordning lite fruktsallad och glass och satte oss ute på deras veranda, de har som en utesoffa där som vi satt i. När vi hade ätit upp blev det att vi halvsatt/halvlåg kvar i soffan och snackade medan de blev mörkare ute. Vi hämtade en filt som vi la över oss (vi låg i varsin ände med fötterna mot varandra/fötterna lite omlott om ni förstår). Sedan började hon klia mig på ryggen med handen upp under tröjan. Jag hade ett ganska tajt linne så hon sa att hon skulle komma åt bättre om jag tog av det, vilket jag gjorde. Efter det satt jag och halvkliade henne på armen lite, och hon lade sig ner. Jag trängde mig ned bredvid och sedan låg vi där och pratade/ halvsov i flera timmar. Tyvärr bor jag i närheten, så det var ingen av oss som förde på tal att jag kunde sova över.... Alltså, vi låg ändå i hennes soffa, jag i endast shorts och bh och hon i t-shirt och trosor (hon tog av dig jeansen för att de var stela och obekväma). Säger det inte något att hon ändå är bekväm med det? Vi höll väl inte direkt om varandra, men vi låg ju två pers på smal yta, under samma filt...

Samtidigt har jag på senare tid märkt att hon börjat lita mer och mer på mig och berättar jobbiga saker om sin familj osv. Hon säger att hon inte riktigt hr kunnat prata med någon om detta förut, så en del av mig är ju lite rädd att hon mer ser mig som ett stöd och en trygghet och att det är därför hon gillar att kramas massa osv. Lite som man kramar en mamma eller en syster?

BARA KYSS HENNE OCH SLUTA TÄNKA PÅ HUR DET KANSKE ÄR! tänk om tänk om tänk om :p hon känner något mer än vän för dig så kyss kyss kyss !!!! nästa gång ska ni kyssas
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 02:12:09 följande:
    Men tänk oooom!!! Hon har ju inte direkt heller tagit några initiativ till att kyssas eller pussas, även om hon tar initiativ till andra mysiga saker... Men okej, nästa gång ska jag köra mentalt peptalk, räkna till tre i huvudet och bara pussa henne. Men fan, det kan bli såå pinsamt om jag har missuppfattat. Jag dör så jobbigt. 

TÄNK INTE OM! :) you can do it!!! Inboxa mig gärna om du vill ha mer peppning och tips!
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 12:26:31 följande:
    Många bra råd! Tack, jag är på allvar väldigt glad att jag har den här tråden så att jag får skriva av mig lite, och era inputs är guld värda!
    Att prata med henne låter bra, men känns extremt skrämmande. Det blir så tydligt på något sätt. Jag är nog mer bekväm med små pyttesteg där jag fysiskt visar vad jag känner tror jag.

Vad tror ni andra? Är det bättre att prata med henne och tala om vad jag känner eller är det bättre att fortsätta med mitt mission att kyssa henne? OM hon är säker på vad hon känner för mig spelar det ju ingen roll. Om hon däremot är förvirrad, nyfiken men osäker, eller om hon gillar mig men inte riktigt vågar erkänna det för sig själv, då tänker jag att skillnaden kan bli viktig. Vad tror ni? Jag är så osäker och förvirrad just nu! 
    Säg exakt det som Fibbe postade!! sen så kan ni kyssas :D
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 17:27:10 följande:
    Vi är båda 23 i år, även om jag är fullt medveten om att jag låter som en nervös, nykär fjortonåring ;) 
    haha! :) Hur ser ni ut ?  är ni blondiner, brunetter? långa, korta?? :D Man blir ju nyfiken på er turturduvor ^^
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 22:29:39 följande:
    Åh, vilken fin historia! Jag är så himla glad för all pepp och alla råd jag får här, jag ska absolut försöka våga lite mer nästa gång vi ses (det vill säga i morgon...) 

Jag har också varit riktigt gosig med tjejkompisar när jag var yngre men det här känns verkligen helt annorlunda. Har aldrig förr känt så här för en annan tjej... 
    och VAD exakt innebär innebär lite mer? ;)
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (br) skrev 2013-08-10 14:01:24 följande:
    TS. Du måste vara blind. Jag är allvarligt oroad att hon snart kommer att tro att du inte är intresserad, och tröttna, nu när hon är så ÖVERtydlig.....när ses ni igen? Håller tummarna sååå hårt för er!

Håller med... TS om du inte får något att hända snart så är det snart försent..
  • Göteborgskillen2101

Vet du vad? Ring henne nu och säg att du måste berätta något! sen kysser du!!!!!

• Göteborgskillen2101
    Anonym (Blomman) skrev 2013-08-10 15:53:30 följande:
    Men ååååh hon vill ju ha dig!! Ring henne och säg att du vill träffas ikväll.. Och när ni ses säger du "Jag glömde nåt igår", så kysser du henne..

Håller tummarna för er!

Kram

Svar på tråden Att kyssa en tjej