• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-12-10 15:49:35 följande:
    Barnmorskestudenten jag träffade förra veckan fortsatte tjata om amning fastän jag grät och sa att jag inte orkar längre i och med inflammationen. Bm var mer "går det inte, så går det inte". Ordinarie Bvc sköterskan tyckte också att jag måste göra som jag känner medan vikarierande förespråkade amning.

Fy fan vilken hemsk människa! Vilka puckade idioter! Hon jag var hos idag frågade t om om Evelin hade börjat äta annan mat också.
  • fru mia

Härligt! Vi tjuvstartade med pyttelite potatis/majs i går. De va populärt :)

• fru mia

Känner mig nervös, ska till sjukhuset idag med min 3 åring. För 1 1/2 vecka sedan upptäckte vi en knöl på hennes hals. Läkaren på vc trodde till 99, 5 % att det är ofarligt men tyckte ändå att den ska kollas ordentligt då det är lätt att göra & vill inte chansa. Tänk vilka bra läkare man möter ibland. Knölen har blivit mindre iallafall... behövde bara skriva av mig lite...

• fru mia

Ja verkligen! Skönt att dom kollade så snabbt också :) Sen undrar jag hur klockan kan vara 5:38 eftersom min klocka ringde kl 6???? Jo, smartskallen ( jag) har tagit en gammal väckarklocka som står på sommartid!!!!!! Typiskt!!!!! Skulle gå upp 6 för att hinna till lucia på dagis kl 8 men har gått upp kl 5 istället. Suck!

• fru mia

Hur går det för er allihopa? Fullt upp inför julen? En vecka kvar & jag har bara köpt varsin julklapp till stora tjejerna, inget till lillan.. några idéer?

• fru mia
    Sara H skrev 2013-12-16 15:52:43 följande:
    Här är det fullt upp! Vi åker 45 sega mil till min familj i Värmland på torsdag, med ett stopp hos min mans familj i Göteborg på vägen. Mycket som ska packas och fixas innan dess! Vår lille plutt "råkar" få fyra julklappar... En sagobok, en liten mjuk bok som han kan leka med, en bitring som skramlar och en gummi-igelkott med små piggar som är kul att pilla på och stoppa i munnen. Hade tänkt köpa nån liten grej bara, men men...

Hoppas ni får bra väder att köra i! Bitring var ju smart, de ska jag införskaffa som julklapp.
  • fru mia
    Stora My skrev 2013-12-16 16:30:50 följande:
    Här är det bra. Mina stora pojkar får fyra paket var. Har bla köpt dvd "Fem myror är fler än fyra elefanter" piratskepp och Bamseväska. Lillebror ska få en Rubens docka. Finns ju mycket kul. Tex Ballongspelet (passar ju från 3 år) Doktorsväska, böcker. Men önskan om tips kanske gällde lillasyster. Lillebror fick en fin mjuk aktivitetskub, märke Pumpkin. En sån kanske kunde passa. Sara: så kul åka "hem" till jul. Har de träffat Tor än? Blir ju roligt "visa upp" honom.

Hade alldeles glömt bort ballongspelet :) visst är de den med kaninerna?
  • fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-12-22 08:26:41 följande:
    Usch. Leia har blivit så hård i magen. Nyss vaknade hon och låg och tryckte och började gråta stackarn. Hon fick inte ut så jättemycket... :/ har provat ge henne rapsolja i ersättningen. Har inte gett henne i alla portioner men nästan. Men det har blivit värre. Kan jag prova med messmör utan att fråga bm? Nu är det ju juletider och de har väl stängt på BVC.

Stackars stackars Leia! Har aldrig provat messmör men många har ju de i ersättningen. Vilken ersättning har du? Läste att rapsolja tas upp av tarmarna & därför inte alltid hjälper men har inga säkra källor på de. Annat som kan hjälpa är lactulos, tror det är receptfritt
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?