• oldy

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

fru mia skrev 2014-07-06 22:26:19 följande:

I fredags var vi på bvc, hade inte varit där sedan slutet på april. Nästa vecka blir lillan 11 månader & väger nu 9,3 kg & är 73 cm lång. Lika lång som systrarna vid samma ålder fast dom har vägt ca 2 kg mer =)

oldy: Mitt minne är lite segt men du jobbar väl på förskola?

Jag var också nyligen där och hon väger 10,5 kg och 76 lång. 10 månader är hon nu.

Japp det stämmer att jag är förskollärare, vilket bra minne du har!
  • oldy
    fru mia skrev 2014-07-11 11:02:24 följande:

Härligt när dom " har lite att ta av". Kommer Stina gå på samma förskola som du jobbar på?

Idag kommer äntligen maken hem =) han har varit i Tyskland & jobbat hela veckan & tycker det har gått hyfsat smärtfritt att va själv med 3 vildar men en vecka räcker =) vi har varit på stranden varje dag med min syster så lite hjälp har jag haft med tjejerna. Nu har jag äntligen fått se Evelin ta ett par steg (mot vattnet såklart...) kan inte säga att hon kan gå än men de tar sig.

Hur har ni det i den efterlängtade sommarvärmen?

Nej det ska hon inte, hade nog inte varit bra för någon . Jag jobbar i centrum och vi bor 10 min från stan, så jag söker mig i närområdet.

Wow, ensam med tre barn kan inte vara lätt! Speciellt detta projekt att åka till stranden, jag orkade två dagar i sträck men idag struntar vi i det. Härligt när man väl är där, men jobbigt före och efter, haha!

På tal om det, hur skyddar du Evelin från solen?

Jag kör med UV-kläder, UV-tält, solhatt & solkräm. Har UV-skydd i suffletten på vagnen med, perfekt när hon ska sova.

Duktig Evelin är som traskar själv! Stina håller mig i ena handen men går några steg själv emellanåt .
  • oldy
    Stora My skrev 2014-07-11 16:29:51 följande: