• Sara H

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Carla: Oj då, jag kanske ska vara på min vakt ifall jag får fler långa förvärkar. Men jag är bara i mitten av vecka 35, så jag hoppas inte att det börjar bli dags än.

Oldy: Det låter som att det är mycket på gång. Har du packat BB-väskan?

• Sara H

Är riiiktigt trött idag pga att jag sovit uselt inatt... Kiss-schemat för morgonen, natten och gårdagskvällen ser ut som följer:
    Kl. 22.00, vid läggdags
    kl. 22.30, inser att jag inte kan somna för att jag är kissnödig, går på toa
    Kl. 01.30, upp och kissa. Svårt att somna om
    Kl. 03.30, upp igen. Återigen svårt att somna om
    Kl. 05.30, upp igen. Kan inte somna om, inser att jag förlorat kampen och tvingar mig upp.
    Kl. 06.00, kissar igen.

Det har typ fortsatt sådär hela morgonen. Till och från har jag sovit på soffan. Tror inte att det blir så mycket mer gjort idag. Har haft en hel sammandragningar som känts i både mage och rygg, men de har inte varit särskilt onda.

• Sara H

Vill sååå gärna äta frukost (älskar det!) men har ingen aptit what so ever.
    Sträckte mig i sidled för att tända en fönsterlampa förut, och herrejävlar vad det högg till i höger ljumske! Som en kniv! Kroppen blev helt låst för en stund... Men det gick över och nu kan jag röra mig som vanligt. Kroppen är oberäknerlig nu.

Jobbigt Oldy om det ska kännas så där i flera veckor till utan att det för den sakens skull kommer en bebis..!

• Sara H

Hmm, idag har jag rejält tryck mot ljumskarna och underlivet. Det är inte smärtsamt, men värker konstant, oavsett om jag sitter still eller rör mig. För mig som gammal hästtjej påminner det lite om träningsvärken som uppstår när man inte suttit i sadeln på länge. Jag är riktigt trött i benen och hade t.o.m. svårt att köra hem från jobbet pga att benen var svaga av värken i ljumskarna.

Hoppas verkligen att det är ett tecken på att huvudet fixerar sig! Är i början av vecka 36. En kollega sa idag att hon tyckte att magen sjunkit, men jag vet inte jag... Även om det händer grejer allra längst ner nu känner jag samtidigt av bebisen högt upp.

Ska till BM på torsdag, kan inte bärga mig! Är så nyfiken på hur han ligger och hur magen växer!

• Sara H

Jag tänker som du, Carla. Är mitt i vecka 36, fr.o.m helgen är han fullgången och kan komma när som helst. Har hela tiden haft magkänslan att han ska komma innan BF, men de senaste dagarna har det känts som om det kommer ta evigheter tills det är dags. Även om jag har förvärkar och sammandragningar sedan flera veckor tillbaka känns det verkligen inte som att det är dags. Börjar känna mig lite som en elefant, att det här kommer bli en 24-månadersgraviditet. Skulle jag gå 2 veckor över tiden är det knappt 6 veckor kvar till förlossning, och det känns så sjuuukt lååångt!!!

• Sara H
    oldy skrev 2013-08-21 21:14:53 följande:

Jag är inställd på att gå över men bebisen är mer än gärna välkommen nu! Går in i vecka 38 imorgon så den är ju färdigbakad smile1.gif

Är också inställd på att gå över, även om magkänslan hittills sagt att det blir lite före. Men det är väl att hoppas för mycket. Bara det inte går över in i oktober, det skulle vara knäckande... Please no, säger jag!
  • Sara H

Någon av er omföderskor som har erfarenhet av vändningsförsök och/eller sätesförlossning? Vår son ligger med huvudet uppåt nu, och jag ska på vändningsförsök om en vecka. Vill ogärna göra KS, så jag ska även göra en bäckenröntgen om det är så att vändningsförsöket misslyckas. Om ni har några egna upplevelser av detta får ni gääärna bomba mig med ALLT!

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?