Sarus85 skrev 2013-07-25 23:09:46 följande:
Oh kan du inte berätta lite om din igångsättning?
Förlåt om jag missat något men bodde du inte i Malmö? Låter långt att åka till Blekinge?
Den var väldigt harmlös.. fick gel i vaginan som mjuknade upp min tapp och fick då lätta sd var 5:e minut. Gick med sådana i ca 15 timmar. Då blev mina sd kraftiga och kom oftare och jag vart 3 cm öppen så då fick jag komma ner på förlossningen. Där ökade dom i smärta ganska kraftigt så jag blev sittandes i duschen en bra stund (fick inte bada då mitt vatten hade gått och det vart därför jag blev igångsatt) och då vart klockan ca 3 på natten. Vid 5 ca så gav jag upp och testade lustgasen men vart så fruktansvärt spänd så det gick sakta framåt så därför fick jag lite morfin för att slappna av och det gav mig chansen att sova lite men jag somnade med lustgasen tryckt mot näsan så lillkillen sjönk lite i hjärtljuden så då fick jag inte ha den längre :P Krystade i ca 14 min sen vart han ute och allt var bra =) Ett råd är att be bm eller sköterska att ha en varm handduk mellan benen på dig mellan krystvärkarna! Det fick mig att slappna av så fruktansvärt mycket mellan värkarna så kroppen kunde arbeta i lugn och ro och om kroppen är avslappnad så är det mindre risk att man spricker =)
Jo det är ca 2 timmars tågresa men så som det verkar nu har ju folk till och med fått åka till danmark och föda!