• mice

Att kyssa en tjej

Jag "brukar" (brukade) smeka tjejers kind/hår lite och försöka tolka reaktionen. Tjejerna i min klass är (vad jag förstått) alla hetero, och reagerar oftast med att skämta bort det. 

Om det var jag så skulle jag nog vända huvudet mot henne och låta mina läppar röra hennes hals när vi kramades. Säga "jag saknar dig" eller "jag tänker på dig" eller något.. Säg "du är vacker" osv.. Jag är väl en.. "Romeo" på det sättet, gillar att förföra och ge uppmärksamhet. 

Men nu blir jag allt för till mig. Återkommer senare och håller tummarna för er! Hjärta 

• mice
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-06-03 16:19:56 följande:
    Åh, bra tips! Det där med att smeka undan håret kan man ju skämta bort om det blir pinsamt, eller typ "Du hade en hårslinga i ögat", haha. Men om det inte blir pinsamt, om det istället blir djup ögonkontakt och spänning i luften, då gäller det ju fortfarande att våga ta nästa steg... När VET man liksom att hon vill bli kysst? Finns det några säkra tecken som man bör bocka av för att veta att det är safe? Men i för sig, om hon inte drar sig undan efter hårsmekning + djup ögonkontakt så är det väl nääästaaaan säkert att hon vill kyssas? Annars är hon ju ute efter en väldigt konstig vänskap. 

Det där med att vända huvudet lite mer mot hennes hals när vi kramas är också bra, men några romantiska fraser vågar jag nog inte slänga ur mig *fegis*

Återkom gärna med fler tips om du har, jag lovar att uppdatera om jag vågar eller inte ;) Kram 
    Jag blir rätt lätt påverkad av sexuella impulser, så brukar automatiskt sära lite på läpparna om jag känner mig intresserad av en kyss. Kan ju inte tala för hennes del, men hon kanske har sina små tecken. Om du rör dig en cm närmare kanske det blir tydligare. Eller själv medvetet försöka visa med ansiktsuttrycket vad du är sugen på. 

Det är alltid svårt att veta med tjejer, det är mycket svårare än mellan två män (eftersom heteromän generellt har väldigt tydligt kroppsspråk gentemot varandra), men om du kan komma över blygheten lite så kanske du kan föreslå filmkväll och sitta rätt nära varandra.. Efter ett tag släpper spänningen och man vågar gå lite utanför trygghetszonen.

Blir lite avis, jag är jättelycklig med min pojkvän, men det var länge sen jag hade en tjejcrush. ^^ 
  • mice
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-06-04 14:13:49 följande:
    Tex när vi är och fikar så har vi ju ett bord mellan oss, när vi tittar på film så sätter man sig ju i varsin ände av soffan, mm. Det finns liksom inget riktigt naturligt sätt att komma nära henne på! 
    Sätt dig inte i andra änden av soffan! Glad
  • mice
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-06-04 14:19:15 följande:
    Haha, men det kommer verka så konstigt om jag sätter mig bredvid henne! När man bara är två brukar man ju sätta sig i var sitt hörn och typ ta upp benen och sätta sig bekvämt. Så gör vi i alla fall. Men å andra sidan kan jag ju sätta mig lite mer i mitten av soffan, så blir det liiite mindre avstånd i alla fall. Men om jag sätter mig jättenära kommer det nog bli konstigt. Eller överanalyserar jag nu? 

Shit vad mycket enklare allt är med killar när man i stort sett VET att han vill hångla bara genom att han umgås med en ;) Haha 
    Ne, det är nog inte konstigt. Sätt dig i mitten till att börja med.. Det kanske inte kommer att gå lika snabbt att bygga upp ett förtroende och få det att kännas naturligt som med en grabb.. Men om du är tålmodig och ni fortsätter att umgås som ni gör nu så kommer det nog att kunna bli mer och mer klart hur långt du får gå.
    Är du lika blyg med killar? 
  • mice
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-06-04 14:28:22 följande:
    Haha, så tacksam att jag har en egen coach på fl som kan guida mig igenom det här! ;) 
    Nej, jag är absolut inte lika blyg med killar. Kommer låta så stöddig nu, men med killar utgår jag från att de vill ha mig på ett annat sätt. Jag hamnar liksom inte i de situationerna med killar som inte garanterat är kära i mig/ vill ligga med mig. De gör sig inte besväret. Den här tjejen däremot, hon kanske bara letar efter en väldigt nära tjejkompis. Vad vet jag. Önskar jag visste vad hon tänkte!
    Jag är en sån som inte tror att alla som är bi/gay föds så, men att miljön man lever i kan påverka en åt båda håll. Jag visste det redan i det som förut hette förskolan (sexårsverksamhet?) att jag gillade båda, jag hade mest förälskelser i pojkar för att det var normen, men en del av mig kände ändå att det inte var normen för MIG. Det berodde nog på att tjejerna i min klass var rätt öppensinnade, speciellt en av dem, och gav mig tillfällen att testa om det var min grej i praktiken.

Så det kan vara svårt och kännas ovant att behöva "tänka om" när man redan kommit rätt långt i den sexuella och romantiska utvecklingen. Inte alla som ens tänker tanken innan man (som du) träffar den där speciella personen som får en att helt tänka om. Glad

Så förstår att det känns lite knäppt att känna sådär nu, men du ska veta att det är svårt det här även om man vetat att man varit bi/gay länge.

