• Anonym (förvirrad)

tror min pojkvän är homosexuell/bi

Jag vet inte hur jag ska göra/tänka. Igår kolla jag i min pojkväns mobil och hitta en chatt sida där han har skrivit med väldigt många tjejer och en kille så jag började läsa vad min pojkvän och "oskar" hade skrivit. Fick en stor klump i magen "oskar" hade skickat massa bilder på sin kropp och även på kuken. Och min pojkvän hade kommenterat de med nice osv. Och frågat om han typ hade runkat idag osv. Min pojkvän hade även skickat bild på sin kropp. Jag vet inte vad jag ska göra. Men jag sa att jag hade sett hans chatt men jag fick verkligen inte ut att jag hade sett den med oskar. Och jag har aldrig märkt av detta att han kan va bi eller vad han nu är. Och jag vet fan inte om jag kommer våga fråga tycker de känns jobbigt. Och det är inte så att jag har något emot bögar eller så har en kompis som är de. Och min pojkvän brukar alltid säga om jag ska till kompisen , ska du till en där bögen igen och skojar alltid om de. Och när en annan typ klär av sig så blir han obekvän. Och vårat sex liv är väl rätt bra de går väl upp och ner ibland och jag har aldrig märkt någon skillnad eller hur man ska förklara. Och vi har börjat prata barn. Så fort jag kollar på han så tänker jag på de han skrivit och tänker om han "ser bögig ut" någon som har varit med om detta eller något liknande?

• Svar på tråden tror min pojkvän är homosexuell/bi
  • Anonym (...)

Fattar inte riktigt, du har inga problem alls med att han är otrogen? Det är bara att du tror att han är bög som du funderar över?

• Anonym (mm)

Fråga han rakt ut o berätta för han vad du sett.. kan bar vara att han själv söker bekräftelse o inte vågar säga till dig att han behöver höra mer att han e fin duger osv... red ut de ordentligt.. få han att förstå att du vill ha ett ärligt svar på riktigt... kan hända att han tycker att de känns oskyldigare o skicka till en kille... är inte ok, men så utseende fixerat de är idag så gör man dumma misstag...kramm

• Anonym (förvirrad)

Jag tycker inte att de är otrohet då han bara har skickat på chatt. Jo jag vill bara kunna säga de rakt ut men jag får inte ut orden:/

• Anonym (...)

Jamen dåså, han var väl lite kåt bara. Man kan ju tända på killar och killsex utan att vara bög eller bi.

• Sölve

Om han gillar killar eller inte kan ju bara han själv svara på.

• Anonym (mm)

jag gillar tjejer men är inte i närheten till bi.. min karl har vart ihopp med en lebb. o legat med en kille. men han e inte bög....

• Anonym (förvirrad)

Jo de kan man väl. Men hade viljat sett hur deras samtal började. Tycker bara de är jobbigt att inte veta och jag får verkligen inte ut orden att fråga han.

• MrsPenn
    Anonym (förvirrad) skrev 2013-05-30 21:51:00 följande:
    Jag tycker inte att de är otrohet då han bara har skickat på chatt. Jo jag vill bara kunna säga de rakt ut men jag får inte ut orden:/
    jag förstår dig. det är inte otrohet- men det kan ändå skada er relation.
    Du måste sätta dig ner m honom o bara prata i lungn o ro.
    Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Anonym (förvirrad)

Jag har haft den turen att jag har aldrig behövt haft såna viktiga samtal. Så jag vet inte hur jag ska lägga fram de:/

• MrsPenn

*lugn

Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Anonym (mm)

du behöver väll inte säga mycket då... böla hur mycket du vill o behöver o hasspla ur dig något stöd ord så fattar han ska du se...

