Hur hjälper jag bäst min snart 7 åriga dotter att lära sig cykla?
Hej!
Har en snart 7 årig dotter som inte klarar av det här med att cykla.
Dom flesta av hennes kompisar både i samma ålder och yngre kan cykla.
Vi testade först med stödhjul men gick inte då satt vi en styrpinne på och sedan tog vi av stödhjulen men det funkar inte heller.
Varje gång hon ska cykla låter det så här.
Mamma du ska sluta vingla cykeln varför satt du på stödhjulen fel.
Hon tittar inte rakt fram och lutar väldigt mot ett håll säger vi det så blir hon jätte arg.
Vet ej hur jag ska få henne att förstå att det mamma pappa mormor morfar mfl inte är för att förstöra utan för att hjälpa henne.
Nu i helgen satt vi på stödhjul igen för att testa och för att hon skulle kunna cykla själv med en kompis men det gick inte blir bara tjafs att dom sitter fel och att dom gör att cykeln inte kommer framåt.
Mitt tålamod med tjejen är in te långt för jag blir så ledsen varje gång vi ska cykla och hon skäller ut mig framför alla våra grannar mm.
Dom måste tro att jag är elak mot henne med flit eller nåt sådant?
Nån som haft det likadant när det gäller lära sitt barn cykla och hur gjorde ni för att få det att funka?
Har vart lika med skridskor skidor kan inte du knuffar mig mm men sedan har dom åkt med förskoleklassen och en dag kom hon hem sa jag kan åka skridskor själv utan att hålla i något.
En annan dag sa en fröken din tjej är superbra på att åka skidor hade jag inte stoppat din tjej hade hon åkt långa sträckan.
Det kunna hon lära sig trots skrik bråk tjafs men det var väl för att det var på skolan och hon såg hur alla andra gjorde/gör.
Önskar att skolan kunna hjälpa lära henne att cykla.
Hur ska jag göra för att få henne att förstå hur man gör och att hitta balansen som gör att cykeln inte vinglar så mycket?
Alla tips råd knep tas tacksamt emot.
Till saken hör också att barnen ska cykla mycket i skolan och då känner hon sig utan för som får åka bil dit dom ska med en vuxen.
Vad gör man?