Inlägg från: Anonym (villmenvågarinte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
    mice skrev 2013-06-03 15:32:38 följande:
    Jag "brukar" (brukade) smeka tjejers kind/hår lite och försöka tolka reaktionen. Tjejerna i min klass är (vad jag förstått) alla hetero, och reagerar oftast med att skämta bort det. 

Om det var jag så skulle jag nog vända huvudet mot henne och låta mina läppar röra hennes hals när vi kramades. Säga "jag saknar dig" eller "jag tänker på dig" eller något.. Säg "du är vacker" osv.. Jag är väl en.. "Romeo" på det sättet, gillar att förföra och ge uppmärksamhet. 

Men nu blir jag allt för till mig. Återkommer senare och håller tummarna för er! Hjärta 
    Åh, bra tips! Det där med att smeka undan håret kan man ju skämta bort om det blir pinsamt, eller typ "Du hade en hårslinga i ögat", haha. Men om det inte blir pinsamt, om det istället blir djup ögonkontakt och spänning i luften, då gäller det ju fortfarande att våga ta nästa steg... När VET man liksom att hon vill bli kysst? Finns det några säkra tecken som man bör bocka av för att veta att det är safe? Men i för sig, om hon inte drar sig undan efter hårsmekning + djup ögonkontakt så är det väl nääästaaaan säkert att hon vill kyssas? Annars är hon ju ute efter en väldigt konstig vänskap. 

Det där med att vända huvudet lite mer mot hennes hals när vi kramas är också bra, men några romantiska fraser vågar jag nog inte slänga ur mig *fegis*

Återkom gärna med fler tips om du har, jag lovar att uppdatera om jag vågar eller inte ;) Kram 

Hjälp, jag måste bara våga alltså. Men dina tips är bra och sedan får jag helt enkelt lita på min magkänsla... Kan inte hon bara kyssa mig? haha
    Jag har bara haft pojkvänner förut, så blev riktigt förvånad när det här plötsligt slog till. Har aldrig känt så för en tjej förut. Men visst är det härligt ;)  

Trollbarnet skrev 2013-06-03 18:36:14 följande:
    Hemskt sött.
    Ja, våga chansa helt enkelt.
    Hur ofta träffas ni? Hur agerar ni i övrigt med varandra och vad brukar ni prata om osv?
    Vi pratar om det mesta! Allt från sex och kärlek till djupare saker, tex har hon berättat jobbiga saker om sin familj för mig som hon inte har sagt till någon annan. Det största "problemet" för mig är väl egentligen att vi aldrig kommer särskilt nära varandra rent fysiskt. Tex när vi är och fikar så har vi ju ett bord mellan oss, när vi tittar på film så sätter man sig ju i varsin ände av soffan, mm. Det finns liksom inget riktigt naturligt sätt att komma nära henne på! 
    Platypus skrev 2013-06-04 08:09:40 följande:
    Visst är det en härlig känsla att vara kär, men ack så frustrerande.

DEt går till på precis samma sätt att kyssa en tjej som en kille, man för sina läppar mot den andres läppar tills det skapas kontakt

Förstår att det kan kännas ovant.

Tycker de tips du fått ovan verkar väldigt bra, alltid bra med saker som kan bortförklaras om du märker att hon inte är med.

Det som jag tror mycket på är komplimanger och lättare beröringar så som att lägga händerna på hennes axlar, midja eller höft om ni ska passera varandra på något trångt ställe, då kan man få känna samt kanske hålla kvar lite längre än nödvändigt. 
    Haha, de tekniska detaljerna i kyssen har jag inga problem med ;) Det jobbiga är att med en kille så utgår man oftast från att man gillar varandra och vill kyssas om man umgås så intensivt som vi gör. Då dejtar/ är man ju oftast på g, om ni förstår vad jag menar? Här är det lite mer otydligt, officiellt så är vi ju bara vänner och tänk om det bara är jag som känner den här spänningen mellan oss! 

Lättare beröring är bra! Det leder ju ofta till att man blir mer bekväm i att ta på varandra = mer bekväm i att vara nära = fler möjligheter, haha. Fler tips på lätt beröring/ saker som kan förklaras bort om det blir pinsamt? 
    mice skrev 2013-06-04 14:16:14 följande:
    Sätt dig inte i andra änden av soffan! Glad
    Haha, men det kommer verka så konstigt om jag sätter mig bredvid henne! När man bara är två brukar man ju sätta sig i var sitt hörn och typ ta upp benen och sätta sig bekvämt. Så gör vi i alla fall. Men å andra sidan kan jag ju sätta mig lite mer i mitten av soffan, så blir det liiite mindre avstånd i alla fall. Men om jag sätter mig jättenära kommer det nog bli konstigt. Eller överanalyserar jag nu? 