• Anonym (Fru till bi-man)

Jag känner till vad du går igenom...för lite över ett år sedan råkade jag se ett nyinkommet sms på makens telefon (nya sms syns en stund på startsidan) och hann se något om "jag har köpt nytt glidmedel....". Gjorde ingen affär av det då men kollade sedan vid tillfälle upp smset lite mer och kollade upp numret. Personen visade sig vara en jag vet är homosexuell o då föll bitarna på plats. Först blev jag väldigt ledsen över att han varit otrogen, men kände sedan att det inte var så jobbigt när det var med en man utan till en början tyckte jag det kändes lite spännande att han hade andra sidor jag inte kände till. Så en kväll tog jag upp det med honom och sa att det var okej om han ville träffa män ibland om det var viktigt för honom, bara han skötte det snyggt och skyddade sig väldigt noga. Ska ju sägas att vi har två barn (2 och 4 år). Vi har prata mycket om det här i omgångar och det har fungerat bra...han har väldigt mycket sexlust och jag har inte fullt lika mycket, så det har varit en bra deal. Men nu börjar jag tycka det är lite jobbigt, för det har visat sig att han gillar att klä sig i kvinnokläder när han har sex med män och det är verkligen avtändande för mig. Tyckte som sagt det var lite spännande att han träffade män, för de kan ju ge sådant som inte jag kan ge...men det här med kvinnokläder känns inte så kul och jag tänker på när barnen blir större och börjar skolan osv och om det kommer fram vad pappa pysslar med, kan ju bli väldigt knasigt.

Har funderat mycket den senaste tiden och ska boka tid hos familjerådgivningen så snabbt som möjligt. Älskar min man, men nu känner jag att vi måste hitta en hållbar lösning på det här. Antingen att det blir öppet att han är bi-/transsexuell o att vi hittar nåt sätt att fortsätta tillsammans (eller om det blir så att han väljer att leva med en man istället...vilket jag frågat om han funderat på, men han säger att han älskar mig o vill leva med mig, men att han behöver mer sexuell tillfredsställelse) eller att han slutar med att träffa andra män och får klara sig på "egen hand" när sexbehovet blir för stort...är medveten om att det kan bli att vi går skilda vägar och det känns väldigt tungt, men jag måste tänka på mig själv och barnen också och inte bara hans behov för att må bra. Det är så himla svårt att veta vad man vill osv och med åren har jag lärt mig att det inte alltid är så lätt att tänka "svart eller vitt" utan att livet mer är en gråzon där varje individ får vara sitt eget facit på något vis, så det är väl det jag försöker göra; hitta mitt facit och vad jag ska göra. Som sagt så är det familjerådgivningen som gäller så snabbt som möjligt för att få hjälp.

Det blev ett långt svar, men hoppas det kanske gjorde någon nytta för dig...om inte annat kan det vara skönt att veta att det finns fler i liknande situation.  

• Anonym (Carro)

En kille jag spanat in blir jag inte klok på, rena mysteriet. Han är mjuk i sättet, så lätt att prata med, man kan verkligen prata om allt. Känns nästan som att prata med en tjej. Men han är inte fjollig, tvärtom riktigt maskulin. Undrar lite om han kan vara bi? Jag kan faktiskt se honom framför mig med andra män. Men skulle han sätta på sig en klänning så vore det inte lika kul haha

• Anonym (lever så)

min man är bi och har en som han messat med som vill att han ska komma dit och tillfredsställa honom men jag har sagt nej. Jag vill vara med om han ska vara med en annan man (det tänder mig) när jag varit det kanske jag tycker det känns okej att han träffar andra män själv. Jag vet att han varit med män innan vi träffades och det har jag självklart inga problem med. Jag tycker att du ska prata med honom och ställa de frågor du har och försöka hålla dig öppen för hans svar. Tänker att det som alltid handlar om att hitta de gemensamma spelreglerna som gäller för just er.

• toccata

Inte så ovanligt med nyfikna killar som lever i heterosexuella relationer. Ett fåtal tar steget ut och provar något irl, fler fantiserar om det, kanske cam, några bilder och chatt, men det händer inte så mycket mer.

Svar på tråden tror min pojkvän är homosexuell/bi