Inlägg från: Carla300 |Visa alla inlägg
  • Carla300

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Välkommen madonna1986!

Vecka 30+0 idag:D 70 dagar kvar! Och bara 49 dagar kvar tills bebisen räknas som färdig. Ojoj så snabbt tiden går nu! Borde börja söka fram babykläder och tvätta dem så småningom. Och köpa något nytt också:)

• Carla300

En enda gång under mina tre graviditeter har mitt järnvärde varit nere under 120 så jag har aldrig behövt äta järntillskott! Tydligen ganska ovanligt det... Men trött är jag ändå;)

Jag räknar nog med att gå över tiden. Sonen kom på bf+16, dottern på bf+3(blev väldigt överraskar att hon kom så tidigt!) och den här lille i magen tror jag följer storebrors fotsteg. Har program inplanerat fram till 1,5 vecka före bf så tidigare än så får han inte komma;)

• Carla300

Fru mia: Nä, känns bara roligt att ha några milstolpar i väntan:) Och OM han kommer tidigare så gör det ingenting. Det är inga supernödvändiga saker inplanerade, bara ett bröllop och en stor loppmarknad som hålls en gång i året. Semesterresan är i vecka 36 men så tidigt kan jag inte tro att han kommer. Och vi är i alla fall nära sjukhus hela tiden så ingen panik där heller;)

• Carla300

Jag var till mvc igår och allt är bra med oss, förutom att han ligger med huvudet upp och fötterna ner. Han har fyra veckor på sig att vända men han har legat likadant sen vecka 16(!) så tror inte att han vänder sig. Blir vändningsförsök isåfall. Sf måttet är litet för att han ligger fel väg. Hoppas verkligen att han svänger sig men det är ett stressmoment just nu.

• Carla300

Fru mia: Här så ska man alltid till mvc i vecka 31, 33, 35, 37, 38, 39, 40, 41. Så nästa gång är i vecka 32+. Och så om bebisen inte är rätt väg när jag är 34 fulla veckor blir jag skickaf på vändning någon vecka senare. Bm kände hur bebisen låg men jag känner också att huvudet är uppe till höger och fötterna nere. Och just det att han legat likadant hela tiden är lite skrämmande. Vill verkligen inte bli snittad!

• Carla300

Nu har jag köpt babykläder åt lillen!:) Och sytt en filt till babyskyddet som har hål för selarna. Bara att köpa blöjor, bindor och amningsinlägg så har vi handlat klart:)

Inatt vaknade jag med halsbränna från helvetet. Har aldrig haft en så stark variant förut... Trodde jag skulle spy. Inte alls trevligt.

Hur är det med er då?:)

• Carla300

31+0 idag :) Har en minimage så klarar av att göra allt ännu nog. Men lite obekvämt är det nog att böja sig ner efter saker.

Ligger med baken högt och huvudet lågt lite nu som då och hoppas att lillen ska vända på sig! Är inte roligt med sparkar som känns som att en fot ska komma ut när som... Om tre veckor måste han ha vänt sig, annars blir det vändningsförsök. Det är ett väldigt stressmoment att han ligger fel väg. Vill inte bli snittad!! Men sonen var över 4kg och kom 16 dagar över tiden. Här får man inte föda i säte om bebisen är över 5kg och de sätter inte igång en sätesförlossning heller... Så det lutar mot att det blir ett snitt om han inte vänder sig:(

• Carla300

2 månader kvar till bf, woohoo!:)

Har hört att bebisen kan vända sig sent när man är omföderska men eftersom den här legat såhär sen fostervattenprovet i vecka 15+0 så har jag inga stora förhoppningar att han ska vända på sig självmant.

Har hört lite olika om vändningsförsök. En del påstår att det gör ont och en del att det knappt kändes och gick jättelätt. Beror väl på hur bebisen ligger. Hoppas såklart på att slippa vändning men vill nog ha honom med huvudet neråt. Igår var det mycket rörelser i magen men han vände sig inte. Det är nog lite av ett stressmoment det här!

• Carla300

Jag har sammandragningar ibland men inte mycket alls. De gör inte ont heller utan trycker och spänner mest bara.

Idag har varit en dag jag hade klarat mig utan... Barnen har varit riktigt trotsiga båda två och mina nerver är slut. Suck. Nå nu sover de båda så ska försöka vila upp mina nerver. Inte en dans på rosor med två små och alla gravidhormoner!

• Carla300

Idag har jag 60 dagar kvar till bf!:) Oj så tiden går! Om 39 dagar räknas bebisen som färdig.

Hur sover ni på nätterna nu? Ibland har jag halsbränna och vaknar av det. Och en kisspaus per natt, alltid. Somliga nätter vaknar jag varje gång jag ska byta sovställning men så ibland så sover jag hela natten, med undantag av kisspausen då.

Har märkt att bebisen är mest aktiv runt 21-22 på kvällen. Roligt att se något mönster i det! Har inte märkt något sånt tidigare graviditeter. Hoppas att han vänder sig rätt nu bara.

Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?