• fru mia

99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?

Stora My skrev 2013-11-06 18:36:58 följande:
    Vi har ingen sån här och har inte pratat med bvc heller. Vi har en ny sköterska som inte är bm eller har jobbat med barn innan. Känner inte för att ta upp det. Tänker jag får härda ut men kul är det ju inte.

Prova ringa BB annars, där brukar finnas en eller flera"amningssköterskor"
  • fru mia

Den maten jag äter är hyfsat nyttig, min stora last är kaffebröd... okay lite för ofta gräddsås också.. Evelin har börjat med att gråta när jag kommer utom synhåll & har fortfarande något kolik liknande men däremellan strålar hon som en sol :)

• fru mia
    ThereseMariaH skrev 2013-11-07 11:59:10 följande:
    Har börjat träna mer nu. Bodypump, spinning, cx och PowerWalk. Men har inte hänt ett smack på vågen... :P står still på 67 kg och har gjort sen tre veckor tillbaka. Bm tyckte jag skulle ta det lugnt, men har ju inte ont någonstans och jag går inte för brett eller långt ner i benböj heller. Det vågar jag inte... Så tycker det går fint :) förutom att det inte händer nåt. Men får väl fortsätta. Fett borde väl förbrännas iaf. Och har dragit ner rätt mycket på kolhydraterna. Så nåt måste hända!??? Är väl för otålig, det är lång bit kvar tills jag får på mig mina jeans igen... Får upp dom till höfterna sen tar det stopp :P

Shit va duktig du är! Önskar att jag var lika duktig! Här är det nog influensa på G men jag är glad ändå för nu har alla dregglisarna kommit :) Fick sms i morse att dom va inlämnade till posten & nu låg dom i min brevlåda :)
  • fru mia

Ha ha vad roliga ni är :) De går nog över ;) Kan känna att jag vill gosa med Evelin hela tiden men när hon väl sover på dagarna är jag glad om syskonen låter bli att väcka henne. Så kan jag ju se henne i babyvakten förståss

• fru mia
    oldy skrev 2013-11-09 11:09:40 följande:
    Haha ja det lär väl gå över! Jag & Stina har haft lite jobbiga dagar på sistone, mycket skrik & gråt men igår vände det och jag fick tillbaks min glada tjej, så när hon då sov mycket så saknade jag henne helt enkelt . Har du babyvakt med videokamera eller? Låter high-tech  

Skönt att hon är glad igen! Japp babyvakten är min bästa vän :) kan se varje liten rörelse hon gör, då kan jag stänga dörren om henne på övervåningen så hon får sova i fred :)
  • fru mia
    oldy skrev 2013-11-09 12:32:10 följande:
    Häftigt! Vi har bara med ljud, men bor i lägenhet så är aldrig långt ifrån henne ändå

Hade sån med bara ljud till dom andra, de va också bra! Den här kan jag även starta vaggvisor & nattlampa med shit, känner mig plötsligt som en snobb men de är det värt :)
  • fru mia

Härligt för Leia att ha farmor så nära! topcom babywiewer 4500 tror jag den heter, kan verkligen rekommendera! Visar även temperatur vilket kan va bra om bebisen sover middag utomhus ex...

• fru mia
    oldy skrev 2013-11-09 23:14:09 följande:
    Min har också vaggvisor & nattlampa, jättebra funktioner man verkligen har nytta av :)

Kanske är samma, så himla bra! min lilla blir ofta nöjd av vaggvisorna så när jag ser att hon håller på att somna stänger jag av vaggvisan då brukar ögonen åka igen :)
  • fru mia

De blev en trevlig start på dagen idag, Evelin vände sig från mage till rygg för första gången på fars dag & allt, men jag missade de :( våran 5 åring var den enda som såg, ett stort ögonblick för henne. Trevlig dag på er, de är så mysigt med fars dag :)

• fru mia
    oldy skrev 2013-11-10 12:10:52 följande:
    Häftigt! Hur gammal är hon nu?

3 månader på onsdag :)
Svar på tråden 99 dagar kvar... Någon som vill följas åt sista biten?