Inlägg från: Anonym (Deppig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Deppig)

Vem har erfarenhet av vägglöss??

Hej!

Mår  jätte dåligt av att ha vägglöss. Känns som hela vår tillvaron är upp och ner p.g.a. det eviga letande efter lössen. Det har drygt gått 9 veckor sen vi upptäckte dem och fortfarande kan vi hitta dem. Dom har sanerat och fryst våra möbler. Vi har slängt och tömt. Tvättat och tvättat. Hållit huset så sterilt det går.  Det kan gå några veckor utan ett enda bett och löss och precis när man börjar slappna av dyker en plötsligt fram

Vilka fler har erfarenhet av vägglöss? Går det att bli av med dem? Hur långt tid tog det för er? Blir man någonsin helt återställd?

Snälla behöver få lite hopp, känns som om vi aldrig kommer bli av med dom :(

• Svar på tråden Vem har erfarenhet av vägglöss??
  • Anonym (Deppig)

Jo dom har varit här flera gånger! Sanerat och tagit möbler till frysning.
    Blir man någonsin av med dom 

• Anonym (Deppig)

Ingen !!!

• Anonym (Deppig)

Det va Anticimex som tog möblerna till frysning över en vecka. Det måste gå över en vecka annars finns det risk att lössen överlever... helt sjukt!!
    Soffan värmebehandlades över ett dygn.

Tror att vi inte har kvar dom i möblerna utan bakom listerna. Samma pulver finns på golvet.

Hur långt tid tid det för er att bli av med lössen? 

• Anonym (Deppig)

Inte säker men tror inte det.
    Vi har nästan isolerat oss helt bara för att inte få med dem till andra.

• Anonym (Deppig)

6 månader!!!!!! 
    Herre gud nej, det orkar jag inte verkligen med.
    Men du som verkar jobba på Anticimex, varför finns det inte mer effektivare preparat?  Kan jag själv köpa in dessa från andra länder. Det ska inte behöva ta 6 månader för att bli av med vägglöss!!!

• Anonym (Deppig)
    Anonym (oxådeppig) skrev 2013-07-30 17:49:10 följande:
    Vi har också fått väglöss och jag håller på att bli knäpp... Sover inte på natten och tänker på det hela tiden. Detta har varit den värsta semestern jag nånsin varit med om. Har en fyraåring och en tremånaders bebis hemma så sover ändå dåligt, plus nu det här. Hur har det gått för dig signatur Deppig??????? Jag är ny på familjeliv och vet inte hur det funkar riktigt, men jag hade jättegärna skrivit till dig bara, skulle så gärna prata med någon som förstår hur hemskt detta är.
    Hej oxsådeppig!

Ja du, nu har det gått 6 mån och pulvret längst väggarna vågar vi fortfarande inte ta bort. Tror dom börjar försvinna nu men vågar absolut inte hoppas för mycket. Barnen har sovit på en madrass då vi inte vågar montera nya sängar. Men har nu i veckan inhandlat nya möbler som vi ska montera upp. Det har varit ett helvete, inget man önskar ens sin värsta fiende. Saneringsföretagen måste inskaffa en mer effektiv medel mot dom jävlarna. Det ska inte behöva ta mer än 6 månader för att bli av med dom. 

Jag fick också sömnstörningar såpass mycket att jag blev sjuk och medtagen. Kunde sitta uppe halva nätterna för att leta reda på dom. När jag väl somna började jag drömma om dem. Ser jag en på en bild nu så börjar jag skaka . Trodde aldrig det skulle påverka mig så mycket. Är livrädd för att vi kan få tbx dom. Men då är vi förhoppningsvis mer förbereda.  

Hur länge har ni haft problemen?

Försök blockera och sov, du måste orka för barnen skull 
Svar på tråden Vem har erfarenhet av vägglöss??