Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-06-04 14:28:22 följande:
Haha, så tacksam att jag har en egen coach på fl som kan guida mig igenom det här! ;)
Nej, jag är absolut inte lika blyg med killar. Kommer låta så stöddig nu, men med killar utgår jag från att de vill ha mig på ett annat sätt. Jag hamnar liksom inte i de situationerna med killar som inte garanterat är kära i mig/ vill ligga med mig. De gör sig inte besväret. Den här tjejen däremot, hon kanske bara letar efter en väldigt nära tjejkompis. Vad vet jag. Önskar jag visste vad hon tänkte!
Jag är en sån som inte tror att alla som är bi/gay föds så, men att miljön man lever i kan påverka en åt båda håll. Jag visste det redan i det som förut hette förskolan (sexårsverksamhet?) att jag gillade båda, jag hade mest förälskelser i pojkar för att det var normen, men en del av mig kände ändå att det inte var normen för MIG. Det berodde nog på att tjejerna i min klass var rätt öppensinnade, speciellt en av dem, och gav mig tillfällen att testa om det var min grej i praktiken.
Så det kan vara svårt och kännas ovant att behöva "tänka om" när man redan kommit rätt långt i den sexuella och romantiska utvecklingen. Inte alla som ens tänker tanken innan man (som du) träffar den där speciella personen som får en att helt tänka om.
Så förstår att det känns lite knäppt att känna sådär nu, men du ska veta att det är svårt det här även om man vetat att man varit bi/gay länge.
Borde kanske inte officiellt rekommendera detta, men det kanske är lättare efter ett par öl/cider? Inte så mycket att man helt tappar omdömet men bara så man mjuknar lite. Vet iofs inte hur gammal du är. ^^
Hm, detta kanske låter skumt, men försök att minska mellanrummet mellan er när ni umgås som vanligt, så du har fler tillfällen att röra vid henne. Du säger att ni inte riktigt har en sån fysisk relation än, men du får försöka göra den det! Steg för steg. Jätteläskigt, men det är som att våga hoppa från hopptornet.. När man gjort det ett par gånger så blir det inte lika läskigt längre.