Min dotter - en blivnade mobbare?
Om det iunte känns för betungande kan man absolut ta ansvar även för "Anna" men man ska komma ihåg att ansvaret faktiskt INTE sträcker sig längre än till att man uppfostrar sitt eget barn. Ibland kan det vara nog så krävande så mitt råd är att först lägga allt krut på att få din dotter att förstå hur fel det är även att stå tyst bredvid och om det mot förmodan efter denna process finns nån kraft kvar ta tag i övriga inblandade. Men ytterst så är det skolan som sitter på möjligheten till direkta åtgärder. Är det så att ett barn utsätter ett annat för kränkningar eller lik´nande så SKA det i mitt tycke polisanmälas. Med tanke på hur flata och oeffektiva alla dessa anti mobbnings taktiker är som används i skolan så är piolisanmälan ofta ett bättre och effektivare bemötande. Kan ju förövrigt säga att det statistiskt inte finns några som helst belägg för att de erkända metoderna som används av skolor för att förhindra redan startad mobbning fungerar. Dessutom är det väldigt märkligt att något som vi vuxna anser vara olagligt bland oss. Är lagligt och kallas mobbning om det drabbar ett barn under skoltid. Det är kriminellt PUNKT!!!