Inlägg från: Malin93 |Visa alla inlägg
  • Malin93

Flytta till tunisien?!

Hej det är så att jag träffa en kille i Tunisien för 2 år sedan.
    Vi ska förlova oss i vinter och gifter oss någon gång nästa år.
    Vi planerar på att skaffa barn ganska så direkt och vill ha 4 st. 
    Saken är bara att vi inte riktigt vet vart vi ska bosätta oss. Han tycker Sverige pga av att det ärbättre för våra barn med skola och så. Och för mig då jag inte kan jobba där nere . Men han vill samtidigt stanna kvar i sitt land vilket jag förstår. Och för mig spelar det inte så stor roll tror jag. Kan tänka mig åka ner och bo där. 
    Men vill kolla med er om det är någon som har erfarenhet av att bo i tunisien.
    Hur är det med jobb, vad kan en utlänsk jobba med i Tunisien?
    Är det något speciellt man borde veta om Tunisien?

Visste inte riktigt vilken kategori jag skulle lägga den i. 

Tack på förhand förvirrad 20 åring!! 

• Svar på tråden Flytta till tunisien?!
  • Malin93

Ja jag har vart där nere 2 månader 4 gånger och jag trivs där nere med allt och hans familj är underbar. Pratar arabiska så kan kommunicera med alla. 
    Tror jag skulle bli ganska rastlös av att bara sitta hemma, där av frågan vad man skulle kunna jobba med. Då vi invandrare inte får jobba med allt som en tunisie kan jobba med.. Men ekonomin skulle vara normal om inte lite bättre då han har en bra utbildning och ett bra jobb där.  

• Malin93

Barnen skulle ha både Tunisiskt och Svenskt medborgarskap. Om vi skulle skilja oss så är de tekniskt sätt hans men det är bara om han skulle vara så jävlig och inte låta sina barn träffa deas mamma. Jag har pratat med honom om det. Jo om jag inte skulle arbeta skulle jag behöva fråga honom om pengar, men pratade honom om det igår och sa att jag inte kan sitta hemma och ta pengar av honom, så han sa att jag kunde jobba lite då och då, jag är utbildad frisör så jag kan jobba som frisör några dagar i veckan.  Vi skulle bo i Tunis där är det inte så traditionellt, visst finns det människor som är traditionella och så men hans familj är modern, de är trogna men de använder inte sjal och täckande kläder utan klär sig som vi i Sverige. Han och hans familj vill att barnen ska vara muslimer. Hans familj kommer påverka, men endast på ett bra sätt.  Jo det blir nog till att vänta med barn hur som helst. Vart vi än bestämmer oss för att bo. Tills vi har en stabil ekonomi och miljö för barnet. 
    Men inte så himla sugen på att ta hit honom då så himla många människor där jag bor drar alla invandrare över en och samma kant.. 

Svar på tråden Flytta till tunisien?!