Borde kanske inte officiellt rekommendera detta, men det kanske är lättare efter ett par öl/cider? Inte så mycket att man helt tappar omdömet men bara så man mjuknar lite. Vet iofs inte hur gammal du är. ^^

Hm, detta kanske låter skumt, men försök att minska mellanrummet mellan er när ni umgås som vanligt, så du har fler tillfällen att röra vid henne. Du säger att ni inte riktigt har en sån fysisk relation än, men du får försöka göra den det! Steg för steg. Jätteläskigt, men det är som att våga hoppa från hopptornet.. När man gjort det ett par gånger så blir det inte lika läskigt längre. Flört
  • mice

Hehe, lätt att hitta det man letar efter. Flört Men det kan ju mycket väl så vara.

Du kanske kan messa henne och fråga, om det känns lättare. Typ "Åh jag är så sugen på en öl, har du tid i helgen?" eller dylikt. 

Tror inte det är något negativt att hon börjar ana att du är intresserad av mer än vänskap, hon kanske sitter på andra sidan och känner likadant.. Eller så kanske det väcker intresse?

• mice
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-06-06 00:38:26 följande:
    Vad skönt det känns ändå att jag inte är ensam! Verkar som att det är fler än jag som har haft det här problemet ^^ Jag träffade henne idag och försökte att öka kroppskontakten lite. Inget tafsande eller annat obekvämt (haha) mer lätt beröring och försök till att minska avståndet lite mellan oss. Sätta mig lite närmre osv. Hon tog inga direkt egna initiativ till beröring men hon verkade positivt inställd till mina försök. Tex när jag lutade mig mot henne så lutade hon sig mot mig och sådant. Hon drog sig inte undan i alla fall, trots att jag nog gick lite innanför den normala närhetszonen om ni förstår vad jag menar. Och det är väl positivt. 

Att berätta vad jag känner för henne vågar jag absolut inte, även om jag förstår dilemmat med att man har kysst varandra och ingen vet vad det betyder. Men jag tänker att kyssen i sig kanske blir en ice braker, eller i alla fall en giltig anledning att börja prata känslor. Då är det ju inte längre "taget ur luften" utan man har något mer konkret att gå på om ni förstår vad jag menar? Det känns dock långt borta just nu. Hon är en blyg tjej och jag vet att hon aldrig skulle ta några initiativ, oavsett vad hon kände. Det hänger tyvärr på mig, och jag är livrädd för att ha fattat fel. 

Måste verkligen försöka få till den där ölen snarast! 
    Vad glad jag blir för din skull! Att du vågar ta de där första stegen. Jag tror man kan jämföra det med att ha en gammal barndomskompis som är kille, och man har den där tryggheten i vänskapen, vilket gör att känslor som uppstår blir väldigt svåra att tyda. Är han bara snäll? Gillar han mig? Finns det mer? Som du säger, när man träffar en kille för första gången så känner man spänningen direkt, men med en kompis sen förut blir det mycket svårare.
    Hoppas att du fortsätter att våga. Hjärta 
  • mice

Lite djärvare då, "Du får mig att känna så mycket" eller "Jag längtar efter dig" ?

• mice
    Emma82Johansson skrev 2013-07-30 13:35:42 följande:
    Jag fick min första riktiga tjej kyss, när jag var nykter alltså har ju kysst tjejer tidigare i mitt liv på fyllan, för drygt ett år sedan. Jag kan nog påstå att jag är i den andras situation, det var en tjej som var kär i mig från början. Vi umgicks väldigt mycket efter en klubbfest. Fiskade, såg på film hemma hos varandra och umgicks allt mer och mer. Jag trodde först det berodde på att vi båda var svenskar, bor i Oslo, så att vi drog till varandra på grund av det. Men så en dag blev jag inbjuden av henne att vara på plats och se henne och hennes lag spela match. Jag fick plast vid de andras spelare pojk-flickvänner mitt emot avbytarbänken. Hennes lag vann och efter matchen kommer de alltid upp till de närmaste anhöriga på läktaren och hon gick direkt fram till mig. Jag kramade om hennes och sa grattis, då hon hade gjort mål och helt plötsligt var hennes läppar tryckta på mina. Jag har aldrig blivit så förvånad, men efteråt insåg jag att det var inte bara för att vi var svenskar som vi drogs till varandra, utan för att vi gillade varandra mer än bara kompis. Idag, ett halvår senare, sitter jag här nu förlovade med henne, torp i hembygden, stundade bröllop i december och planerade inseminering i september. :)
    Åh, pirr i magen!! Så himla fint. Grattis! Hjärta
  • mice
    Göteborgskillen2101 skrev 2013-07-31 12:45:35 följande:
    snart kommer JAG över och fixar ihop er!!!! Skrattande
    Jag med!

Var bor du  TS?? Skrattande 
  • mice
    Anonym (hmmm) skrev 2013-08-06 18:35:48 följande:
    Tycker det blir lite fel när man rekommenderar att man ska droga den man är intresserad av för att få en chans.
    I överdriven konsumtion (en flaska vodka, men det var ju ett skämt) känns det ju fel, men i mindre mängd så kan det ju hjälpa självförtroendet. Dock så skulle jag inte köra på ren sprit eftersom det alltid slutar i snefylla för mig, men det kanske bara är jag... Tungan ute
  • mice
    kotten91 skrev 2013-09-05 11:54:08 följande:
    Inte för å vara negativ men jag har haft många killkompisar som jag varit så nära och fysiska med som du beskriver. Inga pussar och inget mer. Och då är de bara vänner.
    HAHA! Ja från din sida är det ju så. För dig är de bara vänner. De ligger och hoppas på att du en dag ska sära på benen. Menar inget illa, men det är nog inte ett så relevant exempel. Hur är du med dina tjejkompisar? Det passar väl mer ämnet.
  • mice

Oj, vad dryg jag lät nu. Förlåt! Men tyckte det var så roligt att du drog den parallellen. Skrattande

Svar på tråden Att kyssa en tjej