99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Min kille blev 8 månader igår. Vi ska väga och mäta på måndag men skulle tro han väger över 9 kg och är ca 75 lång. Blir kul se hur han ligger till på kurvan.
Min kille blev 8 månader igår. Vi ska väga och mäta på måndag men skulle tro han väger över 9 kg och är ca 75 lång. Blir kul se hur han ligger till på kurvan.
Nu händer det grejer. Lilla killen har börjat ställa sig upp på knä mot hyllor, stolar osv. Han vill gärna klättra och stå i kryp. Nu har han också dragit sig upp till stående mot skivan under vardagsrumsbordet. Kul när det händer mycket i utvecklingen.
Hur har det gått med att bli av med graviditetskilona? Jag har jobbat på under våren och har nu bara 1 kg kvar. Gick ju denna gång upp 20 så det känns skönt vara tillbaka, även om magen än är lite gravidputig.
Fru mia: Hade ni bra väder på Cypern? Å vill så också åka utomlands. Heja Evelin! Och skönt kilona for av bara farten men samtidigt är det ju inte rolig med sjukdomen. Mår du bättre?
Oldy: skönt fler kilona for. Jag vill också tappa 5 kg till så det blir att fortsätta kämpa. Har precis varit på långpromenad.
Här har vi haft fina dagar. Idag 22 grader. Underbart! Grattis till din stora tjej. Vi firade vår 6-åring förra veckan. Lilla killen har lärt sig krypa och ställa sig upp så nu får jag passa honom extra mycket. Hittade honom idag vid en blomkruka i ett hörn (nu har jag lyft upp den på bordet)
Här är liten sjuk. Hostar, snorar och lös i magen. De äldre har också varit magsjuka och hostar för fullt. Det blir en lugn vecka med andra ord.
Kul med Skansen. Nästa år får det nog bli en tripp dit och till Junibacken.
Vilken rolig grej för stortjejen
Lilla killen äter 8 månaders burkar, gillar det mesta lax, kött, kyckling, fruktpure, gröt och välling. Jag gör även egen mat som köttfärs, kyckling, grönsaker, potatis och sås. Fryser in i isbitsfack och sen tar jag bara den mängd som behövs för en måltid. Han tycker om majskrokar och smörgåsrån också.
Jag ger inte ägg än, men har nog inte tänkt på det angående före 1 års ålder. Däremot ska man ju inte ge spenat, rödbetor för njurarna. Ger inte mjölk heller förutom det som är i gröt/välling. BVC rekommenderar att man bara ger tre mål/dag antingen välling eller gröt så det inte blir så mycket men jag har.nu slutat med ersättning så på natten kan det bli ett extra mål välling.