• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Ja pirogerna blev jättebra! Tänkte att de är smidigt att slippa laga mat när bebis kommit men dom är snart slut.... Sara H: Du är ju gift nu! Stort grattis! Hur va bröllopet??? Berätta berätta!!!!!!

• fru mia
    Sarus85 skrev 2013-07-21 12:35:32 följande:
    Jag funderade också på göra lite matlådor och frysa in. Himla smidigt och kunna ta upp . För lär ju vara fullt upp med annat. Annars har vi tänkt lite på att ha matkasse, så slipper vi planerandet iaf :)

Vi har haft linas matkasse ganska länge funderar på att testa nån annan kasse men vet inte vilken.
  • fru mia
    Sarus85 skrev 2013-07-21 12:35:32 följande:
    Jag funderade också på göra lite matlådor och frysa in. Himla smidigt och kunna ta upp . För lär ju vara fullt upp med annat. Annars har vi tänkt lite på att ha matkasse, så slipper vi planerandet iaf :)

Vi bor i Södermanland. Tycker linas är bra, mycket ekologiskt. Ibland lite väl mycket "nya" konstiga grejer som vi inte var vana vid. Bytte till linas barnkasse som var roligt för barnen. I början fick vi handla mycket kryddor & sånt men de var ju återkommande kryddor.
  • fru mia

35 dagar till BF.. många som får av samma kön, här verkar de bli en tredje flicka :) i går fick jag hem nya barnvagnen levererad till dörren :) så glad!

• fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-07-25 05:35:43 följande:
    I Nyköping

ska föda på Nyköpings lasarett :)
  • fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-07-25 16:25:27 följande:
    Fru Mia: Har du fått barn på Nyköpings lasarett förut? Har bara positiva erfarenheter sen min förra förlossningen :) När har du BF?

Japp 2008 & 2010. Känns tryggt där. Har BF 27 augusti. Bor några mil från Nyköping så vi hamnar automatiskt där med ultraljud & allt.. När har du BF?
  • fru mia
    MammaMu74 skrev 2013-07-26 08:49:07 följande:
    Min första kom 2011 Var inne på FL under natten då jag vaknade med kraftig värk i magen, blev lika bra omhändertagen som vanligt! Det tråkiga var bara att det var kolsvart utanför entrén och telefonsystemet var under all kritik (fattade inte hur man skulle göra) och i en trängd situation, ensam i mörkret underlättade inte när man skulle gissa sig till hur det fungerar... MEN jag ringde upp till FL från mobilen och barnmorskan kom och hämtade mig  

Tur man har mobil :) mår du bättre nu? Läste i sn att dom har fullt nu i sommar men kunnat ta emot alla som hör dit i iallafall men var åker man annars? Eskilstuna?
  • fru mia

Ja eller hur! Det är bättre idag, är ordinerad vila och hoppas att det bara är foglossningen som spökar... Skulle det fortsätta så ville dom lägga in mig och ta prover så nu håller jag tummarna för att allt släpper så jag kan fortsätta njuta av min graviditet. När jag var inne så hörde jag BARA en tjej till som var mitt uppe i förlossningen men jag har också hört att det har och är fullt upp och att dom saknar personal på förlossningen. Min granne som fick barn i aug förra året (det var lika fullt då) var det sista paret in, dom efter fick åka till Norrköping då det var fullt i Eskilstuna... Kan väl känna att jag föredrar vägen till Norrköping![/quote] Hoppas du slipper bli inlagd! Vi bor åt andra hållet så om det är fullt i Nyköping & Eskilstuna är nog Södertälje ett alternativ men hoppas verkligen på Nyköping!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?