Shit vad mycket enklare allt är med killar när man i stort sett VET att han vill hångla bara genom att han umgås med en ;) Haha 
    mice skrev 2013-06-04 14:24:45 följande:
    Ne, det är nog inte konstigt. Sätt dig i mitten till att börja med.. Det kanske inte kommer att gå lika snabbt att bygga upp ett förtroende och få det att kännas naturligt som med en grabb.. Men om du är tålmodig och ni fortsätter att umgås som ni gör nu så kommer det nog att kunna bli mer och mer klart hur långt du får gå.
    Är du lika blyg med killar? 
    Haha, så tacksam att jag har en egen coach på fl som kan guida mig igenom det här! ;) 
    Nej, jag är absolut inte lika blyg med killar. Kommer låta så stöddig nu, men med killar utgår jag från att de vill ha mig på ett annat sätt. Jag hamnar liksom inte i de situationerna med killar som inte garanterat är kära i mig/ vill ligga med mig. De gör sig inte besväret. Den här tjejen däremot, hon kanske bara letar efter en väldigt nära tjejkompis. Vad vet jag. Önskar jag visste vad hon tänkte!

Ja, jag har verkligen fått "tänka om" de senaste veckorna. Det roliga är att när jag ser tillbaka på min barndom så ser jag ju mönster genom hela uppväxten som jag nu i efterhand överanalyserar ("ah, det fanns där redan då"), haha. 

Angående alkohol så har vi båda systemet-åldern inne (även om jag inser att jag framstår som en kärlekskrank fjortonåring när jag skriver det här, haha), så det är egentligen inget problem. Problemet är bara hur jag introducerar det smidigt. Inser att jag är löjlig nu, med andra tjejkompisar är jag ju absolut inte nervös för att föreslå att vi ska ta en öl... Det är bara det att i hennes närvaro tänker jag så otroligt mycket på vad jag säger, gör, skriver, hur jag rör mig... Jag försöker ju liksom hinta lite, samtidigt som jag absolut inte vill att hon ska ana för mycket om vad jag känner innan jag vet vad HON känner.

Okej, det är väl lika bra att försöka hoppa från det där tornet nu! Det måste ju inte gå över en kväll heller (även om det ju inte kan gå fööör långsamt, då blir jag väl alltför friendzonad antar jag? Svår balans!) 

Vad skönt det känns ändå att jag inte är ensam! Verkar som att det är fler än jag som har haft det här problemet ^^ Jag träffade henne idag och försökte att öka kroppskontakten lite. Inget tafsande eller annat obekvämt (haha) mer lätt beröring och försök till att minska avståndet lite mellan oss. Sätta mig lite närmre osv. Hon tog inga direkt egna initiativ till beröring men hon verkade positivt inställd till mina försök. Tex när jag lutade mig mot henne så lutade hon sig mot mig och sådant. Hon drog sig inte undan i alla fall, trots att jag nog gick lite innanför den normala närhetszonen om ni förstår vad jag menar. Och det är väl positivt. 

Att berätta vad jag känner för henne vågar jag absolut inte, även om jag förstår dilemmat med att man har kysst varandra och ingen vet vad det betyder. Men jag tänker att kyssen i sig kanske blir en ice braker, eller i alla fall en giltig anledning att börja prata känslor. Då är det ju inte längre "taget ur luften" utan man har något mer konkret att gå på om ni förstår vad jag menar? Det känns dock långt borta just nu. Hon är en blyg tjej och jag vet att hon aldrig skulle ta några initiativ, oavsett vad hon kände. Det hänger tyvärr på mig, och jag är livrädd för att ha fattat fel. 

Måste verkligen försöka få till den där ölen snarast! 

Okej: liten update nu! Vi träffades både i fredags och i lördags (igår). I fredags träffades vi på dagen med ett gäng andra och gick ut och käkade glass och hängde lite på stan (dagtid). Jag har inget direkt att gå på, men inbillade mig i alla fall att hon pratade mer med mig än de andra, höll sig närmre mig och att hon fortsatte att liksom stanna inom närkontaktszonen (man brukar ju hålla ett "normalt" avstånd till personer, men upplevde att hon gick innanför det). Låter flummigt, jag vet!

På lördagen, igår då, så tog vi äntligen den där ölen! Nu var det bara jag och hon, och vi gick till en mysig uteservering. Med lite alkohol i kroppen blev hon väldigt mycket mer närgången och skulle hålla om, hålla hand osv. Mysigt! Emellertid dök det upp en gäng killar sedan som ville hänga med oss och det slutade med att hon satt och pratade med en av dem (hon verkade intresserad) och att jag satt och pratade med en annan (låtsades vara intresserad). Det blev inget mer med det, men nu har jag fått känna på hur det känns att vara svartsjuk, haha. Även om jag hade en jätterolig kväll så kände jag mig lite deppig efter, det känns ju lite som ett bakslag... 

Svar på tråden Att kyssa en tjej