Inlägg från: Tulipanen |Visa alla inlägg
  • Tulipanen

Är rädd för att mitt barn är utanför, hur vet man?

Hej

Känner själv igen det här hos min dotter,  Hon sa ofta att hon inte hade någon o leka med. Uppfatta att ingen ville leka på skolgården.  Fråga också personalen men de sa ibland säger hon att hon ville var själv och då ville inte de andra barnen störa när de fråga gång på gång. Fråga min dotter och sa hon att ville vara ensam för det blev för stojigt och hon kände sig yr sa hon.  Men ibland gick jag förbi skolgården och såg ibland att hon lekte för sig själv eller med någon yngre barn. idag går det lite bättre men hon förstår inte de sk lekkoderna mellan barn ibland, många barn vill bestämma över andra . Sökter sig till andra barn som inte i heller leker med andra barn så mycket , det blev för högljudigt sa hon. och har roligt några är pojkar och då blir hon retad av de andra.  Då drar hon sig undran dem ett tag, och jag har försökt att bjuda hem barnen men de i klassen får inte o så får de inte säger de men stämmer nog inte . konstigt men sant.

Men bjöd hela klassen på kalas på ett lekland och de blev det lite bättre.

Nu i trean är det lite bättre men visst det känns det i hjärtat. Hon leker bättre med pojkar, och hon är flickig men pojkar är snällare säger hon. leker med Barbie o så. Finns kanske något barn i närheten ibland behöver det inte var i klassen.

Svar på tråden Är rädd för att mitt barn är utanför, hur vet man?