99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?
Varit på Ul idag. Allt var bra och liten hade vuxit. Nytt beräknad datum blev 24 februari. Det är som vi trodde en liten pojke i magen.
Varit på Ul idag. Allt var bra och liten hade vuxit. Nytt beräknad datum blev 24 februari. Det är som vi trodde en liten pojke i magen.
Nu går lilla killen alltmer. Det är kul se. Idag drog han en liten Brio hund i snöre och gick fram och tillbaka i köket.
Hur går det för alla med jobb, nytt boende, barn och vardag?
Hoppas ni fått vara friska. Jag väntar bara det ska dyka upp någon dunderförkylning.
Jag mår bra. Fick höra hjärtljuden idag hos Bm. Nu har jag gått halvvägs.
Men fy med magsjuka! Hoppas barnen kryar på sig.
Härligt att tiden går framåt, Stora My!
Jag hade ÄL för ca en vecka sedan, så vi får se om våra ansträngningar räcker denna gång. Första aktiva försöket, så jag har superlågt ställda förhoppningar och är glad att jag ens har ÄL över huvud taget att försöka på, det är en stor grej.
3-4 grader här, grått grått grått, regn och lerigt. Ge mig snö tack! <3
Här är julpyntet klart, förutom granen såklart.
Imorse plussade jag! Har fått svaga streck på stickor sedan i söndags, men tog vanligt CB och ett digitalt imorse och nu är det ingen tvekan! Är så glad och så chockad! Och vilken revansch för min kropp mot förra gången då det tog ett år!
Trevlig helg på er alla!
Tack!
BF är 7/8. V 3+6 idag, helt otroligt.
Jag har ju PCOS och har ingen ÄL på egen hand, med T krävdes Pergotime. Denna gång har jag använt progesteronkräm på egen hand, och jag kan inte uttrycka i ord hur fantastisk den här krämen är. Jag började i juni, fick igång mensen direkt och nu har jag blivit gravid på första försöket. Så fantastiskt, kan inte tro det!
Börjar ni komma i julstämning?
Tänkte baka pepparkakor idag men vi bestämde oss för att göra det nästa lördag istället. Myser med glögg, saffransbullar, pepparkakor och tända ljus. Ser fram emot pojkarnas luciatåg till veckan.
Jag köpte de sista julklapparna i fredags samt lite bebiskläder.
Annars funderar vi på namn. Att det ska vara så svårt med pojknamn. Förslag?
Hoppas det är bra med er allihopa.
Gott nytt 2015!
Vi hade en lugn nyårsafton med bara våra mammor inbjudna.
Har det lite kämpigt med hälsan pga en luftvägsinfektion som inte vill ge med sig, plus illamående och trötthet, så jag har spenderat mellandagarna och nyår på soffan i största möjliga mån.
Går in i vecka 10 idag och än så länge flyter graviditeten på bra vad det verkar, vi håller tummarna för det iaf. <3
God fortsättning allihop!
Vår skrutt sover stundtals också väldigt oroligt, och har gjort det ett bra tag. För några veckor sen flyttade vi tillbaka hans säng in till oss och då blev det bättre.
Han har fått flera nya tänder på kort tid varav en hörntand i underkäken som besvärade honom mycket, så det kan säkert vara det den knackiga sömnen beror på. Den andra hörntanden är på väg upp därnere, sen är det bara de två däruppe kvar innan alla mjölktänderna är framme.
Inskolningen börjar den 3 mars, det blir en fullpackad vecka med även 18-månaderskontroll och RUL i samma veva.
Lite uppdatering från höggravid. Jag mår bra, lite tröttare och ibland lite illamående men annars funkar det rätt bra med alla vardagsbestyr. Bebisen bökar på för fullt men har visat sig vara lite tillväxthämmad. Detta följs upp så på onsdag blir det nytt tul. Jag är i v. 36 nu. Lite orolig det blir förlossning i förtid men det är ju bästa för bebisen om han inte växer som han ska. Vi har ännu inget namn klart.
Hur har ni andra det?
Tack men idag var jag på akuten & KK och de konstaterade missfall. Nu ska jag dra igång och flytta hela helgen, skjut mig någon!